Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løs hund eller ræv
#1
Så var det endelig blevet min tur i skoven, men der var bare ikke liv så kun et stykke råvildt.
Fik så øje på det her som lå 15m inde i granderne [Sad!][}Smile]
[Image: ihjelbidtrvildt001-copy-copy.jpg]
Det er det andet stykke vi finder i år [Sad!] og man ser ikke dem der ligger 50-100m inde i skoven..[V] Satans køtere.[}Smile] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#2
Har I undersøgt de fundne dyr for bidmærker? Er det en ræv vil skindet som oftest være perforeret mange steder med en hulafstand svarende til overmundens hjørnetænder. Hunde er mere klumpede, hvilket også åbenbares hvis man tager en næseklemme på, og obducerer. Der er jo også den mulighed, at dyrene er selvdøde, hvorefter ræven har fundet dem.
Den på billedet ser meget frisk ud.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Kan det være en tidligere anskydning. Svært at se, men er det ikke en buk og temmelig frisk.
Det ser ud til at der er spist rundt om forbenet, hvilket er unormalt, hvis der ikke har været hul i forvejen.
Jeg har set en del dyr som ræve har været i lag med, efter anskydninger, og der har altid været startet, hvor der har været kugle ind- eller udgangshul.
Umiddelbart synes jeg der er for lidt ravage, hårtotter mv. til at det ligner hunde, som har været på spil.
Spørg evt. lokale schweisshundeførerer om de har været på eftersøgning i området - evt. trafik.

Håber I finder ud af de nærmere omstændigheder.

mvh
Korthår
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by fisker

[Image: ihjelbidtrvildt001-copy-copy.jpg]



Det ligner nu noget som Gammelpot har skudt [Wink] - så er han fri for at koge kraniet....

Nej, spøg til side. Få undersøgt om der er skudtegn eller bidmærker i dyret/dyrene. Helt opklaret blir mysteriet nok aldrig [V]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Shooting is funny - hitting is money
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Det ligner nu noget som Gammelpot har skudt - så er han fri for at koge kraniet....



Nix, så havde der været væstentligt mere hals tilbage[^]

@GD, jeg skal nok undlade at sætte billeder ind[B)][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Fik fat i dyret her til aften hals og hoved mangler afgnavet ved skuldren [xx(] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)