Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser
#1
Wechselsystem "R 93 Rimfire"
Die R 93 als Kleinkaliberbüchse
[Image: R_5e61263e83.jpg]
Mit dem innovativen Wechselsystem R 93 Rimfire kann jede R 93 in Sekundenschnelle in eine Kleinkaliberbüchse umgerüstet werden. Erstmals ist es dem Jäger möglich, mit seiner gewohnten R 93 auch mit Kleinkalibermunition zu trainieren – kostengünstig, mit minimalem Rückstoß und geringer Lärmbelastung. Auch für die Jagd auf Raubzeug und Raubwild kann die R 93 nun ideal eingesetzt werden.
Das Wechselsystem umfasst den Lauf mit Magazin, eine spezielle, verlängerte Verriegelungskammer sowie einen Schlosshaltereinsatz, der anstelle des regulären Magazineinsatzes eingesteckt wird. Dieser sorgt für einen extrem kurzen Repetierweg.
Neu am R 93 Rimfire Wechselsystem ist die Magazinkonzeption: Das kompakte 5-Schuss-Magazin wird seitlich rechts unterhalb der Zielfernrohrmontage direkt in den Lauf eingeführt.
In folgenden Kalibern ist das Wechselsystem R 93 Rimfire über den qualifizierten Blaser Fachhandel lieferbar:

.22 lfB
.22 Win. Mag.
.17HMR.

R 93 Success
More Success via better Ergonomics
[Image: R_f529743c59.jpg]
In March 2007, Blaser will introduce a new unconventional R 93 model. The new “Success stock” is the interpretation of the traditional hole stock, well known from sport guns, for the demanding hunter.
Because of its perfect ergonomics, the Success stock makes for a perfectly relaxed shooting posture and improves your success in the field as well as on the range.
In future hunters will benefit from a feature that competition shooters have long appreciated. Especially those hunters that tend to flinch can improve their success, since the stock shape minimizes mistakes when pulling the trigger.
The R 93 Success also offers attractive looks: A harmonious combination of exquisite walnut and an ergonomically optimized shape.



F3 Luxus
Discreet arabesque engraving on the action
Walnut grade 4
[Image: F_bff2c64f8d.jpg]

NEW
F3 Luxus Game Scene or Fine English Scroll
From now on, Blaser offers a completely new option package “Luxus” for the F3 Game and Competition models.
The new Luxus models feature an attractive combination of selected Turkish walnut in Blaser category 5 with new designed engraving patterns.
The choice is between either Game scene (mallard & pheasant) engraving with English scrollwork or pure English scroll engraving.
Both options underline the elegant appearance of the F3 at a very attractive price.

[Image: F_a037006176.jpg]
Pure English scroll engraving

[Image: F_29ed92653d.jpg]
Game scene (mallard)

[Image: F_d0875f948f.jpg]
Game scene (pheasant)

F3 Baronesse
[Image: F_bdacd82c02.jpg]
As of March 2007, the noble "Baronesse" option package of the Blaser F3 Game and Competition shotguns will be available.
The F3 Baronesse features superbly elaborated new engraving patterns on elegantly shaped sideplates as well as selected Turkish walnut in Blaser category 7 and a gold-plated trigger.
The customer may choose either Game scene (mallard & pheasant) engraving with English scrollwork or pure English scroll engraving.
The F3 Baronesse comes in the F3 ABS case, beautifully worked and luxurious, lined with high-quality leather and a soft lining.
It is also equipped with three additional screw-in chokes.


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
De er godt nok FLOTTE [:p] Og der kan "brudstykket" vel holde.
Om ikke andet så i .22 lfB [Big Grin][Big Grin] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#3
Nytt avtryck till Blaser R 93

Normarks i Sverige har borrjigg för montering av nytt tryck. Det krävs även en svarv för att hålla rätt varvtal så att grader kan undvikas. Uppskattat pris till konsument 2 000 kronor.Blaser har som bekant ett flertal egna lösningar när det gäller vapenteknik. Nu lanserar fabriken ett nytt trycke som påminner om att ”knäcka en glasstång”. Men för att byta trycke krävs ett besök hos vapensmeden.

