Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
manglende tegn på overtryk hjælp
#1
Jeg har fået lavet en meget fin finskytte riffel af Hatting i caliber 375 RUM[8D]

mit problem er nå jeg lader den og bringer den op på Max ladning 103,6 gr Vit N160 270gr hornedy kugle får jeg ingen tegn på trykopbygning nu har jeg midlertidig overladet den til 105gr stadig ingen tegn på bindende hylster flade primer og det afskudte hylster har næsten samme diameter i bunden som ny hylster ,547 max er ,550[?]

hjælp

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Brug en kronograf. Hvis du opnår væsentlig højere hastighed end iflg. publiserede ladedata, er du over max. tryk.
Svar
#3
jamen hvis der er ingen tegn på overtryk hvad sker der ved at have mere knald på???]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by lynge

jamen hvis der er ingen tegn på overtryk hvad sker der ved at have mere knald på???]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik



Hej Lynge

Hvor har du dit max tryk fra ? Hvis det er fabriksoplysning fra fx hornady har de jo lavet en max. ladning der ikke må give for meget tryk i et minimumskammer. Jeg ved godt hatting gerne laver et snævert kammer, men han kan jo ikke gøre det mindre end rivalen og go gadgets accepterer.

Så jeg vil også anbefale, at få prøvet med kronograf.
Hvis du opnår de samme hastigheder som opgivet sammen med max ladning skal du ikke højere.
(ps den artikel jeg lovede er på vej og Boddington har også en max hastighed(printeren/kopimaskinen gik død)

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Du stresser låsen og hylstrene unødigt.
Du får kortere hylsterlevetid, og din "tryk-tolerance" bliver meget mindre.

F. eks. varme solskinsdage eller aflejringer i piben vil hæve trykket og der er ikke langt fra "sikre ladninger" til blanke områder på hylstret osv, når du leger med +max tryk.

I min 338LM kan jeg ikke fremprovokere tryktegn selv med +max. tryk, men lige pludseligt begynder hylstret at vise tegn på koldflydning, og så giver det koldsved[Smile]

Det er ikke umagen værd, for den smule hastighed man vinder har kun akademisk betydning.[Wink]
Svar
#6
tak jeg vil holde den på max 375rum og 338lm er jo en helt ny generation af ammo og jeg går udfra at du ved noget om 338 LM udfra dit navn[Smile]så jeg vil vælge at lytte til dine afaringer (TRG-S) takker

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#7
Hej. Kob en æske factory ammu og compare hastighed. Tag dit ladeudstyr med til skyde banen og lad 12 ladninger brug det samme hystre igen og igen. Ideen er at hvis dit hystre kan hlode til 12 max. ladninger og dine overloads kun kan holde til 4, back off 1 gr. prøv igen. 8 til 10 ladninger mener jeg er OK. Hvis du necksizer vil du blive nød til at full engang imellem. Brug a REDDING competition bushing neck sizing die set #56288 dine hylstre vil holde meget længere, og angående stramt kammer mener jeg at det er the neck der er tight, bedre precision vel at mærke hvis du necksizer.
Bo
Svar
#8
Hej. En anden måde at finde et max load, lad 10 loads start below max og add a half gr. per load du skal ende op 1 gr above max. Siden du er oppe på 105gr. ville jeg ende der. BRUG EN CHRONY. Du skal skrive hastigheden ned. Ideen er at du får en jævn stigning og at max vil stigningen af hastigheden falde og over max vil hastigheden falde. Giv hvert kugle hul et nummer og tag de 3 tætteste huller, nu ved du ogsaa hvor dit bedste load område vil blive.
Bo
Svar
#9
Citat:quote:

og over max vil hastigheden falde

??
Forklar venligst...
Svar
#10
Hej. Du lader 10 reloads, du starter omkring minimum add .05 gr per reloads ender up 1 til 2 gr.over max. Skriv hastigheden ned og put a number på hvert hylster. Check hver primer,lyd, recoil. Du skulle få en ens stigning fra begyndelsen måske 10,20,30 eller 50 ft. Når stigningen begynder at falde eller blive minus. Stop check primers, lyd og recoil. fordelen er også at efter 10 skud har du muligheden for at finde den bedste powder range. Pick de 3 skud der ligger tættested og play around. ANgående manual og ens egen riffel skal i ikke tage for givet at i kan få samme hastighed som i the manual.Kortere løb mindre hastighed, længere løb højere hastighed og der er mange andre faktorer, HEAT COLD .

BO
Svar
#11
Du skriver at hastigheden vil falde ved overladning?

Du har ret i at når man når højt op er stigningen i hastighed pr. grain krudt mindre, men hastigheden vil stadig stige indtil riflen springer i luften.
Svar
#12
Hej. Har du prøvet. I mine rifler jeg har 8 kan jeg se en jævn stigning fra minimum til omkring max. Hvis du laver en kurve på et stykke papir vil du se at kurven bliver fladere at max. HUSK at det er kun skal bruges som et hjælpe middel sammen med alle de andre signs, PRIMER,BOLT, FACTORY, CHRONY, CASE LIFE, MANUAL og SUND FORNUFT. Hvis du sammenligner Case life, factory og reloads vil du også få en god indication af max. Jeg ved godt det er besværligt at tage krudtet fra 10 factory ammu og afskyde i et hylster et af gangen. Igen hvis dit hylste kun holder til 4 loads BACK OFF. Hvis det holder til 15 måske er du ikke at max. Jeg brugte alle disse redskaber da jeg skulle til lade min 300 Weatherby til mit africa trip + jeg prøvede at måle the belt med en Starrett micrometer ned 0.001mm, det sidste opgav jeg da jeg ikke kunne finde clear indication om udvidelse of the belt når det var sammenlignet med factory ammu. TIL Lynge, jeg håber ikke at du tænker at bruge din RUM til felt skydning, overheating efter max 3 skud og du vil burn out your barrel meget hurtigt, min 300 weatherby bliver warm efter 1 skud hot efter 2 skud med 83 gr powder.
BO
Svar
#13
Du har helt ret i at kurven blivere fladere omkring max, men den begynder aldrig at falde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)