Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstandsmåler.
#1
Jeg skal have mig købt mig en afstandsmåler. Men hvad skal jeg købe. Er der nogle modeller som er bedre en andre.Den skal ikke være den dyerste man kan få max.4000 kr.
mvh.søren.
Svar
#2
For 6 år siden købte jeg en Leica LRF 800, den har jeg været glad for.

Den måler fra 10 - 800 meter og har en 7 x 21 kikkertfunktion.

Den gav jeg 3700,- for på det tidspunkt.

Det er til at få billigere rangefindere nu, måske er der nogle der har erfaringer med dem.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Jeg har "leget" lidt med Leupold RX IV.
Den kan ganske meget udover at måle afstand.
Bla. hvilken vinkel man måler afstanden i.
TBR "True Ballistic Range"
Termometer
-og en masse andre spændende ting.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
bruger den vandtætte fra Buschnel og er glad for den både på solojagt, men også på drivjagt til skudbegrænsninger og for bedre at kunne se mine naboposter ( jeg slæber ikke håndkikkerten med på post ).

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Jeg fik for et par måneder siden en Leupold RX-I, som er den "billige" model ifht. den Rex nævner. Den har ikke True Ballistic Range, men til gengæld er den også ca. 1000 kr billigere og dermed i den prisklasse, der bliver nævnt. Selve range finder funktionen er vist det samme, tror jeg.

Den er utrolig effektiv og kræver ikke store flader for at give en afstand. Desuden har den "scan funktion", hvor man blot holder knappen inde og søger rundt i området, dermed viser den hele tiden den aktuelle afstand til det man peger på. Jeg har prøvet den på +500m, på dyr og gennem ruder, med gode resultater. Jeg er ikke færdig med at teste endnu, men kan allerede varmt anbefale den.

/RAW
Svar
#6
Besynderlig nok for man en udmærket kvalitet til det halve
af den pris du nævner.

Bushnell Yardage Pro.
Simmons Yardage Master
Leupold Digital RX-III

Har foruden testet flere forskellige i prisklassen omkring de
4-6.000.men føler ikke man får mere for pengene.

At de æder elementerne er en kendt sag - nogen mere end andre - så tag nogle ekstra med.
Svar
#7
Det er generelt ret vigtigt at kunne se målet i afstandsmåleren[8D])

kvaliteten på afstandsmålere kan ikke vurderes i solskin og klart vejr for under disse forholder virker alle afstandsmålere tilfredsstillende.!

Men er det dårligt vejr eller ringe kontrastforskelle i målfeltet, hvilet selv den heldigste kan komme ud for, så falder mange fra.

Personligt har jeg gode erfaringer med Leica 1200 i de 2 seneste modeller i alt slagt vejr de er tilmed relativt lysstærke så de er anvendelige i skumringen , fås for ca 5K.

Her er der ikke tale om et apperat indbygget PC,GPS m.m [B)] men et apperat der måler en afstand til et mål, andet har man reelt ikke brug for på jagt - jeg har ihvert fald ikke!

Det skulle da lige være at kende vinklen til horisonten når man vågner tidligt om morgenen efter en sen aftenpürsch på Fernet Branca sletten i det østlige polen[8D]

Knæk & Bræk

EBG
Svar
#8
Tak for den gode respons.Jeg havde jo håbet at der kun ville blive omtalt en måske to modeller afstandsmåler,det ville gøre det nemmre at vælge en.Nå men jeg er heldigvis ikke bange for butikker der handler med våben og udstyr.Så jeg må jo ud og se på alle de ting de har på hylderne.[Smile][Smile][Smile]
Mvh Nordjyden.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Nordjyden.

Tak for den gode respons.Jeg havde jo håbet at der kun ville blive omtalt en måske to modeller afstandsmåler,det ville gøre det nemmre at vælge en.Nå men jeg er heldigvis ikke bange for butikker der handler med våben og udstyr.Så jeg må jo ud og se på alle de ting de har på hylderne.[Smile][Smile][Smile]
Mvh Nordjyden.



Selv om du vælger at købe en billigt hjem via nettet, så skal du være velkommen til at komme ned og prøve en Leupold RX III eller en Bushnell Yardage Pro 450 Sport.
De er begge hjemme i på lager.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)