Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polering af die, så ridsede hylstre undgås
#1
Hej Forum

Når jeg har et diesæt der ridser hylsterhalsene, plejer jeg at bruge noget polerlærred på en pind i en boremaskine.

Nu har jeg desværre ikke noget her og er sygemeldt, så jeg kan ikke lige komme i nærheden af noget.

Er der nogen her, der har andre metoder til at rense diesættet[?]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Hej Claxel

Jeg synes at have læst herinde på et tidspunkt (for ret længe siden) at der var en eller anden, der havde forsøgt sig med et hylster, hvor fænghætten var presset ud, og der var så skruet et stykke gevind i enden af hylstret, så det kunne monteres i en akku-boremaskine.
Hylsteret blev så fedtet til med en omgang slibepasta og stukket op i diesetet og diesettet skulle derved kunne poleres indvendigt......(Du kan formentlig bruge colgate tandpasta med plak kontrol... [8)])

KAn ikke huske hvornår og hvem.... men prøv at lede lidt - måske dukker det op..

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Godt husket Ran.

Det havde jeg fundet, det var Dravis der foreslog dette.

Jeg havde blot ikke grejet til det, min "rullende værktøjskasse" er på værksted.

Jeg har nu prøvet med autosol på en køkkensvamp med "3m" og smør'me om det ikke virkede ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)