Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anschütz mod. 520 ½auto
#1
Hej.

Jeg har lige anskaffet mig sådan en lille sag, men jeg har desværre et problem med at den ikke er særlig villig til at repetere med subsonisk ammo. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved dette problem? Det skal lige siges at med CCI Stinger og Remington Thunderbolt er der ingen problemer.

Jeg skal også have fjernet lakken fra skæftet, så hvis der er nogen der ved hvordan det bedst gøres, er ideer meget velkomne. Jeg overvejer at slibe det af, men jeg ved ikke om det er det bedste at gøre.

Mvh

J_Bille
Svar
#2
Repeteringen kan jeg desværre ikke hjælpe med, men jeg mener at der har været en tråd, hvor lakfjerning blev diskuteret. Jeg bed ihvertfald mærke i en mulighed med brug af ovnrens, der ikke var så arbejdskrævende [Big Grin]. Prøv at søge lidt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Sådan en "fætter" har jeg også haft og den var heller ikke vild med de langsomme kugler men den virkede fint med Eley pistol ammo. Jeg har hørt at pistol ammo skulle være bedre til at repetere i 1/2 automater og det var det også i min. Såvidt jag husker så går Eley pistol ca. 325 m/s. Og husk også en gang grundig rengøring ind i mellem.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Hej Sako.

Det ser ud til at jeg bare må acceptere at den brækker sig lidt når det er de langsomme kugler, men det går jo nok. Den kostede jo ikke alverden.

Et andet problem er jo rengøringen. Jeg kan ikke få bundstykket til at blive tilbage, som jeg kan i mit ½auto jagtgevær. Kender du en måde at holde det tilbage på mens man rengører den??

Mvh
Jonas
Svar
#5
Hej,

Vedr. fjernelse af lak har jeg netop i disse dage, fjernet lakken fra et Remington 700 skæfte.
Til dette anvendte jeg noget jeg fandt i den lokale XL-Byg, kaldet Nitro Mors. Det skulle vise sig at være særdeles effektiv. Det dubbes på med pensel, og efter 5 min. dubbes endnu et lag på det eksisterende, som nu skal sidde i 20 min. Derefter gik jeg i gang med et nyt blad til en Stanley kniv, og skrabte det efterfølgende af med stor succes. Netskæringerne var jeg lidt i tvivl om, men følgende virkede med stor succes. I netskæringerne lod jeg produktet sidde til det var tørret ind, og tog derefter en stålbørste og børstede det forsigtigt, hvilket resulterer i at lakken "pulveriseres" og netskæringen fremstod perfekt.

Det er min korte erfaring,men det har virket over al forventning hos mig.

Mvh.
Søren
Svar
#6
Hej Jonas

Jeg brugte bare en lille træ pind til at sætte i klemme i udkasterhullet når der skulle pudses lidt.. Jeg har forøvrigt et ekstra 10 skuds magasin til en 520 èr hvis du er interesseret i det.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Det lyder meget interresant. Altså med det magasin. Det kan vi nok finde ud af hvis vi kan finde ud af en pris?

Mvh Jonas
Svar
#8
Du har en PM Bille.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)