Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffel jæger overvejer .222 eller .223
#25
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Personligt vil jeg hellere have en tungere riffel, da jeg synes den er lettere at skyde godt med. Derfor overvejer jeg PT en afløser for den jeg solgte. Men jeg er i tvivl om det skal være en ren varmint med 12" eller en all-round med 8"(T3) eller 9"(rem 700 police)



Ulempen ved T3éren er at det er den samme længde lås de bruger til det hele. Så synes jeg at lidt af fornøjelsen går af de små kalibre, men det er jo en smagssag. Jeg ved ikke om Rem 700 kører med forskellige låselængder.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det er lige præcis T3´erens problem. Spørg Strom om det bøvl han havde med sin T3 i 223.

Rem 700 laves i 2 længder 308 og 30-06.
Derfor er hverken T3 eller Rem 700 optimale til en 223.
Men skal det være er rem 700 nok tættest på og en kort lås er stivere end en lang, men i T3´eren har man en meget lukket lås, så mon ikke det ophæver den teoretisk mindre stivhed ved den længere lås.

Remington har så den fordel-ulempe, at man kan købe den og bygge videre i det uendelige. Skæfter, aftræk og baser/montager fåes i det uendelige og den kan altid forbedres/forandres lidt.

I følge Craig Boddington(i et nummer af Petersens Rifleshooter) er 222 en mere præcis patron end 223, men har tabt den amerikanske konkurrence i varmint kredse pga. hastighed og 223´erens militære anvendelse, men i bench rest er 222 stadig med.
Yderligere kan man nævne at 223 rem er den patron, der er brugt næst flest penge på at udvikle og fin justere. Kun overgået af 7,62x51(308 win).

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny riffel jæger overvejer .222 eller .223 - af BC - 21-05-2007, 03:23 PM
Ny riffel jæger overvejer .222 eller .223 - af pajp - 17-07-2009, 11:50 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)