Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington seven
#1
Hej

Jeg har lige købt Reminton model seven CDL .223R, men er i tvivl om hvilke baser/ringe jeg skal vælge. Jeg har gode erfaringer Leupold PRW ringe med baser til model 700, men grundet den kortere lås kan disse ikke anvendes til model Seven.
Hvis det skal være Leupold så skal det være en "1-piece" base i enten STD eller QR eller DD.

Er der nogle der har erfaringer med montering af kikkert på ovennævnte riffel?

Da riflen gerne skulle forblive let har vægten af baser/ringe betydning.

på forhånd tak

Mvh. Bang
Svar
#2
Nu har jeg fundet et svar ved at surfe lidt på dette forum

Bang
Svar
#3
Hej, hvor købte du riflen og hvad måtte du bløde ?? går nemlig selv og overvejer sådan en.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#4
Rem 700 og Rem 7 har et dårligt magasin. Jeg har beskrevet det i en anden tråd. Probemet er den plade der er svejset i bagenden af magasinet for at forkorte det. Når man vil lade ovenfra, kan patronen lægge sig på "hylden" og man kan ikke få den proppet ned. Så skubber man den lidt frem og så kommer projektilspidsen op på rampen med det resultat at man heller ikke her kan proppe den ned.[xx(][xx(][xx(]

Jeg har skrevet til Remington og nævnt det for dem på IWA messen, men det har de aldrig hørt om, så derfor eksisterer problemet IKKE.[Sad!][V][:o)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Den er fra Østjysk våbenhandel, og der stod 6 kilo på prislisten.
Da den indgik i en byttehandel er det svært at sige hvad jeg måtte "bløde" for den.
Jeg blev straks forelsket i den, lille og let. Når man "alt for længe" har slæbt rundt med en mega tung riffel, så bliver man let forelsket i alt hvad der er lille og let[:I]

PS. Lani var det ikke dig der har købt en ATN kikkert?

Jeg fik 4 stk. udleveret til test (2 forskellige modeller). ¨
Den ene model var til AR-15, som vist nok hedder 4 x 12 S.W.A.T.S. Jeg fik to af disse modeller, men inden de kom i marken blev de kasseret. Ved indskydning kunne jeg konstatere at de ikke kunne holde indskydningen (på en cal. 223[:0]) Ydermere sidder der en skrue som skal sikre at indskydningen/rødpunktet ikke bliver ændret ved slag eller hårdt brug.
Men det er lige hvad der sker når den anvendes .Rødpunktet flytter sig ca. 4-8 cm/100m til strådt til venstre når skruen strammes[:0][xx(]. Modellen vejer det samme som rigtig mange aimpoints (jeg tror det var 800 g)

Den anden model var 10 x 65 til en næsten alm. 7.62x51 remington (til mellem distance skydning), de kunne heller ikke holde indskydningen (4 cm /100m). Mildoten svømmer helt tilfældig rundt i røret[xx(][xx(]. Og så vejer denne model over 1,6 kilo.

Først troede jeg faktisk at det var en joke med de sigtemidler, men det var det faktisk ikke. De ligner ”det helt rigtige” men er det bestemt ikke. Min far har en sigtekikkert der hedder tasco på en 308W som koster 800 kr. Den er langt bedre end de ovennævnte modeller, da den i det mindst rammer der hvor man sigter. Husk på at 4-8 cm som sigtemidlet flytter sig er ikke inkl. den spredning som skytte/riffel har.
Jeg har faktisk de 4. stk. hjemme hos mig selv, for vi gad ikke engang at kommentere til ATN hvad der var galt med de 4 sigter.
De blev afskrevet samme dag.

Jeg vil næsten ligge hovedet på blokken om at udsagnet om at ovennævnte sigter anvendes af U.S i Irak ikke er rigtigt.

Ret skal være ret så jeg bør nævne at hver sigte kom i nogle fine pelikacases men dem fik jeg desværre ikke lov til at tage med hjem for de kunne bruges.

Bang.
Svar
#6
Jeg har skrevet til Remington og nævnt det for dem på IWA messen, men det har de aldrig hørt om, så derfor eksisterer problemet IKKE.[Sad!][V][:o)][/green]

--
[

[/quote]
Hej M@X

That sounds normal for Remington..you wonder if anyone is at the "helm/ror" there [Sad].. Savage og Ruger seem to be the most " people friendly " sporting arms companies over her when speaking about major arms producing companies i USA.

Mvh...Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#7
Nu er min nye riffel endelig endt i mit våbenskab[Big Grin], og er også blevet prøveskudt. Det er som tidligere nævnt, er det en remington seven CDL .223 som på en 3 skuds serie kan præstere ca. 35 mm/100m med alm. fabriksladet norma 3,6 g (kun prøvet denne type). Jeg har bemærket at piben ikke er fritliggende i træskæftet, og er i tvivl om det vil være nogen fordel at prøve at fritligge piben i det meget tynde skæfte [?]

Der findes nogle remington modeller, hvor det er helt bevist at piben støtter på 2 punkter ude i fronten på skæftet (de billige modeller med synt. skæfte).
Jeg er faktisk også i tvivl om det er muligt at fritligge piben på en så tyndt skæfte?
Er det nogen der ude der har prøvet dette på en seven med træskæfte?

P.S. Jeg er bekendt med det grundlæggende ang. vigtigheden om frie piber.

http://www.remington.com/products/firearms/centerfire_rifles/model_seven/model_seven_CDL.asp

P.P.S her er et billed af de tidligere nævnte skod sigtemidler
[xx(]
http://www.atncorp.com/DayOptics/RifleScopes/10x65Z-ArmyMil-Dot
http://www.atncorp.com/DayOptics/RifleScopes/4x12SWATS
Bang.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)