Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester Super X3
#1
Hej med jer. er der nogle herinde der ved om den nye Winchester sx 3 bliver solgt i DK? og evt. hvad sådan et dyr koster??

http://www.winchesterguns.com/support/video/1442sx3.wmv

vh. søren
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by sorenko

Hej med jer. er der nogle herinde der ved om den nye Winchester sx 3 bliver solgt i DK? og evt. hvad sådan et dyr koster??

http://www.winchesterguns.com/support/video/1442sx3.wmv

vh. søren



sx3 kommer næppe til Danmark grundet vores restriktive våbenlov, som ikke tillader jagt med haglgeværer der kan indeholde mere end to patroner og så sandelig ikke helautomatiske våben.[}Smile]

Better a slow hit, than a fast miss!
Svar
#3
Helautomatisk er noget overdrevet....[Smile]

Men den siger bang, hver gang der trykkes på aftrækkeren og er således kvalificeret til titlen halvautomatisk. Glatløbede halvautomatiske haglgeværer kan købes af alle, der har jagttegn og må på skydebanen anvendes uplomberede. Skal de anvendes til jagt i DK skal de dog plomberes til to skud - heraf det ene i kammeret.

Derfor er halvautomater ikke voldsomt efterspurgte i DK - men langtfra forbudte!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
må på skydebanen anvendes uplomberede

halløj Høgh
jeg er 99 % sikker på at du er galt informeret:
på vores lokale lerduebane blev der sidste sæson rettet henvendelse til Jægerforbundet og beskeden var, at pump/autovåben ikke må kunne indeholde mere end 2 patroner på banen ( om det er anderledes på en privat skydeplads vides ikke )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
hej igen. var nu godt klar over at den skal plomberes. men hvis den bliver det, skulle den da være legal nok, ikke sandt? Skulle også lige se videoen et par gange før det gik op for mig at den ér halvautomatisk.. for den er denundenfløjteme' snab! Må nok indrømme at jeg er til halvautomater, dem jeg har prøvet har fungeret upåklageligt. og så behøver man ikke repétere som på f. eks. en pumpgun... -"går" en del på havjagt..

Vh. søren
Svar
#6
Prøv at spørge her:

http://www.mercia-outdoor.dk/

I bekræftende fald, vil han nok også kunne oplyse om nærmeste forhandler [Wink]

JPL
JPL
Svar
#7
Jeg kan huske at der var noget polemik, dengang da NM i kombineret blev afholdt i Kbh.

Trickskytten Jocke Smålänning deltog i mesterskabet og ville gerne give opvisning bagefter med sin mangeskuds Benelli.

For reglen er klar, de uplomberede må ikke anvendes på skydebanerne.

Han lavede stuntet med at sætte en spand med vand på jorden, hælde en masse tomme patronhylstre ned i og sætte en anden og lidt større metalspand nedover.

Spandene fik så en slug og da den øverste og hylstrene røg i vejret, fik spanden en serie skud på hele flyveturen.

Det så fedt ud, det trickskyderi, det kan han altså.

(PS: I mesterskabet havde han ikke en Nordisk chance)[Wink][Wink][Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
hej trotyl.. prøver lige at give ham et ring i morgen.[^]
er det en importør el. grossist eller hvad er det for noget. kan man købe som privat hos ham?

Vh. søren
Svar
#9
At de ikke må anvendes på skydebanerne er vel deres egen regel???? Til privat lerdueskydning er der i alle tilfælde ingen begrænsninger.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Citat:quote:

§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbudet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:
1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,



Iflg. gældende bekendtgørelse må man kun besidde halvautomatiske haglgeværer, der kan indeholde højst 2 patroner, eller hvad[?]
Svar
#11
Er det virkelig nødvendigt at dukke mig med SAGLIGE argumenter??? [B)][Big Grin]
Jeg kan naturligvis ikke læse lovteksten anderledes, men blot konstatere, at dette ligger milevidt fra praksis. Stort set alle nye halvautomater og pumpguns sælges uplomberede, medmindre kunden betaler ekstra for en plombering. Men derfor er det alligevel rart, at vide, hvor man formelt set står...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Hej jo den bliver solgt herhjemme.Jeg har set en på lolland og i lørdags så jeg den hos korsholm.
Mvh Winman.
Citat:quote:

Originally posted by sorenko

Hej med jer. er der nogle herinde der ved om den nye Winchester sx 3 bliver solgt i DK? og evt. hvad sådan et dyr koster??

http://www.winchesterguns.com/support/video/1442sx3.wmv

vh. søren


John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#13
hej igen trotyl. jeg har prøvet at få fat i mercia, men de snakker åbenbart meget i telefon..[:0] fik optaget hele tiden. fik dog fat i min pusher i hobro. han kunne skaffe den hjem, dog med en måneds leverings tid pga. han ikke havde importtilladelse til den.[Sad] de havde satset på browning phoenix (mener jeg den hed) i stedet. Winchesteren kunne fås for 7.500 i 76mm kammer. browningen skulle ca. koste det samme. Hvad siger i?
Browning kontra Winchester
Lad høre[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)