Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Føj for pokker ....
#1
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article308960.ece
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
[}Smile]

Møgsvin....

LANI

DURA LEX SED LEX
Mvh.LANI



Svar
#3
[V]

Adr...

Men hvad kan man forvente af et folkeslag som nyder at gå til show hvor en latterligt klædt mand stikker sabler i en tyr ?!?

Jeg ville nu gerne til tyrefægtning - men jeg ville (beeeeeep) heppe på tyren. [^]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

[V]

Adr...

Men hvad kan man forvente af et folkeslag som nyder at gå til show hvor en latterligt klædt mand stikker sabler i en tyr ?!?

Jeg ville nu gerne til tyrefægtning - men jeg ville (beeeeeep) heppe på tyren. [^]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Ikke kaste med sten, når du selv bor i (ishus) glashus...[:o)]

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...252609.ece

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#5
Dette er noget grusomt noget og har været anvend i mange år! De er mange Podenco mynder der bliver slagtet og pinet til døden på denne måde!
Der bliver samlet og redet ca 3000 Podenco mynder hver eneste år af forskellige dyreværnsorganisationer og videreformidled til resten af europa.Podencos bliver brugt til kanin, hare,jagt.Som regel er de to hunde som jæger sammen og de løber simpelthen kaninen eller haren op og snupper den.Billederne viser hunde som er ikke skarpt nok eller er blevet for gamle til jagt eller avl.

Lille Krengel
Hilsen Lille

Svar
#6
Tja, det er bestemt heller ikke en af Grønlands bedste historier.

Det får mig nu ikke til at flytte fra Grønland - ej heller ville det få mig til at fravælge Spanien som rejseland eller land at slå mig ned i.

Hvad siger folk så til de forhold med hønsefarmene hvor dyrene fodres med kraftfoder så de vokser 2-3 gange hurtigere end normalt og knoglerne dårligt kan følge med.?!?
Foderet kan gøres endnu kraftigere, men man har fundet det niveau det har nu - da knoglerne ellers ville blive for "skøre".
Prøv efter hvor nemt det er at knække en knogle i en lørdagskylling....

... eller de lange svinetransporter hvor dyrene er kvæstede efter 20-30 timer i lastbil uden foder eller vand - eller afstresningspauser undervejs og for hvad... for at dyrene skal komme levende og "friske" frem for at blive slået ihjel og slagtes.

Hvad med japan, der serverer friskflåede og DOG STADIG levende fisk som den allerfriskeste sushi - skindet er flået af, indvoldene er skåret ud, der er skåret riller i kødet til salt, smør og kryderier - hjertet m.v. sidder stadig og banker i "brystet" (hvad der er tilbage af det) af fisken. ?!?

Forskellen mellem Grønland og Dk er... i Grønland er det ikke hverken anerkendt eller tradition at slå tænderne ud af munden på hundene - i dk er det fuldt ud accepteret at kraftfodre dyr og man gider dårligt nok løfte en finger før det pludselig kommer op i internationale nyheder. For "Av, det er sku for dårligt - DET skal stoppes".

Grønlands Hjemmestyre og andre har haft opråb om dyremishandlingen - og der bliver også aktivt gået ind for at højne dyrevelfærden.

Det forbandede ved nyheder er, at de trækker de værste ting op af hatten og man skærer dem over én kam - så er ALLE spaniere ligepludselige nogle svin - alle grønlændere er nogle vilddyr uden sans for dyr og dyrevelfærd - og danskere er bare dumme da de (vi) ikke ser de lidelser som dyr udsættes for under deres "fedekur", men det er til alles bedste og accepteres da vi da godt vil have en grillkylling af og til og benægter os synet af forholdene hos landmændene.

Her SKAL der være ansat en hundefanger med ansvar for at indfange hunde, samt aflive mishandlede hunde og holde folk i ørerne hvis der ikke bliver passet ordentligt på dyrene.

Kan du sige det samme derhjemme i Dk.?!?

Slædehundene der fik slået tænderne ud, så de ikke kunne gnave rebene over som de stod lænket med - har der været sat ind for før, samt der er blevet irettesat nogle fangere/hundeejere og mener nogen har mistet retten til at holde dyr.

Det er bestemt ikke en ting der er accepteret og det bliver også stoppet via politianmeldelse eller andre opråb når det opdages.
Så der bliver da gjort noget - og holdt øje med formålene.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Jeg forstår ikke hvorfor du blander kyllinge og grise indtil disse mishandlinger. Der er kun en gruppe der kan ændre disse forhold og det er dig og mig, lad være med at købe disse producter.

Bo
Svar
#8
Blander det kun ind i situationen, idet det så at sige er statsautoriseret dyremishandling.

Dyreværnsorganisationerne har råbt og skreget på at dyrene fodres for hårdt op, men der bliver intet gjort - dog har man strukket sig til at finde en grænse, så kyllingerne ikke fodres så hurtigt op så de brækker benene, når knoglerne ikke kan følge med..

Det har været i nyhederne at svinetransporter til udlandet har lange køretider og der er trukket eksempler frem, vist billeder af resultatet af dels svin der er døde under transport, stressede og forvirrede dyr - og.. yrk...
Det eneste resultat er, at en af dem der foretager dyretransporterne sådan, nu i stedet har fået .. var det tjekkiske eller polske nummerplader på.. og så duer danske regler pludselig ikke mere. - og tilmed gider ingen gøre noget længere, da det nu er et udenlandsk anliggende.

Og vi får netop INGEN til at ændre adfærd, når måske 4 ud af 5 danskere, heriblandt sikkert det samme antal Grønlændere, ikke vil indse hvad dyrene udsættes for.