Avtryck på studsare har tillverkats enligt i stort sett samma princip under väldigt många år. Med Blaser kom en ny metod att tillverka avtryck som är enkla och består av få delar.
Nackdelen med Blasertrycket är att det känns lite segt och kan liknas med att trycka på en gummiboll. Trots det måste man erkänna att det gamla R 93-trycket är bland de absolut bästa man kan finna på en jaktstudsare.
För dem som inte gillar R 93-trycket finns det nu ett nytt avtryck att beställa som ger den gamla känslan av att ”knäcka en glasstång” när skottet går.
Önskemålet om ett nytt och mer precist avtryck kom ursprungligen från de norska jaktfältskyttarna eftersom originaltrycket är omöjligt att justera till 1,5 kilo. Det första nya Blasertrycket fick därför en avtrycksvikt på 1 550 gram.
Under tiden som Blaser utvecklade sitt nya avtryck blev de norska tävlingsreglerna justerade ner till 1 000 gram som minsta avtrycksvikt. Blaser tog därför fram ytterligare två trycken och i dag kan man beställa tryck med 800, 1 050 respektive 1 550 gram.

Avsevärt bättre
Jag har bytt mitt gamla R 93-tryck mot ett nytt på 1 050 gram. Jag hade inga större problem att skjuta med originaltrycket, men enligt min uppfattning är det nya trycket avsevärt mycket bättre.
Trycket är helt rent, glasklart och har perfekt vikt. Det är helt jämförbart med Sauer och andra trycken i toppklass. Det går att finjustera utgångsvikten, men det ska inte göras av gemene man utan överlåtas till en expert. Avtrycket kan behöva justering av avtrycksstopp eller eftervandring av avtryckaren. En del skyttar anser att avtryckaren ska stanna direkt efter skottet. Jag bryr mig inte så mycket om det eftersom det nya trycket innebär en stor förbättring.

Ny bult
En viktig skillnad på gamla och nya R 93-avtrycket är att det nya trycket kräver en ny upphängningsbult och den ska monteras av en vapensmed. I Norge finns bara en jigg för korrekt borrning och den finns i vapenverkstaden hos Jakt & Friluft. Den svenska generalagenten Normarks i Malung har borrjigg och monteringskostnaden ligger runt 2 000 kronor.
För att få ett nytt tryck monterat måste man skicka vapnet för montering och test. Man får hoppas att Blaser börjar tillverka och sälja R 93 med det nyklassiska trycket och inte bara det gamla som är mer ovanligt än perfekt.
Vilken avtrycksvikt är bäst? 800 gram är det få jägare som har användning för. 1 050 gram är perfekt för dem som skjuter mycket, men 1 kilo på avtrycket kan vara i lättaste laget för otränade skyttar som vant sig vid tyngre avtryck. För dem kan 1 550 gram vara att rekommendera.
Trots detta tror jag att 1 050 kommer att bli det mest populära och att många ”Blaserjägare” kommer att skaffa ett nytt gammaldags avtryck till sitt vapen.
+ rent och exakt R 93-tryck
– måste monteras av vapensmed – kan vara en fördel
= för den som inte är nöjd med sitt R 93-tryck

Text : Jörund Lien
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
[Image: R93.JPG]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kima

[Image: R93.JPG]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Sikkerheds udgaven er det den uden pibe og lås[?][?][^]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#6
Citat:quote:

Sikkerheds udgaven er det den uden pibe og lås

Hi hi, den var god Hog![Big Grin]

Men vi Blaserejere kan lide ekstra spænding. Jeg får da ekstra "Kick" når jeg skyder med min Blaser (ved bare ikke rigtigt, hvorfor har jeg så brugt 600dkk på et "Kick-stop"?[:o)])

Men hvad feen, ikke alle kan være lge fornuftige. Nogen skal også vise alle jer andre, hvordan man ikke skal gøre det.

Jeg synes heller ikke, at vi Blaserejere får det anerkendelse som vi egentlig fortjener. Vi er nogle noble pionerer, som tør at sætte sit liv og lemer(kranier) på spil, for at afpræve det der hedder "den sikreste og den stærkeste" riffelkonstruktion(nogle mere ambitiøse kalder det for verdens 8. vidunder).

Det tører vi godt, fordi vi ved, at når vi er gået til, er der stadigvæk Jer, objektive og upartiske Ikke-Blaserejere, som nok skal fortælle vores børnebørn, hvilke helte vi var.

