Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Premiumkugle til 22-250
#21
quote:
Originally posted by dravis

Egentligt er Nosler 60 grains ikke for tung, den er bare for lang!

Nosleren (Midt) er 3/10 mm kortere end den hulspids den skyder godt med, men tyngdepunktet ligger nok længere tilbage på HP'eren

Til venstre er der en 55 grains Remington til sammenligning.[/green]

[Image: kugler224.jpg]

[/quote]

Det er ikke længden af projektilet der er afgørende. Det er længden af bærefladen. Og her ser det ud som om Nosleren er en del længere[Sad]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#22
Jeg har skudt lidt med 60 grains NP i min Sako Vixen .222rem, som jeg antager har 1-14" pibe. Jeg kunne uden problemer få lige så god præcision som med Normas 62 gr Blyspets fabriksladning.

Men du efterlyser en premiumkugle til din 22-250, hvorfor ikke prøve 50 eller 55 grains Rhino?

Selv endte jeg med 50 grains Barnes X fra Sako i min .222rem.

D93
Svar
#23
Der er flere gange foreslået lette premium kugler. De skal nok holde sammen, men jeg tror stadig de laver mos pga den meget høje anslagshastighed.

Jeg har ikke selv erfaring med 22-250 men kan den ikke lades ned i hastighed?. Hvis man får en Barnes TSX 53 grains ned i 223 hastighed, burde effekten blive rigtig god. Min 45/70 har jeg lavet reducerede ladninger til, der går så langsomt at man kan se kuglen i luften (ca. 300 m/s). Normal hastighed er 5-600 m/s.

Hvis man kan gøre noget lignende med 22-250 er der jo ingen ko på isen. Altså ikke 300 m/s, men en 20-30% nedgang i forhold til std hastighed Smile

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#24
Jeg har fået 55 gr TBBC til at skyde rigtigt godt i min 22-250. Når mit laget om laaaang tid er skudt op så skal jeg prøve den nye T-TBBC, for de kugler holder altså fint sammen selv med speed-kaliberet.
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Hvorfor ikke prøve en Norma Oryx 55 grain det er da en premium kugle. jeg venter på at få min tikka 595 tilbage med en nymonteret Border Pibe 22-250, og det bliver mit første projekt (12-1 tommer stigning).
Og 22-250 er da absolut en råvildt kaliber. kræver bare et placeret skud.

who dares wins
who dares wins
Svar
#26
Den har jeg testet. I min skoed den ikke saa praesist som TBBC eller GameKing - ikke at den sidste kan sammenlignes med Oryx. Jeg havde vel omkring 2-3 cm spredning paa Oryxen paa 100 meter. Det ligger langt fra hvad min 22-250 skal kunne paa 100 meter vil jeg have et 3-kloever.
Mvh.

Yeti
Svar
#27
Ja okay. helt enig med gruperingen, det skal være tætte grupper i den kaliber. der er jo desværre ikke så mange muligheder, for at få en kugle med noget restvægt tilbage når den har penetreret et stykke råvildt. men jeg skal snart til at experimentere selv. håber du finder hvad du søger, hvis du finder noget rigtigt godt, må du da gerne sende mig et lille notits,

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)