Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til fokus
#1
Hej!

Jeg har lige fået min kikkert idag fra USA (med brormand). En Bushnell Elite 4200 3-9*40. Men jeg kan ikke få fokus-ringen til at "virke".

På billedet er den forreste selvfølgelig zoom, og den bagerste med hakkerne i skulle være fokus. Men jeg kan ikke få den til at rokke sig ud af stedet! Jeg regner med at hvis jeg bruger vold, så gør jeg nok noget forkert - men er der nogen der kan hjælpe mig?

[Image: DSC00084.jpg]

Tak!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#2
Hej

Jeg ville egentlig have skrevet til dig via PM-systemet, men det har du ikke aktiveret, så her kommer den [Wink].
Har brormand bare købt den i USA, og taget den med hjem i kufferten? Jeg har nemlig haft nogle til at gøre det tidligere, men er blevet libt svedt fordi jeg har hørt at det er no no. Det jeg har hørt er at alt der kan skrues på et våben, skal der særlige tilladelser til, og at man kunne blive tilbageholdt og retsforfulgt, hvis de fandt det i tolden i USA. Det vil jeg ikke udsætte de mennesker, som gør mig en tjeneste for, men hvis det kan lade sig gøre lovligt (uden at skattefar og momsemor får noget at vide [:I]), ville det være mægtig interresant.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med kikkerten.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Prøv at ta' lidt hårdere (ikke med værktøj), det kan godt være at olien er "tørret" lidt fast (prøv evnt. at lægge kikkerten på en radiator - ikke for varm). Den skal kunne dreje begge veje (hvis ikke den står helt til den ene side). Da den ikke ser ud til at være skruet helt ud ville jeg prøve at dreje mod uret (set fra okularenden).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#4
Hej ID, tak for hjælpen! Jeg prøver ved førstkommende lejlighed!

Min tanke var netop også at der var noget der bandt!

UJjensen: Ja, tolden i USA HAR åbnet kufferten, og den er gledet igennem...Og nej, min bror sendte den ikke fra Guantanamo[Wink] Det der er fyfy, er MIL-STD el. MIL-STD-lignende produkter. Du kan kontakte Department of Commerce og forhøre dig nærmere. Kufferten HAR været gennemrodet kan vi se, da der er sat orange stickers på den fra TransportationSecurityAdministration, og alt desuden lå hulter til bulter....

Takleberry kan godt skrive PM til mig...så jeg ved ikke helt hvad det er med aktiveringen[:p]

Men igen, tak for hjælpen!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#5
...og forresten, så selvom det er et MIL-STD produkt, så kan du stadig få det ud af landet, det kræver at du udfylder et undtagelses-papir. Grunden hertil er at Danmark er et NATO-land, og at der derfor kan dispenseres fra visse regler. Det er vist også en formildende omstændighed at du køber for under 2500USD el.l.

Altså, det er ikke umuligt, men det er dog nemmere bare at tage en alm. jagtkikkert. Vær obs på at de efter forgodtbefindende kan kalde en kikkert cilvil el. militær, så hvis den ligger i grænseområdet så skriv til førnævnte department.
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#6
Hej ID!

Alt hvad der skulle til var lidt varme! Jeg gav den en tur med hårtørren, og endelig slap den sit tag...

Tak igen!
"You learn something new and depressing every day"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)