Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scirocco I og II
#1
Hvad er forskellen ?

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
ny og gammel sports model at VW baseret på en golf[Big Grin]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#3
Det var nu mere projektiler fra Swift
spørgsmålet drejede sig om.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
jeg ku' bare ikke lade være[Big Grin]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by lynge

jeg ku' bare ikke lade være[Big Grin]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik



Den lå også lige til højre benet.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Hvad er forskellen ?

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger



The NEXT GENERATION Scirocco II, with the Signature Black Tip™, has exactly the same profile, both inside and out. All load data and bullet specifications remain the same as the original. It is a superbly accurate and sleek hunting bullet designed for long-range efficiency. It carries velocity and energy downrange better than any previous hunting bullet while producing the flattest trajectory due to its high ballistic coefficient. A perfect match for long-range cartridges, the Scirocco II produces positive expansion at minimal velocity. The bonded core Scirocco II retains upward of 80 percent of its weight.

Sakset fra Swift's product info
Det rødmakerede er forskellen, og oversat betyder det en positiv expansion ved en minimal hastighed(expansion begynder ved lavere hastighed) samt en restvægt fra 80% opefter

MVH BlaserGun
Svar
#7
Hej Blaser

og tak for svaret.

Det var nok lidt det jeg frygtede.
Nu er kuglen ikke længere oplagt til brug i min 300 RUM, på nær på de afstande jeg også syntes er for lange.

Set med Swift øjne er det nok fint da A-frame og Scirocco med dette tiltag supplerer hinanden bedre i hver sin ende af anvendelses området.

Scirocco I har jeg haft fine resultater med og glimrende ekspansion selv ved skud på 100 meter ved 308 hastighed, så hvad der skal mere ekspansion til for kan jeg ikke rigtigt se.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Hej. 308 komp. Har du provet A frame. Jeg var i Africa medbragte A frame og min 300 Weatherby. Jeg recovered kun en kugle dens vægt var 95,5%. Jeg skød 10 dyr de fleste døde i knaldet, en gemsbuck løb 100m, 2 løb 10m, 7 faldt på stedet. Alle udgangs huller var ikke mere 12mmm, bones or no bones. Mit længste skud var 340m, mit korteste 157m. Nok en af de bedste kugler på market. Prøv den på rådyr med din 300 du vil blive overrasked hvor lille skade den gør.Ps Jeg har ikke sammenlignet den med andre super Premium bullets som Speer og A-square.
Bo.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Hej Blaser

og tak for svaret.

Det var nok lidt det jeg frygtede.
Nu er kuglen ikke længere oplagt til brug i min 300 RUM, på nær på de afstande jeg også syntes er for lange.

Set med Swift øjne er det nok fint da A-frame og Scirocco med dette tiltag supplerer hinanden bedre i hver sin ende af anvendelses området.

Scirocco I har jeg haft fine resultater med og glimrende ekspansion selv ved skud på 100 meter ved 308 hastighed, så hvad der skal mere ekspansion til for kan jeg ikke rigtigt se.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger


Hej igen Søren!
jeg tror egentlig ikke selve ud/opsvampning er gjort kraftigere, det er mere at den aktiveres ved en lavere hastighed, formodentlig ved på en eller anden vis at gøre den blødere fremme i spidsen.

Jeger hund og våben har lavet en kugletest i 2003 for flere kugler i cal .30, der vises feks ved hvilken distance expansionen stopper (pga for lav hastighed) det gir jo lidt et billede af hvor lav en hastighed de forskellige deltagere kan udvise en ud/opsvampning. Nr 2 skema viser lidt om hvor stor opsvampning projektilerne vil have samt restvægt, alt efter om de er afyret i .308 eller 300wm

MVH BlaserGun
Svar
#10
Takker igen.

Testen understreger jo det gamle fakta at hastighed flytter et projektils brugbarhed/anvendelsesområde. MIn 300 rum skal jo egentlig lave den samme skade på 300 meter, som 308 win gør på
0-100 meter.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)