Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krico
#1
Erfaringer med Krico .22 anyone? Jeg overvejer seriøst at anskaffe en sådan.

Mvh.
Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#2
Det er en fin salon riffel. Har en bære tilladelse til min onkels , som er fra starten af 80`erne. Den fungere perfekt og virker som et godt håndværk. Skyder 30-50 skud med den om året og han skyder selv 20-30 skud med den.
Svar
#3
Rent tilfældigvis har jeg her i weekenden skudt (eet skud!) med sådan en, jeg ved dog ikke præcist hvilken model det var. Der frem gik ikke andet, end at den var "made in germany".

Umiddelbart var finish og forarbejdning pæn (låsegangen etc.). Hvor præcis den er kan jeg jo ikke sige meget om da det kun var et test skud. Min kammerat skød nogle skud mod en skive, uden dog at ramme særligt smukt - det kan dog let have noget med jordforbindelsen at gøre.

Desværre var aftrækket elendigt. Meget slæb, tungt og upræcist. Kortsagt slet ikke godt nok.

Konklussionen om den skyder jeg havde i hånden: nydelig finish, rimelig låsegang men et elendigt aftræk.

Ps. leder du efter en ny eller en brugt salonriffel? Jeg har lige købt en russisk toz-78 og den er faktisk ret god og meget billig. Jeg kan godt beskrive den lidt nærmere hvis du er interesseret. Det er ikke fordi jeg vil sælge den. Det er bare et godt bud på en ok og billig salonriffel.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)