Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny skyder
#1
Så er den gal igen. Jeg har været igang med at udskifte vitale dele af våbengarderoben. 7mm éren er sat til salg, og der er i stedet indkøbt en Sako AV i 6,5x55 og en Tikka 690 LH i 30-06. Sakoen skal være førstevalg, men jeg vil have en lidt kraftigere til alt der er større end råvildt. Egentlig var den Zastava i 308 win jeg købte på arsenalet tænkt som "den store", men da Tikkaen kom til salg, kom jeg til at købe den. Idag kom jeg så på skydebanen med Sakoen, og det virker meget lovende [:p]. Våbentilladelsen på Tikkaen lå derhjemme, da jeg kom hjem, så nu skal den bare hjem i skabet. Planen er at der skal weaver-style baser på dem begge i samme afstand, og PRW ringe, så kikkerterne kan flyttes fra riffel til riffel ved at løsne to skruer. Det kommer nok til at kræve ny indskydning, men det er ikke så vigtigt. Ideen er at jeg til den hjemlige jagt kan nøjes med 3-9x40 kikkerten, til udlandsjagten kan 3-12x56´eren komme på, og til banen kan jeg smide min 6,5-20x40 på. Med tiden kan der komme noget drivjagts halløj til. Det tiltaler mig bare at kikkerten ikke er låst til en riffel, men kan bruges til dem begge, og evt. også til andre med tiden. Desuden er ringene til at betale. Det eneste der kræves er vel at længden på låsekassen er ca. den samme, men der er jomasser af kalibre tilbage, hvor jeg kan kan opfylde det,og supplere garderoben [:p]. Det bliver nok et job for en bøssemager at få placeret baserne ens (Hatting ved ikke endnu at han skal på arbejde til sommer når bukkejagten er forbi [Wink]).
Der var vist ikke noget spørgsmål. Jeg er bare oppe over mine nye skydere [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej Uffe

Jeg forstår godt din begejstring. Det er altid rart når man får tingene til at gå op i en højere enhed.

Den med to kikkerter til samme riffel er en fed ting [8D] Hvis monteringen er ok, så slipper du for at skulle indskyde hvergang du bruger træningsammo. Den tror jeg Hatting er mand for at klare.

Så stort tillykke med de nye små ...[Wink]

Jeg har lidt et luxusproblem. jeg ved ikke om jeg skal ud og skyde mærkeskydning i morgen, for jeg er ikke helt frisk efter en omgang halsbetændelse. Men hvis jeg skal, så ved jeg ikke helt hvad der skal med ...

Min Tikka RH 590 i kal 22-250 er et godt bud, men egentlig vil jeg nok hellere skyde med .375'eren, da det sker for sjældent.

Og jeg skal ha' ungerne med, så jeg gider ikke slæbe mere end en gøb med.

Nu må vi se hvad der sker ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Var det ikke .375´eren du brugte til den løbende hjort? Det gik da meget godt. Lad du bare 22-250´eren blive hjemme, det er jo mærkeskydning på krager [Big Grin].
Og god bedring. Ellers bliver der jo ingen skydning, hverken med det ene eller det andet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
@Clax

Skyd da med 375eren - den ryster betændelsen væk [8D]

Hel....... skød et år mærkeskydning med 358NM og det gik fint..

Er der ikke lidt bøss** ved at skyde med de helt små kalibre [?][^]

Jeg prøver igen den 12. maj med semibøss* kaliber 6,5X55 [Wink]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Jeg sidder her og plejer mit helbred, ingen skydning i dag.

Men jeg har et gammelt opgør med den bukkeskive og 375'eren. Var for tre år siden til mærkeskydning og skulle skyde de tre sidste skud og havde ikke mere af den samme ammo.

Satte tre skud indenfor en kop og de sad lige under under 8'eren

Det var de runde 300 grains fra Hornady og de gik 18-20 cm lavere end de andre [xx(][V][^][Sad!]

Say no more, heldet følger den der har forberedt sig ordentligt [:o)]

Og nej, det er ikke bø****, det er sejt at skrue op for forstørrelsen og prikke en gruppe, så man ikke kan se hvor mange skud der egentlig er.

Hvis man er heldig ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)