Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert til Drivjagt
#1
Hejsan,

Jeg står og skal anskaffe mig en Drivjagts kikkert.
Regner med at köbe: Kahles, Zeiss eller Swarovski.

Pris mässigt er den störste forskel om der skal väre rödpunkts sigte eller ej (red dot).

Er der mon nogen der har et godt bud på hvorvidt den lille röde prik er de ekstra penge värd på drivjagt? Den koster trods alt mellem 50 og 100% ekstra[xx(] afhängig af märke valg.

Skal forövrigt monteres på en 9.3x62'er jeg også lige skal have anskaffet. Så kan öfferne og elgene bare komme an[}Smile]
Svar
#2
Den lille røde prik er det værd det er derfor rødpunkt sigter kan sælges for op til 5000 man ser bare bedre

hvis det er til tryk jagt så køb 1-4 eller 1-6 i forstørrelse med rød punkt af den fabrik du bedst kan lide.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#3
Jeg er helt enig med Kim, jeg synes bedst om dem, hvor der er så lidt forstyrende i kikkerten som muligt.
F.eks Zeiss varipoint med sigte 0 tror jeg det hedder, der hvor der kun er pletten og ikke andet.
Eneste minus er at hvis batteriet går ud, så er der ikke meget plet at se.
Hilsen

lars
Svar
#4
halløj
jeg er nok ikke enig med så frygtelig mange men mit valg til drivjagt er 2,5 - 10 med sigte 11.
man har mulighed for at se hvad det er hvis vildtet kommer roligt på lidt afstand og alligevel en lille forstørrelse til de hurtige skud
mht at finde vildtet i kikkerten er det kun et spørgsmål om tørtræning og en del patroner

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Swarovski Z6 i 1,7-10 eller 2-12
skulle klare det hele

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#6
Swarovski Z6 i 1,7-10 eller 2-12
skulle klare det hele

hvis firmaet ville gi en lønbonus skulle den store hjem i skabet med det samme

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Hejsan,

Er der mon nogen der har et godt bud på hvorvidt den lille röde prik er de ekstra penge värd på drivjagt?



Ikke efter min mening.
Mvh Erik
Svar
#8
Ok, tak for svar.

Må se hvad jeg finder på[Wink]
Har både 2.5-10*50 og 3-12*56mm kikkerter men havde ikke regnet med at bruge dem til drivjagts formål.
Det er jo altid godt at have en god undskyldning for at köbe en ny kikkert[}Smile]

Mvh, Tore
Svar
#9
Har med fordel på praktisk jagt anvendt et simpelt aimpoint.

Til driv/trykjagt vil jeg personligt ikke bytte til et traditionelt trådkors med dertil medfølgende forstyrrende forstørrelse men ubetinget vælge et sigte med udelukkende en lysende prik.

/Gammeltoft

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)