Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Absolut nybegynder
#1
Hej til alle
Som absolut nybegynder, tillader jeg mig hermed at bede om gode råd.
(omkring genladning og udstyr hertil )mit "bøssevalg" er der nok ikke meget at gøre ved !!
I et lettere anfald af vanvid har jeg købt en Lee Presse [Wink]- "GD" - jeg har i dag tilmeldt mig et kursus ved Korsholm d. 19 feb.
Hvad skal jeg foretage mig inden da ??? Er der specielle forberedelser der er nødvendige - åndedrætsøvelser eller træning af bækkenbundsmuskulatur ?? [:I]

I første omgang vil det hovedsageligt dreje sig om cal.22-250, men på sigt også 6,5x55 + .300 WM + haglpatroner i cal.12/76

Velment advarsel : Jeg har i mange år kendt kima, og kan derfor ikke udelukke, at han har haft en dårlig indflydelse på mig - skulle dette vise sig at være tilfældet, bær over med mig, thi jeg er undskyldt !![xx(]

Skulle der være nogen, der ønsker at vide hvem man hjælper, er her det sidste nye billede af mig !
[Image: 123.jpg]
Speedy

Gode råd er noget man giver, hvis man er for gammel til at gå forud med et dårligt eksempel
Svar
#2
Hej Speedy

Hvis du kunne få et tilbud fra en af Gænghætterne ( det bliver medlemmerne kaldt ) her på forummet, om at være med en aftens tid når der skulle genlades, så kunne du jo snuse til faget.
Hvis du er heldig bor der en i nærheden af hvor du bor, hvis ikke er du velkommen her på Fyn.

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#3
Tjaa...Hvad du skal bruge ??

Du skal bestille die-set til de kalibre du vil lade til (Matricer) Og så har du brug for en god krudtvægt. Skydelære til at måle patronlængden er også nødvendig, og så selvfølgeligt krudt og kugler. Men indtil du har været på kursus, skal du bare slå koldt vand i blodet. Du kan skrive til profilen Rex, da han har et lille og meget billigt importfirma med genladeudstyr. Han vil med garanti hjælpe med Danmarks billigste digital krudtvægt og die-set. Pressen flyver snart vestover til dig, og naturligvis kan du bare skrive hvis du er i tvivl om noget med den. Men det du nu skal er at købe nogle ladebøger, og der kan jeg igen anbefale at kontakte Rex og få et eksemplar af Norma's ladebog og måske vihtavouri's ladebog. Krudt fra de to fabrikanter er det nemmest tilgængelige i Danmark, og de har ladedata til alle dine kalibrer med undtagelse af kaliber 12 (Den kan ligeledes lades på Lee pressen)

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hej
Citat:quote:

I første omgang vil det hovedsageligt dreje sig om cal.22-250, men på sigt også 6,5x55 + .300 WM + haglpatroner i cal.12/76

Velment advarsel : Jeg har i mange år kendt kima, og kan derfor ikke udelukke, at han har haft en dårlig indflydelse på mig - skulle dette vise sig at være tilfældet, bær over med mig, thi jeg er undskyldt !!


Det er s.. da rart at du hører efter. så er du måske færdig med at ævle om 243, m.h.t. det sidste, det er dig der har en dårlig indflydelse på mig, jeg har altid lært at man skal høre efter dem som er ældre end en selv.[Big Grin]
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#5
Hej Speedy

Du kan jo begynde at læse dig igennem Vihtavuori`s reloadind guide, den kan hentes her med alle deres ladedata.

http://www.vihtavuori-lapua.com/reloadingv2.asp

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)