Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vixen med tunge kugler?
#1
Hej forum. Jeg har nu haft min sako vixen i noget tid og fundet ud af, at den skyder bedst med forholdsvis tunge kugler. De bedste skudgrupper er med sako 55 grain og norma rådyr 62 grain. Nu er det jo ikke lige de billigste til at skyde pap med, så jeg overvejer om jeg kan få den boret op til 223 rem? Det skal siges at INGEN af de 7-8 forskellige 50 grains fabrikspatroner jeg har prøvet skyder bedre end halvt så godt som de 2 førstnævnte.[:0]
Mit spørgsmål er om det kan betale sig og bore kammeret op eller man skal satse på en ny pibe.Jeg vil dog helst beholde den gamle pibe.Er det muligt at få sådan noget til fast pris eller? Jeg har ingen planer om at min 'nye' 223 skal skyde med kugler over 62 grains.
Svar
#2
Vær opmærksom på magasinet, jeg kender en der fik problemer med for lange patroner i en vixen ...

Kan det tage 62grains 223'ere?

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej claxel. Nej jeg har ikke prøvet med 62 grains, men jeg har prøvet med 55 grains og der var ingen problemer! De fleste af de billige spidsskarp som jeg har set var på 55 grains, så det har ikke så stor betydning om den kan tage 62 grains.[Wink]På bukkejagt vil jeg stadig bruge min 243[Big Grin]
Hele projektet med 223 går ud på noget billig træning med en fornuftig egenspredning.Jeg lader ikke selv og ham jeg kan få til det vil have 5 kr for en håndladet 222 rem med et 55-60 grains projektil i. Det er lovlig meget når man skyder en del! Da man kan få billige federal,win.,remington + flere andre med 55 grains kugler skulle det jo være mærkeligt om ikke een af dem gav en brugbar egenspredning[Big Grin]
Svar
#4
Hva´å Ultra Light. Tror du ikke du skal ha´fat i en .308 og noget AMA. til 1 .- [Wink] Jeg gider heller ikke lade til under en femmer...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Hej blackbird.Jeg har haft en 308 he he.Det skal ikke forstås at jeg syntes min hjemmelader er en ågerkal, men jeg gider ikke have bøvlet med hylstre ,krudt/kugletype ovs hvis jeg kan få fabriksammo der holder 20-25 mm på 100 meter, så er det fint for mig.[Big Grin]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ultra light
så jeg overvejer om jeg kan få den boret op til 223 rem?



Lad endelig være med at få boret kammeret op.
Behold den som den er - eller skift piben.
Læs hele denne tråd:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=4310

JPL
JPL
Svar
#7
Håndtering af den længere patron kan uden videre tilpasses således den kan repetere en skarp bønne ud uden at den jammer!

Ompibning er også muligt.

Send en PM eller en mail hvis det skulle have interesse.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)