Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ladedata på 9,3x62 til RWS Kegelspitz 16,0 gr.
#1
Hej er der nogen der har ladedata på RWS kegelspitz i 16 gr til 9,3 x 62(366) projektilet ser spændende ud og ser ok. ud på RWS egen test. Så jeg vil afprøve dette i efteråret hvis det er muligt at finde en god ladning.
På forhånd tak.

"No Mersy"

Sniper2
Svar
#2
Det er den blanding tyskerne kalder "Der Gulasch kanone"...

De er forbandet effektive i 9,3x62 men for helvede et svineri de kan lave....[B)]

Tag og start med tilsvarende ladedata for 15 gram Oryx.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej Sniper 2
Ja det er godtnok rigtigt,Gammeltoft, har skudt et par Dåhjorte med Kegelspids 16 g med megen kødødelæggelse til følge, ramte den ene lidt spidst, men på forbensknoglen, fandt efterfølgene 10,5 g bly og kobber i dyret.Den anden ramt bag bladet,højt,stort udgangshul og med voldsomme blodudtrækninger, puuha[xx(]
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
"No Mersy"
Det lyder til det er et dårligt valg,Men det er svært når man bliver forelsket i nyt gear,lyder også til der er for meget "død" ved dette projektil, så jeg går i tænkeboks igen, det kunne jo være at der dukker noget andet op i denne vægt,jeg er let at lokke med.

MVH.Sniper2
Svar
#5
Skal det være tysk kan jeg varmt anbefale den gamle solide H-Mantel.

Ellers ville jeg selv vælge Nosler Ballistic tip (Hvis den stadig er til at opdrive) ellers efterfølgeren Accubond.

Har helt fantastiske resultater med ballistic tip og kan ikke forestille mig at Accubonden skulle være ringere.

I netop 9,3 er de kugler et rigtigt godt kompromis der tilgodeser både ballistik og gennemtrængningsevne.

Et andet godt alternativ er Swift A-Frame i 250 grains.
Det er nok et af de absolut bedre valg til det kaliber.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Den Tyske Wiederladen 9. udgave årgang 2002 skriver:

R902
56,5 765 ms
55,0 725 ms

R903
61,0 750 ms
59,0 720 ms

R907
61,0 750 ms
59,0 700 ms

Uden at vide det 100%, vil jeg tro, at Norma`s 202
ligger ret tæt på R907 i brændhastighed.
Der må findes nogle tabeller.

Mogens Nielsen. Skanderborg
Svar
#7
Forelskelse kan være kort og hektisk,jeg tror det skal være Nosler accubond i fremtiden, er der nogen der kender prisen på denne og er der nogen der har dem her i dk. eller skal man selv hente dem hjem fra staterne ?

"No Mersy"

MVH.Sniper2
Svar
#8
Rex har dem til 375 kr. for 50 stk.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)