Vi har uselvisk ladet os nare i falden, af den "mægtige og absolut suværene våbenproducent".
Deres umodståelige markedsføring, som ingen andre, utvivlsomt bygger på de helt rigtige principper og oplysninger, var alt for meget for vores kritiske sens, og nu står vi here som "Blaserejere".

Detes flotte træværk (som koster næsten lige så meget som en rigtig riffel), er ikke til at stå for(min er godt nok af plastik[B)]), og er en suværen "potensforlænger". Sådan viser vi verden, at vi er gode nok, og den vej igennem bliver alle vores komplekser tilintetgjort.

Vi har, i al vores iver for at hjælpe andre(læs uvedenhed og mangel på teknisk indsigt), brugt bunker af penge på vores eget dødsfælle, og stadigvæk kan vi fortalle om det med stolthed.

Og trods alle de enestående kvaliteter vi ejer, er der tilsynledende nesten ingen, der sætter pris på det[?]?

Men jag vil gøre det til min personlig mission, at etablere respekt for os Blaserejere blandt Jeres respekterede "Ikke-Blaserejere" kredse.

Jeg er sikker på, at vi Blaserejere nok skal blive til noget en dag.

LÆNGE LEVE Blaserejere og Ikke-Blaserejere!

Skål for alle vores flækkede kranier!

Så længe der er Blasere, er der underholdning. God værkstedshumor Hog!!!

Kærlige hilsner til alle "ejere" fra
Buba

WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#7
For god ordens skyld, så var det altså Hog og ikke undertegnede Høgh, der stod for det humoristiske indslag. Så tag lige og ret det Buba - nogen kunne jo få det indtryk, at jeg kunne finde på at spøge med folk, på et så alvorligt grundlag som deres valg af jagtriffel - en forteelse der i alvor læner sig op ad minoritetsundertrykkelse og hetz mod folkegruppe.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Undskyld Høgh!
Citat:quote:

Så tag lige og ret det Buba

Håber ikke jeg har fornærmet dig.

Det er mig, der er en tosk (var godt klar over,at det ikke var dig, men det blev skrevet forkert ned[:o)], så det blev til en blanding "Høg").
Så jag tager lige og retter det omgående, nå du spørger så pænt.
For øvrigt var der masse af stave- og alle mulige andre fejl, der skulle retes, så det var rigtigt fint du fik mig til det.(Ikke fordi det er fejlfrit nu[^])

Men jeg synes faktisk at indslaget var sjovt.[Big Grin]

Jeg kunne bare ikke lade være med at være lidt flabet, Hi Hi!

Var så frisk i aftes, da jeg kom hjem fra familie-komsammen, fordi jeg sov derovre hele aftenen. Så skulle der bare ske noget, da jeg kom hjem.[}Smile]

Man kan jo lide at provokere lidt, engang imellem.[^]

Buba

P.S.
Citat:quote:

en forteelse der i alvor læner sig op ad minoritetsundertrykkelse og hetz mod folkegruppe


Ingen panik!

Jeg kan ellers sagtens tage det, jeg er jo en perker. Vi er lidt mere "tykhudet".

WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Jeg kan ellers sagtens tage det, jeg er jo en perker. Vi er lidt mere "tykhudet".


Sålænge du ikke er bornholmer eller skolelærer [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Ingen af dele!

Rigtig perker, er jeg nemlig[8D].

Vi snakker ikke så meget med vores kunder, de skal bare lægge lemmer til, så ordner vi resten!

Heller ikke bagefter, nå vi har været der, er der ingen vej tilbage.

Vores motto er,"Fuld tilfreshed, eller benet tilbage"[Big Grin]

Buba

WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#11
Hej Buba

jeg var lige inde og checke din hjemmeside. Meget sympatisk, synes jeg: " Fri afskydning, ingen trofæafgifter " Det klinger smukt [Big Grin]

Jeg har en gang prøvet polsk bukkejagt hvor man hver gang der stod en buk skulle overveje" har jeg nu råd til at skyde? ". Det går lidt ud over oplevelsen synes jeg.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Hej Lasse!
Jes, det handler om at holde dem under ild, uden at det koster ekstra![:p]
Bare man skåner gammelsåen, hunde og andre medmennesker(ikke nødvendig samme prioritetsrækkefølge).

Men det kommer ikke gratis. F. eks. det med køre folk på posten alle steder er sparet væk. Lidt mere jagt, lidt mindre luksus[Wink].

