Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rekylstop
#1
Jeg har lige købt en brugt kikkert med ringe på, jeg ved ikke hvad det er for nogle. Det der undrer mig er at rekylstoppet sidder forrest på ringen. Skulle det ikke sidde bagest for at have en effekt?
[Image: P5080066.JPG-for-web-LARGE.jpg]
Umiddelbart vil jeg vende begge "ringbunde". Hvad siger I?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Jeg kan ikke umiddelbart genkende montagen, men jeg forstår din undren.

Rekylstoppet skal jo forhindre kikkerten i at blive hvor den var inden rekylen tvinger den med bagud. Hvordan den skal kunne det med
rekylstop på den "forkerte" side kan jeg ikke lige greje.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Normalt sidder skruerne også i højre side, så jeg formoder den tidligere ejer har drejet dem.

Enten af uvidenhed, eller praktiske årsager.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Det er en Eaw montage til en Tikka. Ringene byttes,om dvs bagerste ring skal sidde forrest for at der er plads til rekylstoppet.
Husk at 0-stille optikken sidevejs da de 2 skruer i basen er til at rette optikken ind med når riflen sigtes ind.
Mvh
Bln
Svar
#5
Citat:quote:

Rekylstoppet skal jo forhindre kikkerten i at blive hvor den var inden rekylen tvinger den med bagud

Og her gik jeg og troede at det var for at sikre at den blev hvor den var[:I][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Der findes altså 3 skruer i den forreste base
1stk til at spænde basen fast på låsestolen.
2stk til at justere ringen sidevejs.
Og ja alle 4 bliver brugt til at optikken fast[Big Grin][Big Grin]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by bln

Det er en Eaw montage til en Tikka. Ringene byttes,om dvs bagerste ring skal sidde forrest for at der er plads til rekylstoppet.
Husk at 0-stille optikken sidevejs da de 2 skruer i basen er til at rette optikken ind med når riflen sigtes ind.
Mvh
Bln



Meget interresant. Jeg havde købt den for at den skulle sidde på en Weawer base [:0]. Når det er sagt, så hentede jeg min "nye" Tikka 690 LH i går aftes, så mon ikke jeg finder noget at bruge den til [:p]. Spørgsmålet er så om den maltrakterer kikkerterne lige så meget som den EAW-svingmontage, jeg lige har pillet min Zeiss ud af [V]. Jeg tror at jeg prøver om jeg kan lade ringene sidde hvor de er, og bare flytte den del, der skal sidde på baserne.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Du afmonterer ringene og vender dem en gang. [Wink]

Din nye kikkert har vel ikke været monteret på et luftgevær med en eller anden form for baser [?]

JPL
JPL
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Du afmonterer ringene og vender dem en gang. [Wink]

Din nye kikkert har vel ikke været monteret på et luftgevær med en eller anden form for baser [?]

JPL



Jeg ved det ikke. Jeg skal lige have ringet til ham jeg har købt den af, når jeg kommer hjem til telefonnummeret, men han vidste ikke så meget om den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Ganske rigtigt. Efter ringene blev vendt, gled den lige på den gamle Tikka M65. Og ringene havde ikke lavet EAW-mærker i mellemrøret [Smile]. Princippet med at man kan justere den ene ring sideværts virker fin, til gengæld er jeg ikke er jeg ikke imponeret over at ringene skal spændes til nedefra. Det er let at komme til at skrue ringbunden på basedelen, så den ikke sidder vinkelret på kikkertrøret.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Du behøvede vel ikke vende ringene, men kun bundene?

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Det endte med at jeg vendte ringene også. De sad asymetrisk, så det hele passede bedre sammen når jeg vendete ringene også.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Nu har jeg jo lige ladet mig inspirerer af Lauritz.com. Om man vender baser, ringe eller for den sags skyld kikkert. det må da være underordnet i disse dage. [Big Grin]

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)