Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
riffelvalg
#21
Hej igen igen
Men umiddelbart kan jeg ikke finden en forhandler
hvor jeg kan få en sauer 202 kal. 308 Win med en
zeiss kikkert til kr. 15.000,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar
#22
Hej Lasse,
jeg har lige købt en Sauer 202 30.06 hos Gamefair til kr. 9500,-. Mon ikke også du kan få en hos dem. Hvis du ikke kan det, så kan jeg sige et par andre steder du kan få den til den samme pris. Jeg vil fraråde dig at købe en 308. Jeg vil hellere tage en 30.06. Den kan ballancerer tungere kugler 308. Det er en kaliber som fik stor popularitet, fordi man kunne få billig træningsammunition, da det var Natos standardkaliber.

Jeg købte en Leupold QR montage i USA, og monterede den selv. Skulle du købe en sådan, så vil jeg gerne hjælpe dig med at monterer den. Jeg har montereret den samme montage på begge mine rifler. JEg bor i Værløse, det er jo ikke så langt fra Herlev, som jeg kan se du kommer fra.

Jeg har både kaliber 6,5*55 og 30.06 i Sauer 202. Du må gerne prøve at skyde med dem.

mvh. Johannes
Svar
#23
Og 10 år senere.
Svar
#24
ahhhhh... kun lidt mere end 9 år ... [Big Grin]

Men diskussionen kører vist stadig lidt i samme rille---[Wink][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Der var en inde og spamme lidt i går, og jeg læste flittigt op på indlæggende indtil jeg opdagede at tråden startede i 04.[:o)]
Men ja, kaliberdebatten bliver aldrig slidt op og tak for det, fordi så var verden noget kedeligere at leve i.[Wink]
Svar
#26
Hund: Jeg håber at du fik købt en riffel? [Smile]

Frihed frem for alt
Frihed frem for alt
Svar
#27
Hvor filen er vi?
Jeg kan ikke komme på nogen kaliber der er uegnet til jagt - måske lige 4.5 mm luft. En af dette forums flittige brugere underskriver med: correckt first shoot placement, the rest is bullshit, eller noget i den retning. Tager man de lovlige calibre, er alle i mine øjne egenede, til jagt på det del nu engang er tilladt til. Der er dog i mine øjne kalibre der generøsitet bedre, end andre til de forskellige,situationer og vildtarter. Kan du placere kuglen fra en salonriffel eller haglet fra en 5.5mm luftbøsse, det rette sted på et stykke råvildt, skal detroniserede dø, af,det. Jeg mener mere man skal ud i at kende sit grej, og ikke mindst personlige begrænsninger. Jeg har eks et lille stykke jagt hvor vi kan have ret gode trykjagter. Jeg har oplevet en del jægere der sagde (efter det dårlige skud) jeg troede jeg kunne!!!! Jeg skyder heller ikke selv hvis jeg ikke tror jeg kan ramme, men når folk fx ikke har skudt råvildt før, skyder på løbende vildt går man i mine øjne over grænsen. Dette er ikke et surt opstød, men bare min mening om kaliberdebatten, kend dit grej og dine begrænsninger. Så er det ligegyldigt hvad kaliber du bruger.
Må,denne tråd hvile i fred

Med venlig hilsen
Jens

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)