Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemme igen....
#1
Moin [Wink] !
- Back from South Africa...[Big Grin] 14 dage med jagt på Kudu, Blesbuck, Impala, Springbuck, Bushbuck samt hestetur langs kysten..

Alle forventninger blev 100 % indfriet [Smile]Uheldigvis lidt mere end man regnede med.. ( boede samme sted hvor en amerikaner blev tygget halvt itu af en løve [B)] lang historie om våben (357 og 44 ) samt en 458 der får funkfejl. Altsammen på video !..så videon flere gange i slow-motion [xx(]fy for pokker - løven var blevet jaget hele dagen havde lavet 3 fingerede angreb og var splitter rasende !!!!!!)

Jagede Kudu i 2800 meter oppe i et smukt bjerglandskab, skød 2 kudu tyre på henholdsvis 292 meter ( 48") og 320 m (54")...begge på samme dag, efter nogle gode pürsch i vanskeligt terræn..[Big Grin]

Bushbuck på anstand, 140-150 m ( 16.5") i bush område.
Impala spottet ude på åben vidder og pürsch gennem højt græs til 80 m (22") ligeledes Blesbuck og Springbuck på åben vidder..

Alle dyr blev nedlagt med min 308 win. Kugle.: Barnes TSX 168 gr.
Ladet med.: 44 gr.[8D]

Tak til Max og Mugge for henholdvis råd vedr. kuglevalg og for genladning!
Barnes rules ..[Big Grin][Big Grin]

Bortset fra Blesbuck og Impala, som gik mindre en 20 m - gik alle dyr ned i knaldet ! Har kuglerne fra Kuduerne...disse er smukt ekspanderet,sad lige under skindet på modsatte side. ( Den store kudu begyndte ellers at "trimle" ned ad bjergsiden og blev først stoppet af nogle træer efter 30-40 meter)

Herefter kørte vi rundt og nedlagde dyr med div. dårlige horn m.m.

Total fed tur..og alle forventninger er 100 % indfriet!![Smile]

Da jeg havde skudt en første Kudu tyr, (48") og vi var kommet derop, sad vi og sundede os lidt efter opstigningen, da Andrew, outfitteren fik øje på en anden kudu tyr (54").
"Den er utrolig smuk" sagde han. " Den skyder du...!!" Vi kan komme på skudhold, hvis vi giver den gas.." (Næ..nej..jeg skulle sgu ikke skyde mere kudu..[B)]) det sagde jeg til ham, hvorefter han kiggede på mig og sagde.: "Du skal skyde den til mig..jeg mangler en god kudutyr til baren hjemme i lodgen..!!"
Jeg svarede.: "Du må gerne låne min riffel, no prob"( ved godt, det var dumt sagt, men jeg blev lidt paff over tilbudet [:o)]
Hvortil han svarede.: "Som jagtgæst og jæger, må du ikke sige nej til et sådant tilbud - du ved aldrig, om du kommer til at opleve det igen![:I]
Så var det sat på plads ![8)] 1 1/2 time efter var Kuduen vores !.

Hele turen kostede, incl udenrigs og indrigsbilletter, hestetur, ophold, mad, drikke (incl øl/alkohol) samt trofæ afgifter og tilladelser.: 24.850 kr. (+ 2.000 kr drikkepenge)
Det tog en gruppe sorte det meste af dagen at få dyrene ned, ligeledes blev alle mine dyr behandlet med største omhu[Smile]. Jeg var med til at se på skinding samt saltning og puddering af skind m.m.

Ligeledes blev alle vildtarter serveret stegt eller grillet om aftenen og indtaget under ledsagelse af god sydafrikansk rødvin, før vi entrede baren..[Big Grin]

Turen gik udenom bureau, havde arr. alt selv.

