Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Syntetisk skæfte til S&L
#1
Nu vender Schultz + Larsen sig sikkert i graven, men jeg vover pelsen. Jeg har en M97 DL i kaliber 6,5x55+9,3x62 og har overvejet at udskifte træskæftet med et syntetisk skæfte. Skæftet skal være let og stærkt. Hvem kan hjælpe med en sådan løsning - jeg regner ikke med selv at foretage evt tilpasning, hvordan finder jeg mål etc., hvad koster det. Nogen ideer ?
Takker
Svar
#2
Hej "gordon"

Jeg vil tro at et syntetisk skæfte af den type der er lavet til f.eks de større Sako-låse vil kunne tilpasses til en S&L.
Der skal sikkert "fyldes ud" med Epoxy og rettes til, men det er ikke umuligt. Afstande mellem skruehuller o.l. skal jo også rettes, så der er arbejde i det.

Jeg har rodet lidt med at fremstille skæfter selv i Epoxy-bundet Carbonfiber, med base af balsa-træ, og her har jeg bl.a. brugt et Sako-skæfte som model.

Med lidt omhu er det faktisk muligt at fremstille en nøjagtig kopi af et træskæfte i Carbon/kevlar/glasfiber... men det tager tid og vil blive halvdyrt[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej Gordon

Jeg har haft en S&L i hænderne med MCMillan skæfte. Arbejdet var udført af "Precision rifles Scotland" og det var en linksmodel 97.

Desvære har jeg kun et billed med patronholder på skæftet, men jeg ved at den har været til salg på den Skotske hjemmeside:
http://www.precisionrifles.com/


[Image: Riffelhjreside.jpg]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)