Hilsen

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#13
Blaser R 93 Selous – tomorrow’s Safari legend

[Image: R_5690d84386.jpg]

Blaser’s latest variation of the R 93 Safari line represents the most uncompromising rifle on the market when it comes to big game hunting.
Essential for instinctive pointing it shows a steel receiver in conjunction with a heavy duty Safari barrel and kickstop in the butt stock resulting in the perfect weight distribution. The main weight of the R 93 Selous lies exactly where a large calibre rifle should have its centre: right between the hands. Its unique pointability is supported by the short design of the R 93 action. It guides the dedicated hunter to a safe and superior shot that can turn into a life insurance in dangerous game situations.
Apart from its uniquely compact design and its perfect weight distribution the well tuned performer also pleases the eye: its fine polished steel receiver is custom case hardened featuring the engraving „Selous“ in real gold on both sides. Safari style open sights with V-shaped rear sights and a classic bead provide a traditional look. Precious Turkish walnut with beautiful grain complement this exclusive design. From the ebony forearm tip to the straight Safari-Style stock, from the Monte Carlo cheek piece to the original red Silver recoil pad, this is a true masterpiece.
Named after the famous big game hunter and adventurer Frederic Courteney Selous, the new R 93 not only pays tribute to the pioneers of dangerous game hunting. Much more than that it represents a reliable companion as well as a highly sophisticated technical tool.

Technical features:

caliber.375 H+H Mag. and .416 Rem. Mag
300 Win. Mag. with Semi-Weight barrel
heavy Safari barrel (627 mm)
trigger pull 1500 gramm

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#14
Fremgangen fortsætter

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#15
Kleiner Platzbedarf, großes Volumen
Die neue faltbare Wildwanne von Blaser ist immer dabei
[Image: W_0d66649a5c.jpg]
Mit der neuen faltbaren Wildwanne hat Blaser wieder einen praktischen Beitrag zur Jagdausrüstung geleistet und wie gewohnt Innovation groß geschrieben. Die flexible Qualitätswanne aus wasserdichtem und extrem reißfestem PVC findet im Kofferraum jederzeit problemlos Platz und kann immer im Auto bleiben. So ist sie auch zur Hand, wenn unvorhergesehen Wild versorgt werden muss. Im Rucksack ist die Faltwanne ebenso ohne Weiteres verstaubar.
Anders als herkömmliche Wannen, die auch in unbefülltem Zustand den ganzen Kofferraum beanspruchen, wird die Blaser Wildwanne einfach zusammengerollt und entfaltet bei Bedarf ihr erstaunliches Volumen: Sie nimmt bis zu drei Stück Rehwild oder einen Überläufer auf.
Durch die verwendeten Hightech-Materialien, die sich bereits bei zahlreichen Produkten im Outdoor-Bereich bewährt haben, gewährleistet die Wildwanne „Made in Germany“, dass der Fahrzeug-Innenraum gut geschützt bleibt vor Schmutz und Nässe.
Die längenverstellbaren Tragegurte, die sich wahlweise als komfortable Schultergurte oder als Handgriffe verwenden lassen, ermöglichen sogar den Einsatz als Wildbergehilfe.
Die neue faltbare Wildwanne ist überall erhältlich, wo es Blaser Produkte gibt.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#16
Blaser F3 Competition und F3 Game: Evolution einer Erfolgsstory
Zur IWA hat Blaser die F3-Modelle Competition und Game konsequent weiter perfektioniert, was sich äußerlich vor allem im Schaftdesign zeigt. Jedes der F3-Modelle zeichnet sich jetzt durch eine eigenständige Schäftung aus.
[Image: F_fce0569a0d.jpg]
Die F3 Game präsentiert sich in neuer, kompromisslos auf die Jagd ausgerichteter Schäftung:
Der neue Game-Hinterschaft ist ein ästhetischer Leckerbissen für den ambitionierten Flintenjäger. Die schlanke Form mit flacherem Pistolengriffwinkel ermöglicht ein angenehmes Halten der Flinte im jagdlichen Voranschlag sowie ein intuitives In-Anschlag-Gehen aus jeder jagdlichen Situation heraus. Die neue Schaftabschlusskappe aus dunklem Edelholz sorgt zusätzlich für reibungslosen Anschlag und in Verbindung mit dem angedeuteten „Prince of Wales“ Pistolengriff für das klassisch jagdliche Design.

