Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krudt som skyder for lavt
#1
Efter en tur på 100 m banen ville jeg gerne høre om der er nogen som har en forklaring, jeg har anskaffede mig 4 slags fabriksladete hvor den ene er fra Hornady den skyder næsten 1 m for lavt i forhold til Winchester og Remnington alle er på 180 gr. men det jeg har på 150 gr. og 220 gr. sidder også pænt på skiven.
Der er ikke noget at høre forskel på.
Min kikkert kunne slet ikke stilles så meget at jeg kan bruge Hornady
Alt har været opbevarede ens.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
udelukkende at patronen fra Hornady sættet dit løb i så uheldige svingninger at kuglen lander ekstremt langt fra de andre kugler

bare mit skud i tågen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by STROM

udelukkende at patronen fra Hornady sættet dit løb i så uheldige svingninger at kuglen lander ekstremt langt fra de andre kugler

bare mit skud i tågen

mvh
Strom



Du er nok ikke helt galt i byen med den teori, men det er da stadig ekstremt.

Udfra kuglevægt gætter jeg på en 30-06 som affyringsrampe og de plejer da at levere træfpunkter der er rimeligt sammenfaldende.

Men for at finde evt. fejlkilde.

Var skydestilling og anlæg det samme ?(væsentligst var trykket på forskæftet forskelligt)

Var riflen nogenlunde lige ren eller beskidt i piben ?

hvor tyk er piben ?

Ingen af de ovennævnte burde kunne give så stor afvigelse, men
mange bække små...........

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Det er en S & L model 100 300 wm alt forgik fra bænk jeg skød kun 20 skud på 30 min, piben var ren fra start.

Jeg skød 7 skud med Hornady de første ramte jo ikke skiven derefter skiftede jeg.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Det er en S & L model 100 300 wm alt forgik fra bænk jeg skød kun 20 skud på 30 min, piben var ren fra start.

Jeg skød 7 skud med Hornady de første ramte jo ikke skiven derefter skiftede jeg.

KR



Så er der kun Strøms mulighed tilbage og da piberne fra S&L både nye og gamle skulle være spændingsfrie er det et ekstremt tilfælde.
Måske Ignoranten kan kaste lys over sagen.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Hej Kim.
Du er som det første, nødtil at kronografere dine patroner.
Uden en bekendt Vo er du på herrens mark!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
Hej Wsm
Jeg bruger bare de andre det var også de billigst, men jeg kunne ikke forstå forskellen og ville derfor høre om der var et bud på det.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)