Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kommende bukkejagt
#1
Hej alle.
Ville bare lige høre om nogen af jer havde været ude på jeres jagtrevir og hvad i eventuelt har set/oplevet?
Jeg selv var ude her til aften, hvor jeg stødte 2 agerhøns, 7 ænder. Sidst på aftenen så jeg en mindre gaffelbuk, langs skovkanten.
Synes det er dejligt at gå en runde på reviret.

MVH
Wikke

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#2
Prøv event at kigge i denne tråd[:o)]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=8096
Svar
#3
Den tråd omhandler mere kommentarer omkring billederne.
Ingen på den tråd beskriver noget

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#4
Var ude og lave foderstriber her til formiddag, fodermarvkål og kløverblandig.Jeg så et spring med 5 dyr, hvoraf der var 2 bukke[Big Grin]. En lille og en større, begge i bast. Derudover er der begyndt og ske ting og sager med ænderne og frøer og tudser er også begyndt at komme i forårshumør[:I].Lige nu sidder jeg og studerer en krage som henter den ene frø/tudse efter den anden og tager den med op i mit store kastanietræ som en snack.velbekom.[xx(]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by wikke

Den tråd omhandler mere kommentarer omkring billederne.
Ingen på den tråd beskriver noget

Tag chancen, vind bamsen!
:-)



Det er da vel stadigvæk billeder ude fra naturen af og det er da alt andet lige sjovere hvis man kan dokumentere sine oplevelser via billeder!!!!
Det er jo skudsikre beviser og ikke fri fantasi!
Svar
#6
Er det nu jeg skal gå i panik eller kan jeg vente lidt?
Jeg har været ude og luske rundt på mit revir, og jeg har hverken kunnet finde fejninger eller skrab [Sad]. Derimod er der masser af fod efter råvildt [:p]. Burde bukkene ikke være i fuld gang med at markere deres revir, eller er det bare mig der er utolmodig?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Jeg har helt det samme på mit revir ved Århus masse af fod, men ingen skrab og de 2 bukke som går der er fint i bast.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#8
Så de første fjeninger igår.
Svar
#9
Har hele året haft 2 små 1 års gaffelbukke til at gå i haven.
I sidste uge begyndte de for første gang at jage lidt med hinanden.
I går aftes kom der så en ældre seksender og viste de 2 knægte hvem der bestemte. De blev begge sat på porten og det samme gjorde gammelråen og 1 rå lam fra sidste år.
Begge gaffelbukkene er i bast, men seksenderen er fejet. Det er sjovt at kunne følge deres udvikling.
Mvh
Lars

lars
Svar
#10
Pyhh. Det var ikke råer det hele [:p].
[Image: Fejning.jpg]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Jeg var i aftes lige ude for at ”snuse” på mit revir.

Jeg så 3 stykker råvildt, (dog ingen bukke) og masser af fejninger. [Smile]

Jeg gik langs skovkanten, da ham her kom luntende ud af skoven, og krydsede marken.
[Image: Raevisdring001.jpg]

Han kan ”vente sig” kan han! [}Smile]

Swift
Svar
#12
Som nyjæger, synes jeg nogen gange det kan være svært, at se om det er fejninger eller bare fordi træet/grenene er blev råden ol.
Er der et lille fif, så jeg kan være "sikker" på det er fejninger?

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#13
Citat:quote:

Som nyjæger, synes jeg nogen gange det kan være svært, at se om det er fejninger eller bare fordi træet/grenene er blev råden ol.
Er der et lille fif, så jeg kan være "sikker" på det er fejninger?



Hvis du ser en frisk fejning er du slet ikke i tvivl. Kig efter småtræer på en meter til halvanden barken vil være flået af og grene knækket af typisk 30-40 cm over jorden og ligeså langt op han kan nå. Hvis du lige har plantet en række træer har de også en vis forkærlighed for dem[}Smile].
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg var i aftes lige ude for at ”snuse” på mit revir.

Jeg så 3 stykker råvildt, (dog ingen bukke) og masser af fejninger. [Smile]

Jeg gik langs skovkanten, da ham her kom luntende ud af skoven, og krydsede marken.
[Image: Raevisdring001.jpg]

Hej Swift.
Du har sløvet noget af i Rævesæsonen i forhold til de andre år..[Wink][Wink] Hvor mange Rålam får den gnasket [V][}Smile] Steen

Han kan ”vente sig” kan han! [}Smile]

Swift


Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#15
Citat:quote:

Du har sløvet noget af i Rævesæsonen i forhold til de andre år.. Hvor mange Rålam får den gnasket Steen

Ja, - jeg indrømmer at det blev til færre ræve i sidste sæson, end i den forrige.[B)]

– Der skal jo også være noget at gå efter til efteråret. [:p]

Swift
Svar
#16
Hej alle dralfer.
En lidt længere historie.
Blev her i foråret valgt ind i et lille konsortie på 13 medlemmer, første hun-køn.Til generalforsamlingen var der lodtrækning om bukke- og hjortejagten. Må nok sige at være heldig.[Big Grin] Fik bukkejagten d.16.
Her i dag skulle områderne så lige tjekkes. Havde fået en sms fra formanden om 5 bukke i det stykke jeg har d. 16. Rigtig flink formand[Smile]
Mand, barn og jeg begynder vores lille tur gennem en granskov, går ca. 100 m. før vi forstyrre en hjort ca. 5-10m inde i tykningen. Om det var en då- eller kronhjort vides ikke, men godt lød det.
Egentlig vil jeg håbe det var en kronhjort, for dåvildtet har vi fredet, i samråd med naboerne.
Men bare det at høre dyret og geviret brase gennem grenene, var en god oplevelse.
Bukkene, tja, vi så ikke det store i fejninger og skrab.Eftersom datteren var med blev det ikke til de store udflugter mellem granerne.Men der var rimelig med fod og veksler til og fra skoven.
Så jeg krydser fingre for at det også kan lykkes igen i år at nedlægge en pæn buk d. 16

Knæk og bræk til alle i den kommende bukkejagt[Smile][Smile][Smile]
Mvh. Lady
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)