Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
22-250
#1
Hej,

Er der nogen, der har nogle ladedata til:

Hornady SP 50 grs. i kal- 22-250

Kan jeg evt. eksperimente lidt med data fra Norma´s 50 grs. SP??

Mvh.
Søren
Svar
#2
Hej Søren

Du kan skræddersy din egen patron, ved at gå ud fra den du nævner.

Man starter ca. 15% lavere og laver nogle testpatroner 3-5 stk. af hver.

Når du er på skydebanen, skyder du nogle serier og pludselig får du noget der skyder tættere end det andet. Undervejs holder man selvfølgelig øje med tryktegn.

Med den rette krudtmængde kan du så begynde at justere lidt på sættedybden, for 22-250 kan godt være lidt tricky.

Hvis du overholder reglerne om sund fornuft, så kan du finjustere med krudtmængden igen.

Men når man har fundet den rette medicin, så skyder den som en drøm.

Fænghætten er også vigtig. Jeg kom engang til at tage en anden hætte end den jeg havde brugt under afprøvningen. Jeg fik et betydeligt overtryk, da der var mere ild i den nye hætte [xx(]

Men som regel skyder en 22-250 bedst med så langsomtbrændende krudt som muligt, da det giver større hylsterfyldning.

God fornøjelse.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Jeg har tidligere ladet lidt 22-250.
Jeg brugte Vihtavouri N150.

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)