( skal lige have kigget lidt på, hvordan jeg får nogle billeder ind.
den opmærksomme læser, har nok tidligere bemærket, at undertegnede
ikke er alt for dreven i brugen af pc ![:I])

Nogen spørgsmål..!? Skyd !
Hilsen DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#2
Det lyder godt nok som en god tur. Tillykke med trofæerne. Hvornår skal vi afsted igen [?][?][Wink][8D][8D]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
Tillykke med en vellykket tur, jeg håber det lykkes dig at finde ud af at ligge billeder op!
Svar
#4
Moin Blackbird !
Kunne tage afsted, når jagttøjet er tørt ![Big Grin]
Det skal ingen hemmelig være, at Andrew gerne vil ind på det danske jagt marked.

De amerikanske jægere er betydelig mere pengestærke end danskerne.
Andrew har været PH for danske jægere andre steder i sydafrika -MEN
hvad han sætter pris på hos danskerne er.:

1. De har oftest trænet godt med riffel, inden rejsen.
2. De har sat sig godt ind i/læst om de arter de ønsker at jage
og er derfor også klar over hjerte,lunge placering hos afrikansk
vildt.
3. De er ikke "tunge i røven" - vil gerne yde noget for at få deres
trofæ.
4. De tager medansvar i jagten.

F.eks havde amerikaneren og hans bror, IKKE fortalt familien at de skulle på jagt i sydafrika. De havde sagt at de skulle på bror-bror ferie i Florida !!!
Selv efter "uheldet" synes jeg/vi at broderen vist meget lidt ansvar i hele situationen, dvs, hospital, besøg, kontakt til familien, osv..
Bare sådan en ting som en mobil tlf, måtte Andrew ud og købe - således at de kunne være i kontakt til familien - dem havde de sgu fortalt at de havde været involveret i et biluheld i Miami og derfor kom senere hjem !!! hva fanden går der galt for dem !!! ??[}Smile]
De "raske" bror påtog sig intet "arbejde" eller ansvar for sin bror,
han fortsatte med at nyde drinks og sightseeing uden at involvere sig. Jeg sad sgu og samlede og oprettede den åndsvage mobil tlf , med taletidskort og hva ved jeg, for gutten i sygehuset..!!

De havde regnet med at skyde sådan en lille "pussy-cat" uden prob og så lige så stille rejse hjem igen..."walk in the park "..[:o)]

Hvorom er, så er Andrew en rigtig behagelig person, med en super god humor og en enorm jagtfaglig kunnen.
Rigtig godt jagt hvor der kun må skydes pæne store dyr.

Bare kom afsted [Big Grin][Big Grin]
Sidste år var 1.23 rand = 1 dkr denne måned.
I år 0.78 rand = 1 dkr
Dollar lige nu . 1 dollar = 5.45 kr.

Når man taler store beløb kan indskud og fastpris og/eller betaling af rejser godt betale sig, at ordne ved reservationen.

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#5
halløj
er der en go bestand af gris ?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Jeg har lige solgt mit hus, så jeg er frisk på en tur (I må bare ikke sige det til Fru Hanne [:o)])

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#7
Moin STROM !

Bushpig og vortesvin.

Bushpig jages dog for bait, dvs han har div. foderautomater rundt omkring og ligeledes "nedlægges" et æsel af og til, for at få maddiker - til svinene. Disse fouragere så på maddikerne..mums ![xx(]

Bue jagt på gris er vist ret populært..

De der bushpig skulle efter sigende være nogle aggressive dyr, ved det dog ikke, da jeg ikke jagede dem...

Hilsen DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#8
Tillykke[Smile][Smile][Smile][Smile][Smile]

Lyder fedt. Glæder mig til billederne, og til også at komme til Sydafrika igen[8D]

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#9
[Image: MortensbillederfraSydafrika2007125.jpg]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#10
[Image: OvesbillederfraSydafrika2007063.jpg]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#11
[Image: MortensbillederfraSydafrika2007109.jpg]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#12
[Image: MortensbillederfraSydafrika2007067.jpg]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#13
[Image: MortensbillederfraSydafrika2007072.jpg]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#14
Nå...men nu blev klokken også kun 01.15 ...[:I]
whatever...jeg fik IKKE teksten med, EJ heller i samme boks, EJ heller bragt billederne ned i str...[B)]
OG JAAAA !!! [xx(] jeg har bemærket - efter et stykke tid - at jeg var blevet medlem af halvmåne klubben - blødte som en gris og gødede jorden som tak ![|)]

Det første billede er den store Kudu. Havde svært ved at holde hovedet på den lige, det er ved at ryge bagover, ligesom jeg selv!

