Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DJ ønsker ikke Tange Sø tømt
#1
Bevar Tange sø

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Ikke nok med at DF ikke passer jægernes interesser ordentligt....se bare på duejagten....
Nu vil de også ødelægge grundlaget for Gudenåens laksestamme...[Sad!] og stikke en kæp i hjulet på sportsfiskernes sager..[xx(]

Tange sø skal selvfølgelig ikke tømmes... men et omløbsstryg om hele søgen er den eneste rigtige løsning! Et ministryg rundt om værket løser ikke problemerne for den udvandrende smolt, der ender i skarvers og gedders maver oppe i søen.

Et langt laksestryg rundt om søen behøver ikke betyde noget for hjortevildtet... Den afvander da ikke området, hvis den laves rigtigt.... mage til sludder skal man da lede længe efter!

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Stærk uenighed

Citat:quote:

- Det er simpelthen misinformation, når det nu fremstilles, som om at DJ i givet fald skulle støtte en løsning med tømning af Tange Sø. Vi har tværtimod gjort det klart, at vi naturligvis vil respektere, hvis DJ i stedet anbefaler et langt omløbsstryg for at bevare søen.


Det var da en nem måde at få forbundsfæller på[:p], søen og elværket skal selvfølgelig blive som det er, men der sker ikke noget ved at støtte op om et stryg[^].

Engsbye siger bla.
Citat:quote:

Og da vi i Jægerforbundet ikke praktiserer topstyring, må vi nødvendigvis lytte til vores lokale folk.


Øhhh, nå[}Smile]
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Hej ran !

Det var en rapport fra DMU og ikke Dansk Folkeparti (ikke for at forsvare DF), der lå til grund for jagttidsændringen for ringduen.

Gudenåens oprindelige laksestamme uddøde (desværre) i 1930’erne, så det er længe siden grundlaget blev ødelagt, og uanset man udsætter lakseyngel fra andre stammer, kan det aldrig blive den oprindelige stamme igen.
Der er vel lidt bæver, urfugl, vildsvin eller ulv i den type naturgenopretning.

Jeg hører til de lokale (6 km til Tange sø), og er også meget i mod en tømning, eller et langt omløbsstryg for den sags skyld. Jeg ved hvor et eventuelt langt stryg skal løbe, og det er netop gennem et stort kerneområde for meget af det lokale hjortevildt. Stryget vil skære sig gennem landskabet med en bredde på omkring 150 meter, på grund af de stejle brinker.
Desuden vil der blive en kæmpe forstyrrelse i forbindelse med det langvarige anlægsarbejde, som ikke vil komme til at koste under 100 millioner kr.

Hvis spørgsmålet gik på om Tange sø skulle anlægges i dag, ville jeg være i mod. Men i dagens Danmark, hvor størstedelen af landskabet er kulturlandskab, vil vi aldrig blive færdige hvis alt skal føres tilbage til svundne tider. Man skal selvfølgelig opveje fordele og ulemper.

Mvh
Karsten
Svar
#5
100 mio... og hvad så...?
EU har lige doneret 200 mio. til snæbelens redning i Vidåen...
Det kostede 400 mio at genslynge Skjernåen.
100 mio til at genetablere et af landets største vandløb, som rent faktisk kan blive laksebærende igen med naturlig reproduktion af en dansk laksestamme er vel ikke for meget?
Og anlægsarbejdet går over igen, når græsser og buskene vokser til...det kunne jo være det blæev til godt kuglefang ;-) ... mig bekendt har klovbærende vildt ikke noget imod slugter - og jeg har indtil flere gange set hjortevildt krydse vandløb.... et omløbsstryg jo ikke ligefrem en kæmpeflod... [Wink]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
www.slipgudenaaenfri.dk

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
http://www.tangesoe.dk/hvorforikke.asp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)