Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bliver ,17 lovlig til jagt i dk ?
#1
Bliver ,17 lovlig til jagt i dk ? jeg har set lov ændringsforslag til at .17 HMR skulle blive lovlig til jagt her hjemme - men der var datoen 1 april i år - men jeg har desværre ikke set mere til loven - bliver det til noget ? eller skal man holde sig fra den lille super nøjagtige kaliber ?

Browning GTS 12/76
AyA 12/70 Side by side
S&L classic lepould 3-9x50 european
Sako Quad m. Tasco 3-9x56 Salonriffel ,22 LR /.22 Mag
Ruger 9mm Flobert
Browning GTS 12/76
AyA 12/70 Side by side
S&L classic 308w lepould 3-9x50 european
Sako Quad m. Tasco 3-9x56 Salonriffel ,22 LR /.22 Mag .17HMR
Ruger 9mm Flobert
Svar
#2
Jeg har hørt at behandlingen af lovforslaget er udsat, jeg kan ikke huske hvorfor.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#3
Hej Lani

Hvorfor var det udsat [?] nogen fornuft for at [?]..måske "red tape"

just curious...

Mvh..Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Hej Eric, jeg ved ikke hvorfor, eller rettere, jeg kan ikke huske det.

Hvad betyder udtrykket "red tape" ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lani
Hvad betyder udtrykket "red tape" ??



Det betyder at der er gået bureaukrati i det.
Svar
#6
Hej Lani

Osterwald er rigtig....bureaukrati.... eller i englisk.. government bullshit.[Sad!]

Mvh..Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#7
Hej,

. 17 bliver tilladt fra 1. august. Jeg har nemlig også været på jagt efter, om dette kaliber bliver et man meningsfyldt kan anskaffe sig. Jeg har spurgt i Skov- og Naturstyrelsen, og bkg. ligger hos ministeren til underskrift - dvs. næppe nogle ændringer! Ikrafttrædelsen er sat til 1. august.

Har i øvrigt bemærket den ny marlin 917 VS-CF (http://www.marlinfirearms.com/Firearms/1...VS-CF.aspx), den ser dælme ikke kedelig ud efter min opfattelse. Det bliver nok sådan en, hvis den ellers kommer herhjem i en pris der ikke ligger for langt fra den US med tillæg af told, moms og transport.

Mvh.
Jens
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#8
Er der nogen der har kendskab til om der findes .17 HMR ladninger, der sniger sig op over mindstekravet for anslagsenergi på 200 J/100 M (ved jagt på ræv, gæs mv.). Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen der kommer højere op end cirka 180 J.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Nope, den højeste jeg har set er Hornady's som ligger på knap 190J/100m. Man skal nok se efter en, som har en tungere kugle end 20 grain.

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#10
Hvis det er i forhold til nuværende lovgivning, skal projektilvægten så ikke være mindst 39 grains ?

mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Haterock

Hvis det er i forhold til nuværende lovgivning, skal projektilvægten så ikke være mindst 39 grains ?

mvh


Jo - hvis den skal anvendes på gæs og ræv.
Men som det er p.t., må kaliber 17 overhovedet ikke anvendes til nogen form for jagt, på grund af diameteren. Men det bliver da spændende at se hvilken kategori den bliver placeret i.

JPL
JPL
Svar
#12
Nej, ikke jvf. den nye bekendtgørelse. Der er kravet til kuglevægt fjernet på de små kalibre, og det er udelukkende energien, der stilles krav til. Så hvis man kan finde en .22 eller .17 patron med E100 på 200J, så er den lovlig til ræv og gæs. Se evt. her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=7769

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#13
Hjæææææææælp!!!

Jeg er ved at skrive en artikel om .17 HMR til et jagtblad og i den forbindelse skal jeg bruge et eksemplar af patronen eller to til fotografering. Skidtet er ikke til at opdrive i Sverige. Hvis nogen ligger inde med et par stykker i løs vægt ville jeg være meget taknemmelig hvis de stak dem i en kuvert og sendte dem til:

J. Høgh
Smålanden 1208
28890 Vinslöv
Sverige.

TAK [Smile][^]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Er der nogen der har hørt til om det med cal. 17 blir lovligt til jagt?? jeg skulle jo gerne ha luftet min .17 MHR lidt her til Vinter [}Smile]

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#15
På dette link skriver de at .17 HMR ER lovligt til jagt... har de taget glæderne lidt på forskud eller ER der virkeligt sket noget i den Danske lovgivning???
Har skrevet til dem men venter stadig på svar...

http://www.huntershouse.dk/kat574-77-17/

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10.
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#16
Den nye bekendtgørelse for våben og ammunition er af uvisse årsager endnu ikke trådt i kraft. Så længe den ikke er offentliggjort på retsinfo, er det den gamle som gælder.

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#17
Det er fra Hunters House.
Det er vist svar nok[Wink]
Svar
#18
Jeg har - endnu en gang - spurgt i Skov- og Naturstyrelsen, og den ansvarlige medarbejder har i dag oplyst mig om, at bekendtgørelsen ér underskrevet af ministeren, og at .17 bliver lovlig.

Han forventer, at bekendtgørelsen kommer i retsinformation indenfor de næste uger. Om ikrafttræden dermed bliver 1. september, som jeg fra anden side har forstået at den skulle være rykket til, ved jeg ikke.

Men det lysner da!

Mvh.
Jens
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#19
Se danske nyheder 28. august 2007.[Smile]

Mvh.
Jens
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)