Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rifler til sortbjørne
#1
http://www.gunsandhunting.com/blackbear.html

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Har de ikke hørt om 9,3x62. Den må da være perfekt fra 0 til 150 yards.

Hav en god dag, mvh

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Har de ikke hørt om 9,3x62. Den må da være perfekt fra 0 til 150 yards



Sorry..men 9,3x62 ikke fælled i USA eller Canada idag. Jeg har ikke seen ammo på shelves i gunshops over her også...

Mvh..Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Jeg synes slet ikke, at sortbjørne bør have rifler. De har jo både kløer og tænder.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Ligesom rifler til Big Five, det er svineri at de skyder tilbage[8D]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
hmmm... jeg troede ellers at min 45-70 var bygget til den slags. Godt nok et nummer større end sort bjørn, men det beviser vel bare at den ka klare det

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#7
Marts/April 2012 udg Petersen Rifleshooter, artiklen "Brown bear rifles":

Ruger Hawkeye Alaskan blev Editors choice som bjørneriffel i sammenligning med Savage 116 Bear Hunter, Sako 85 Kodiak og Remington XCR II.

Citat:quote:

Selling point? The .375 Ruger and .416 Ruger chamberings. They give you nearly 375H&H and 416 Rigby performance but in a shorter action. Handier to carry, faster follow-up shots....found it eminently controllable, especially the .375 version


Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#8
Nu skal i jo ikke gøre det værre end det er, sortbjørne er ikke hverken store eller særlig skudstærke, så en 308 eller 6,5x55 virker skam udemærket[8D][Big Grin][}Smile]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Nu skal i jo ikke gøre det værre end det er, sortbjørne er ikke hverken store eller særlig skudstærke, så en 308 eller 6,5x55 virker skam udemærket[8D][Big Grin][}Smile]



Lige mine ord.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Hvad er det nu M@X plejer at sige???

"Support the right to arm bears"[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Skyd og løb. På et eller andet tidspunkt falder bjørnen om, man skal bare løbe hurtigere end bjørnen i starten [:I][Big Grin]

Per T Nielsen

One shot - run - One kill[Big Grin]
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Skyd og løb. På et eller andet tidspunkt falder bjørnen om, man skal bare løbe hurtigere end bjørnen i starten [:I][Big Grin]



En jæger tog sin kone med på bjørnejagt, i udstyret var der en solid knortekæp, konen spurgte hvad den var til, jow, sagde jægeren, det er hvis jeg nu skulle anskyde bjørne, det skal fedt hjælpe, mente konen, du kan da ikke klare en bjørn med en pind, nix, svarer jægeren, den er til at slå dig over benet med, så kan jeg jo ihvertfald løbe hurtigere end dig[}Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
IN MEMORIAM
Morten Korch 17/1-1876--8/10-1954 Walter Disney 5/12-1901--15/12-1966
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)