Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady die-sæt
#1
Hjælp!! Hvorfor skiller mit Hornady die-sæt ad? Jeg bruger normalt RCBS sæt,men har anskaffet mig et brugt Hornady sæt til et nyt kaliber.Men det "skiller ad" ! Den del af sættet som "falder under ud" og støtter kuglen,og styre kugleisætteren er faldet helt ud.Nu har jeg ikke den store tekniske (læs INGEN) indsigt,men for mig at se,ser det ud som om,at det eneste der forhindre dette er en lille tap af fjederstål der stritter ud nederst i dien.Ka'det passe? Og hvordan får jeg samlet det igen?
[Image: P1090425-copy.jpg]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg har samme Hornady die-sæt og har været ude for det samme som dig Ulrik. Du skal tage en lille skruetrækker og få fat i den anden ende af fjederstålet nede i rillen. Når du har fat i enden kan du lirke den anden ende ud. Derefter skal du putte kugleisætteren og dybdeskruen i igen. Så vender du dien rundt så kugleisætteren glider ned til dybdeskruen og så kan du placere fjederstålet med tappen på plads igen.

Er tappen på fjederstålet knækket af? -Så spørg evt. Rex om det er noget han kan skaffe stumper til.

/RAW
Svar
#3
Raw skrev:
Citat:quote:

Er tappen på fjederstålet knækket af?

Ja,netop-det er knækket.Det er godt nok ikke meget stål der holder delene på plads.
Rex-er det mon noget du har på lager?
Eller andre måske.....?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Der ligger en extra i diesettet fra fabrikken i den lille plastpose.

Ellers tager jeg en med på banen i aften[Wink]

/Gammeltoft

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Fint-tak

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)