Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell Elite eller Tasco Titan
#1
Hvem kan snakke lidt med....? Hvad skal men vælge: Bushnell Elite 3200 3-10 x 50 eller Tasco Titan 3-12 x 52. Elite er med 1" rør og Titan er med 30 mm rør. Prismæssigt ligger de begge omkring 3000 - 3500.. Kan det passe at der 30 års garanti på Bushnell? Den skal monteres på en BRNO cal 308.

Knæk og Bræk.

Gonner
Svar
#2
Hej

Er det fordi du ikke kan komme i tanke om Smidt & bender, swarovski.m.m.[Big Grin]

FX kan en brugt S&B i fin stand købes for 3.500-4.000 i nævnte størrelse og der er, tro mig, en verden til forskel i kvalitet.

Men skal det absolut være Kina optik så vil jeg anbefale Busnell !

K&B

EBG
Svar
#3
Hej

Nej, det er det ikke....Jeg kan sagtens kigge på de fine kikkerter...Men så snart jeg kigger i pengekrukken, hvor der står jagt på...Så falder begejstringen..... Derfor nede i den pris klasse. Du siger Smidt & Bender, brugt.. Er det bedre end de to nævnte? Man ved jo intet om hvad den har siddet på eller hvor meget den har skudt..

Gonner
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Gonner
.....................eller hvor meget den har skudt..


Øh!!!!!!!!!!!!........Schmidt & Bender i kaliber .308 kan klart anbefales p.g.a. den korte lås [^]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by EBG

Hej

Er det fordi du ikke kan komme i tanke om Smidt & bender, swarovski.m.m.[Big Grin]

FX kan en brugt S&B i fin stand købes for 3.500-4.000 i nævnte størrelse og der er, tro mig, en verden til forskel i kvalitet.

Men skal det absolut være Kina optik så vil jeg anbefale Busnell !

K&B

EBG



Nu er det altså kun de billige Bushnell, der er produceret i Kina.
Elite serierne er produceret i Japan.

Og jeg kan fortælle at en af mine kunder er vildt overrasket over kvaliteten på Elite 4200 2.5-10x50 m. lys.
Den var mere lysstærk end hans 1.5-6x42 S & B Zenith til ca. 11.000,-.

Jeg vil selvfølgelig ikke påstå at en Bushnell er bedre end en S & B Zenith.
Men jeg finder det imponerende at en kikkert til 5.000,- er så god.
Hvis pengene ikke er store, kan man sagtens få en fremragende kikkert til 4-5.000,- .

Kunne forøvrigt godt tænke mig hvis nogen var interesseret i at man lavede en blindtest af forskellige kikkerter.
Så kunne man selv se hvor stor/lille forskel der på en S & B , Zeiss eller Swarovski kontra en god "amerikaner" kikkert.
Jeg ligger gerne en 5-10 forskellige "amerikaner" kikkerter til rådighed til en sådanne test,
hvis der så er nogen der kan tage nogle europæiske kikkerter med..
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Ifølge importøren "Normark" er den vejledende pris på Tasco Titan 3-12x52 kr.4595,-, men her i juni måned er den på tilbud til kr.2995,-[Smile]

Better a slow hit, than a fast miss!
Svar
#7
hej Rex...

Ville faktisk gerne se et blind test af kikkertere har tænkt på det længe...

For jeg syntes lidt man betaler alt for meget for navnet på de eropæiske kikkerter..og høre hele tiden at det er kun er eropæiske kikkerter der er noget vær...men kan jo ikke passe..for så skulle vi jo alle skyde forbi med en armerikansk kikkert...

Så håber du får stablet på benen en dag.
Svar
#8
hvad tror I at "Amerikanerne" bruger til 1000 yards skydning? Der står hverken Zeis, Kakles, swarovski eller S&B på dem. Har dem alle 4 plus en del Leupold. Den sidste jeg købte var en Z6 1,7x10x42 pragtfuld kikkert. Igen nogle kan lide moderen andre datteren.

Bo
Svar
#9
Der er vel ca. 3 forhold som taler til fordel for et Østrisk/tysk produkt og 2 imod - Holdbarhed, lysstærk, stor øjenafstand - medforstørende sigte, pris...

Så har man en riffel uden dramatisk rekyl, og ikke skal jage under dårlige lysforhold så kan en andet kikkertmærke bruges.. Men jeg vil nu anbefale Nikon - god kvalitet som samtidig er lysstærkt, og ikke koster det hvide ud af øjnene...

Det er jo sjovere, at kunne se sin skydning med en kikkert med relativ stor forstørrelse i stedet for en op til 6 gange [^]
Men det hele kommer ud på om det er papskydning, jagt fra tårn/pürsch eller drivjagt men skal bruge sin kikkert til....

Men jeg er nu glad for min S&B Zenith som giver mig 9 cm øjenafstand ved liggende skydning på min 9,3 x 62 - selvom den er medforstørrende (dot fylder 3 cm på 100 m)

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#10
Der er vel ca. 3 forhold som taler til fordel for et Østrisk/tysk produkt og 2 imod - Holdbarhed, lysstærk, stor øjenafstand - medforstørende sigte, pris...

vi er nogle få underlige gamle mænd der gerne vil flytte medforstørrende sigte over til fordele[:o)]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Angående selve emnet, kan jeg kun sige at tasco's 3-12x52 er ganske udemærket kvalitet.
Den jeg har på min 222 rem er dog med 30 mm rør, måske ikke det mest lysstærke, men til dansk skumringsjagt helt ok.
Jeg ville da helst have en Zeiss på dem alle, men der er jo også regninger der skal betales.

Hilsen Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)