Den gik for en hjertekugle, den anden Kudu - hvor jeg sidder fik en lunge kugle - kan ses på billedet.

Impalaen fik en høj kugle, kan også ses. Bushbucken en bladkugle - desværre var denne fuld af tæger på halsen, og havde gennem længere tid slidt al hår af på halsen - den havde faktisk kun dun tilbage, Konservatoren havde et smukt skind som vi kunne bruge istedet ( lidt svært at se på billedet, men den så herrens ud, uden pels og med sår )

På springbucken kan skudet tydeligt ses - ( Jack Russel er absolut den mest populære hund på de kanter - det kønne vedhæng er min bedre halvdel )

Var ellers ved at tage en helt anden kugle med derned - men de 2 tidligere nævnte herrer, overbeviste mig om Barnes TSX. Den styrer !!

Springbuck og Impala havde fuldstændig smadrede lunger, ligeledes Blesbucken ( hvor fanden blev den af i nirvanaet..!? ) men lille indgangs- og lille udgangshul. Perfekt skind.

- Tro det eller ej..uden Max`s pædagogiske vejledning, var pc én forlængst røget ud af vinduet...[}Smile][Big Grin]

Håber i kan lide billederne - for mig har det ialfald været en fantastisk jagt og 2009 går det (forhåbentligt)afsted igen...[Smile]
Spørgsmål og kommentarer...?? Skyd...!!
Hilsen DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#15
Hej DIB

WOW... Imponerende og fine billeder...Tillykke på jeres jagt i Syd Afrika[:p][:p]

Venstrehandet riffel i billede også...vente indtil Claxel sees det.[Big Grin][Big Grin]

Mvh..Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#16
Feeeeeeed reportage, flotte billeder og tillykke med de fine oplevelser.

Godt man ikke er misundelig [:p]

Her synes jeg man ser frugten af dette forums eksistens: En videnbank, hvor man søger andres erfaringer angående jagt, grej, skydning og computere ...

Det er med til at skabe de resultater, der giver en perfekt tur.

And to Eric: You do see it all, - There's no comments "left" ...[Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Hej dib!
fed tur, fin reportage. [Smile]
Bløder du altid mellem øjnene,
når du skyder kuduer? [Big Grin]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#18
Tillykke med de flotte resultater DIB [:p]

Flotte billeder krydret med en god beskrivelse, det er altid lækkert når man kan høre om andres erfaringer og måske lære noget selv.

/RAW
Svar
#19
Kære DIB

Tillykke med de flotte resultater og de gode oplevelser. Jagt i Afrika ER altid noget der smager af mere....

Må jeg - med tydelig kildeangivelse - bruge det billede af dig og kuduen i en artikel om rekyl????

Jeg kan også bruge det UDEN kildeangivelse, hvis du foretrækker det.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#20
Jep ![Wink]

- Jeg har en tendens til, når jeg gør mig megen umage, med skud til noget, som jeg er 110 % opsat på, næsten at kravle ind gennem kikkerten og ud til målet.....
Forbandet dårlig vane...arbejder på det[:I]

Noget helt andet.: Lufthansa har netop indført en "afgift" på 50 euro for riffelkuffert. Den var ikke aktuel på nedturen, men på hjemturen måtte jeg bløde.....( igen[Wink])

Ellers ingen prob med `hansa..de har helt styr på våben og gør ikke noget stort nummer ud af det.... I Jo ´burg heller ingen prob. HVIS man ellers har udfyldt sine papirere og fremsendt/mailet/scannet dem til agenten ( handling agent IKKE outfitteren) forvejen, således at denne kan fremskaffe tilladelsen, INDEN man selv ankommer - ellers kan man...efter sigende...få lov til at sidde og svede på våbenkontoret i flere timer ( afhængig af sæsonen ! )[xx(]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)