In zwei Senkungen wird der F3 Game-Hinterschaft angeboten: 40/55 und 35/50. Der neue „English-Style“-Vorderschaft sowie die feine Fischhaut an Vorder- und Hinterschaft runden das harmonische Gesamtbild der F3 Game ab.

Die F3 Competition setzt mehr denn je den technischen Maßstab für den anspruchsvollen Wettkampfschützen:
Die neu entwickelte Competition Sporting-Schaftform in Verbindung mit dem Schaftbalancer und dem neuentwickelten Front-Balancer machen die F3 zur einzigen Flinte am Weltmarkt, die dem Schützen unabhängig von seinem Schießstil – ob Swing-Through, Sustained-Lead, Pull-Away oder Move-Mount-Shoot – die perfekte Lösung bieten, weil nur mit der F3 Competition Gesamtgewicht und Balanceverteilung individuell optimiert werden können.

Der Sporting-Hinterschaft der F3 Competition wurde ergonomisch weiterentwickelt:
Um eine weitestgehend entspannte Haltung der Schießhand im Anschlag zu gewährleisten, wurde der Winkel des Pistolengriffs deutlich steiler angelegt und der Pistolengriff minimal geschränkt, um das Handgelenk im Anschlag zu entlasten. Zusammen mit der optimierten Handballenauflage und vergrößertem Schaftrückenradius führt dies zum perfekten Anschlag und sehr verträglichen Rückstoß.

In drei Senkungen wird der Sporting-Hinterschaft angeboten:
40/55, 38/50 und 36/48.
Der Vorderschaft der F3 Competition ist wahlweise im „English-Style”, mit Schnabel oder Semi Beavertail erhältlich.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#17
Klassischer Stil, auch im Detail
[Image: B_769b2b0028.jpg]
Der Blaser Gewehrriemen ist jetzt auch in einer eleganten Leder-Ausführung erhältlich. Mit der Aufwertung des Gewehrriemens setzt Blaser wieder einen klassischen Akzent im Waffenzubehörprogramm. In zwei harmonischen Brauntönen gehalten, rundet der hochwertige Lederriemen die Erscheinung edler Jagdwaffen ab.

In seiner Funktion ist der neue Gewehrriemen mit dem bewährten Blaser Neopren-Riemen identisch: breite, elastische Auflage, rutschsichere Innenseite für zuverlässigen Halt, individuelle Verstellmöglichkeit und eingearbeitetes Patronenetui. Abnehmbare Riemenbügel mit Schnellverschluss sind bereits integriert und passen an die meisten Waffentypen.

Erhältlich bei Ihrem Blaser Fachhändler.

Klassische Erscheinung, moderne Lösung
[Image: B_a46bf1b0c0.jpg]
Der neue Blaser Jagdrucksack

Beim neuen Jagrucksack kombiniert Blaser robusten Canvas-Stoff mit weichem, strapazierfähigem Rindsleder und verbindet einen klassischen Auftritt mit modernen Funktionen. Der pflegeleichte Rucksack bietet ein Fassungsvermögen von 35 Litern.
Seine sorgfältige, durchdachte Verarbeitung zeigt sich im Detail: pflegeleichter, wasserabweisender Außenstoff, praktische Taschenanordnung und mit Cordura eingefasste Nähte im Innenteil. Reißverschlussfächer und Außentaschen mit Schutzklappe, eine große Rückentasche und ein leicht zugängliches Innenfach für Munition oder Dokumente sorgen für Ordnung und schnellen Zugriff auf wichtige Utensilien. Die Tragegurte sind individuell verstellbar, praktische Daumenschlaufen erhöhen den Tragekomfort. Ein Wildtransportsack und ein faltbares Sitzkissen sind im Lieferumfang enthalten.
Maße: B x H ca. 60 x 55 cm.



[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#18
Blaser Magnum
New generation of cartridges by Blaser and Norma
[Image: B_5676fa556c.jpg]
7mm Blaser Magnum
.300 Blaser Magnum
.338 Blaser Magnum
.375 Blaser Magnum

In cooperation with Norma, Blaser has developed a brand new generation of high-performance cartridges. No existing calibres were copied. Instead, the latest ammunition technology was applied to achieve the optimum performance in each calibre group. A pleasant change in the history of ammunition: Both high-quality manufacturers were equally keen to avoid any compromises with the production of their joint venture.

