Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En oplevelse for livet
#1
Var inviteret på jagt i en anden skovpart på lolland.
Da jeg lister ned af et kørespor ser jeg en STOR buk ligge i skovbunden og sove. Kl. er 20.45 så jeg har god tid, riflen ligger godt fast ved en gren, så nu er det bare at vente.
Og vente og vente, Som den ligger der med sin høje tykke opsats med mørke store perler flyver tankerne, skyd den dog på halsen [}Smile] men jeg vil ikke skyde når den ligger ned, 15min tilbage jeg gør mig klar smægler som et skræmt dyr, ingen reaktion, Igen, pifter, råber.
Han ligger bare og kikker i retning af den idiot der larmer [:o)][:o)]
Skydetiden er slut,tager riflen ned. Så rejser bukken sig og kikker lidt og går så ind i nogle granner..
Måske en lige så stor oplevelse som at stå med opsatsen i hånden. Var aligevel glad for at jeg ikke lod mig friste til at skyde ham i sædet. [^] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#2
Kanon!
glæder mig at du kan få en så stor oplevelse uden absolut at skulle have ham på væggen, metoden ligegyldig.
det er oplevelserne det handler om ( selvom hr Roed udtaler at han jagter til gryden )
K&B

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hej Fisker

Den buk vil du altid kunne mindes thi som bekendt; "evigt ejes kun det tabte".

Havde selv lidt den samme oplevelse forleden. Bukken kon fint på skudhold med sluttid kl. 21:50 - så på uret som viste 21:51 - altså kun en letten på hatten og - på gensyn.
Da jeg kom hjem ville jeg finjustere uret - og kunne stille det 2 minutter tilbage[xx(]

mvh
Korthår
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Var inviteret på jagt i en anden skovpart på lolland.
Da jeg lister ned af et kørespor ser jeg en STOR buk ligge i skovbunden og sove. Kl. er 20.45 så jeg har god tid, riflen ligger godt fast ved en gren, så nu er det bare at vente.
Og vente og vente, Som den ligger der med sin høje tykke opsats med mørke store perler flyver tankerne, skyd den dog på halsen [}Smile] men jeg vil ikke skyde når den ligger ned, 15min tilbage jeg gør mig klar smægler som et skræmt dyr, ingen reaktion, Igen, pifter, råber.
Han ligger bare og kikker i retning af den idiot der larmer [:o)][:o)]
Skydetiden er slut,tager riflen ned. Så rejser bukken sig og kikker lidt og går så ind i nogle granner..
Måske en lige så stor oplevelse som at stå med opsatsen i hånden. Var aligevel glad for at jeg ikke lod mig friste til at skyde ham i sædet. [^] Mvh. Steen



Godt gået...

Dette er nok for nogle, et uforklarligt emne. Men jeg er enig med dig, man skyder ikke på et siddende stykke hjortevildt med riffel.

Jeg letter på jagthatten, man ka' miste meget, men mister man sin selvrespekt er der ikke meget tilbage at miste.


K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Jeg er enig med Jer i, at de gode oplevelser ikke nødvendigvis kan hænges på væggen, men HOLD DA KÆFT hvor er jeg glad for, at jeg kan gå på jagt uden ur.[Smile]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)