Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sydengland
#1
Jeg skal til sydengland sammen med min gode jagtkammerat d.9-14 maj efter buk[Big Grin]. Det er Diana (der er jo snart ikke andre tilbage) som står for arrangementet.
Er der nogle her som har nogle gode råd eller erfaring med området.
Jeg tænker specielt på om der er problemer i lufthavne og lignende, jeg mener at have læst et sted at england er et uland når det gælder transport som indeholder våben/ammu[V].

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Hej Tonny.
Der er ingen problemer i England.
Når du ankommer venter du i tolden på at tolderne kommer med våbnene ( de kommer ikke på båndet ). Du fremviser firearmscertificat og 2 min. senere er du på vej.
På tilbage turen skal du beregne lidt længere tid, idet en tolder skal følge dig igennem tolden med dine våben, hvor de skal scannes. Derefter skal du selv igennem alm. sikkerhedskontrol.
Men når du siger ved tjek in skranken at du har våben med, går resten af sig selv.
Sådan er det i Gatwick hvor jeg kommer ofte, mon ikke det er det samme i andre engelske lufthavne.
Vær opmærksom på de nye bagageregler, mange selskaber har sænket bagagemængden, og du bliver pelset for overvægt.
På Københavns lufthavns hjemmeside er der en oversigt over de forskellige selskabers regler.
Hilsen

lars
Svar
#3
Mange har problemer med Heathrow, de kan ikke li' folks våben.

Gatwick kan jeg sige god for.

Glæd dig, det er et pragtfuldt område at jage i.

Fruen og jeg var på bryllupsrejse efter bukke, hos Paul Taylor i det sydlige England.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
jeg har haft nogle herlige skænderier med Security i Stansted.
max 1,5 time som endte med at jeg måtte aflevere 38 stk A Frame i 300 win, da de ikke var emballeret i en metalkasse med lås[Sad]
( jeg måtte også aflevere min plastbox da den skide embedsmand ikke ville have patronerne løst i lommen )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Det er bla. nødvendigheden af at ammo er opbevaret i metalkasse osv. som jeg gerne vil høre erfaring omkring. Men jeg kan forstå at der er folk med stramme kasketter der såvel som andre steder. Jeg skal flyve til/fra gatwick.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Hej Tonny.
Som sagt har jeg rejst mange gange via Gatwick og aldrig haft problemer.
Det nærmeste jeg har været var sidste år da tolderen pludseligt mente, at bundstykket skulle opbevares sammen med riflen.
Det hjælper jo ikke at diskutere med sådanne skrankepaver, så jeg flyttede bundstykket og alle var glade.
Mht ammunition så er reglen at det skal opbevares i slagfast box eller original emballage.
Jeg har oplevet at de i Polen ville have, at boxen skulle kunne låses, men da vi undskyldte vores uvidenhed fik vi lov til at "slippe".
Min pointe er, undgå diskutioner, gør som de siger, vær ydmyg.
I sidste ende er det dem der bestemmer uanset om de har ret eller ej.
Men som sagt mener jeg tingene fungerer fint i Gatwick.
De rigtige regler siger.
Bundstykke samt ammo i kufferten adskilt fra våbnet.
Ammo i slagfast emballage eller original emballage.
Max antal står på din firearmscertificat, men der er jo ingen grund til at slæbe mere med end højst nødvendigt, det er vel de færreste som bruger 60 skud på en bukke jagt, selv har jeg aldrig mere end 20 med.
Hilsen.

lars
Svar
#7
Så er jeg hjemme igen, det gik smertefrit mht. våbenkontrollen, men der var kø på 300 m gennem sicurity en dræbende kø.[Sad!][Sad!].P.S det blev til en medalje buk, stor bronze evt. sølv så nu gælder det den 16

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Billeder [:p][:p][:p][:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#9
http://i148.photobucket.com/albums/s32/v...-07002.jpg
Selvfølgelig når man har været heldig er det bare om at prale.[Big Grin]
Det var en spændende pursch han gik sammen med en rå og en buk som faktisk så ud til at være større, men de forsvandt og ham her gik ned mod mig og vendte siden til på ca. 100 m afstand.
Min første medaljebuk og skudt med min nye råvildtkaliber 243win.[Big Grin]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
[Image: England9-12-5-07002.jpg]

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Så er jeg hjemme fra england igen. God tur med mange spændende pürscher. Jeg var heldig at få to gode bukke denne gang. Desværre ingen muntjak.

[Image: 97d6ba96.jpg]

[Image: 33e16faa.jpg]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Tillykke med bukkene! Hvad er det for en fin riffel, der er med på billederne? Sako 75/85? Kaliber?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Fin lille "bastbuk"[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
@Lars Det er da en sako75 SS cal. 243

@GT ja der var stadig lidt velvet tilbage i kanterne[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)