The product development was determined by the following key factors:
notably increased precision values
higher performance in terms of energy and speed at low gas pressure
more comfortable recoil effects
enhanced reliability
perfectly suitable for reloading

Thanks to an optimised cartridge geometry, stable cartridge base and modern powder types together with 4-groove barrel profiles and adapted twist rates, all development objectives have been achieved.
To start with, Blaser will distribute loads with NolserAccubond and Barnes TSX cartridges whereas Norma will offer additional loads under their own company label.
All Blaser R93 models can now be ordered in the new calibres. Delivery of rifles and cartridges starts from August 2009.
A detailed brochure containing more information and specifications is available at Blaser from May 2009.

R93 iC Illumination Control

Blaser and Carl Zeiss revolutionise the operation of rifle and rifle scope
[Image: B_242176bbda.jpg]
Is the rifle cocked, then the illuminated reticle is on. With the iC concept from the two innovation leaders Blaser and Carl Zeiss this is always the case. Activating the illuminated reticle in crucial moments can no longer be forgotten. For the first time, rifle and rifle scope are synchronised in their functions. In the same moment the hunter cocks the R93, the illuminated reticle of his Varipoint rifle scope switches on. A small magnetic encoder in the cocking slide of the R93 iC is connected to a sensor on the underside of the Varipoint ocular thus activating the illuminated reticle. This results in a calmer approach to the moment before the shot is taken.

The following situation is well known to many hunters on a driven hunt: when silently and unexpected a fox or wild boar comes into view, there is very little time to take the opportunity to shoot. The rifle is quickly mounted and aimed and then the shooter realises: the illuminated reticle is not on. Being irritated to such an extent, it is hardly possible to hit accurately. The same can also happen when hunting from a stand by night. With iC, events like this are a thing of the past: the hunter carefully mounts his rifle into the correct position, silently pushes the cocking slide forward and aims accurately thanks to the illuminated reticle which was automatically activated when cocking the rifle.

The advantages of the iC concept are crystal clear: even when being under great pressure, forgetting to switch on the illuminated reticle cannot occur anymore. Through the cocking slide, the illuminated reticle is illuminated and remains illuminated as long as the rifle is cocked, no matter in which position the control button on the rifle scope is adjusted. Thanks to the ergonomically favourable position of the cocking slide of the R93 iC, the trigger hand remains on the pistol grip, whereas the leading hand must no longer be removed from the forearm to switch on the illuminated reticle on the scope. Shooter, rifle and scope are connected as one unit.

The memory function which is integrated in the Varipoint iC ensures that the light intensity which has been adjusted last, is provided immediately. Independent from the position of the cocking slide, the light intensity is adjusted when the control button is pulled out and is saved when the button is pushed down.

Every R93 can quickly be retrofitted with the iC at an affordable price. The Blaser dealer sends the bolt assembly to the Blaser factory where the iC cocking slide can be fitted.



The new F3 “28 gauge”
[Image: B_f90b04f699.jpg]
Based on the successful F3 12 gauge and 20 gauge, Blaser has now developed a 28 gauge shotgun. Its low profile action enhances a perfect silhouette with its 28 gauge barrels. In accordance to the 12 and 20 gauge barrels, the 28 gauge barrel is also offered in Competition and Game models.

The USA are leading an international trend: in many competitions, most notably in Sporting, “28 gauge” disciplines are becoming more and more popular. Shooting 12 gauge, 20 gauge and 28 gauge disciplines with the same shotgun is a real benefit in competitions as the shooter does not have to switch between different barrel characteristics: the 28 gauge Competition barrel features the identical total weight, balance and rib as all the other F3 barrels.

Specifications of the F3 Competition in gauge 28:
Barrel length 76 cm (30”) and 81 cm (32”)
Tapered rib with HIVIZ® bead
Briley Spectrum chokes
Weight approx. 3.65 kg (8.0 lbs.) – 3.85 kg (8.5 lbs.)

Specifications of the F3 Game in gauge 28:
Barrel length 71 cm (28”)
8.5 mm parallel rib
Flush to muzzle Briley Spectrum chokes
Weight approx. 3.2 kg (7.0 lbs.)

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#19
Blaser + Zeiss R93 iC Illumination Control

http://www.blaser.de/index.php?id=1295&L=1

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#20
Edit dobbelt

Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)