På pakken med lørdagskyllinger - hvad vil du helst se trykt på forsiden?

Et serveringsforslag der ser ganske perfekt steget og edderlækkert ud ?
Eller en billedeserie af forholdene hos opdrætteren?
Det er samme kylling - det er bare præsenteret på forskellig måde.

Jeg benægter ikke at der er slået tænder ud på slædehunde i Grønland, men oplyser om at vi her i landet gør noget - når vi opdager der sker noget forkert. Og der er folk ansat til at stoppe dette.!
Selv politiet har et ansvar og skyder af og til misrøgtede hunde når de opdager dem.

I spanien er det nærmest accepteret at hundene hænger halvdøde i pinefulde ophængninger - og der er tilmed et kendt begreb for det, hvilket gør det endnu mere "anerkendt" blandt borgerne.
Det er for længst accepteret at man gør sådan - selv staten gør næsten intet for at stoppe det.

I Dk.. tja... kyllingeopdræt og svinetransporter som ingen gider kigge nærmere på, fordi det forlængst er accepteret at man gør sådan.
Men dog gør lidt når det kommer frem i medierne..

Jeg ved godt at hunde uden tænder i Grønland og hængte/torturerede hunde i Spanien, levende fisk på tallerkenerne i japan, kyllingeopdræt på grænsen af knoglebrud og svinetransporter der dræber, skader og stresser dyrene unødigt ikke er direkte sammenlignelige - vi har dog "dyrevelfærd" som fællesnævner.!

Og DERFOR trak jeg det frem, da det er en af de seneste tilfælde af dyremisrøgt jeg husker fra Dk.

Jeg er selv født og opvokset i Dk, flyttede hertil i 99 m.v.
Er stolt af Dk - er hamrendes stolt af Grønland og der er ingen af de tilfælde som får mig til at tænke mindre om landene. Men tænker på at der er få skurke imellem som kaster dårligt lys over ALLE andre i landet.

I kan tage det for gode varer eller ej - at vi gør noget for hundene heroppe.
I kan benægte "dyremishandlingen" i kyllingeopdræt og svinetransporter..

Jeg mister ikke søvn over det, men vil gøre mit til at der sker noget når JEG opdager det.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Tja, jeg havde da engang et par hjemmestyresutter af sælskind med hundeskind på kanten, som blev købt på en tur i Grønland. Efter sigende skulle hunde, hvis pels skulle bruges til den slags også blive aflivet ved hængning, så de rejser børster i dødskampen som i teorien skulle låse hårende i opret position i dødsøjeblikket, hvorved skindet bliver bedre til efterfølgende brug... Det var i hvert fald det, som jeg senere fik at vide deroppe, da jeg på en gåtur i Nuuk så døde 3 hunde hænge i et fodboldmål.[xx(]

Hvor vidt det er ammestuesnak eller bortforklaringer... tjah.. det var en lidt speciel og ikke særlig positiv oplevelse..[V]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Det er ikke tilladt at holde slædehunde syd for polarcirklen i grønland.

Så hvis det var slædehunde i nuuk, hvilket er det eneste jeg har set af hundeskind brugt til skindsyningsformål - så har de muligvis "modnet"

Men der er ikke den store forskel i om man skyder en hund, skærer halsen over på den - eller hænger den - ikke hvad jeg kan forestille mig.

Der er hud, og hår - og hvordan kan det "magisk" ligepludselig ændre karakter eller noget, i dødsøjeblikket.?!?

Hvad det er historien er, ved jeg ikke - det er ikke noget jeg kender til i hvert fald.

GARVNINGEN derimod, har langt mere at sige - behandlingen af skindet og væsken der bliver tilført samt hvordan skinder ligger og behandles med væsken.

Du kan godt garve skind i helt almindeligt menneskeligt urin.. det indeholder de stoffer som kan foretage garvningen. Det dufter ikke særligt godt - og skindet vil da også langsomt gå i forrådnelse når det kommer til Dk eksempelvis, idet luftfugtigheden er anderledes dér.

Hvis det skal gøres ordentligt - så skindet virkelig holder, så skal der kraftigere kemikalier til og lidt mere professionel håndtering.

Der er ikke mange fodboldmål her i Nuuk.. så det gad jeg da godt vide hvor det stod henne.
Måske jeg kan finde ud af mere.

Det lyder som en af de historier man binder på .. "Dumme danskere!" hehe.
Hører af og til nogen tage gas på turister.. og det er dog fantastisk hvad man kan slippe afsted med af historier.

Jeg kommer meget i husflids-kredse, deriblandt også skindsyning, sten- og benfigurer m.v. - men har sku aldrig hørt dén variant, ej heller har jeg set eller hørt om hunde i fodboldmål.
Folk ordner det de skal, ved deres eget hus eller lejlighed.

Siger dog ikke at det ikke er sket at de hang der - men tag dig en ordentlig kigger idag og du vil ikke se noget der ligner.

Så hvis det har været sket - så er der taget hånd om det nu.

Okay, Grønlændere er dog meget overtroiske og tror på ånder m.v.
Og der er lige én ting man bør vide om hunde og ånder.!

Man tror på at hunde har en sjæl/ånd og derfor skal passes ordentligt, da den ellers vil komme efter én og hjemsøge én når den er død.

Hunde er pr tradition et arbejdsdyr - ikke et husdyr.
I det "moderne" grønland er hunde syd for polarcirklen dog husdyr.

Der må kun forefindes slædehunde fra Søndrestrømfjord og nordpå - andre racer hunde KAN vist dispenseres for, men de skal steriliseres.

Man vil holde slædehunderacen helt ren.!!

Slædehunde vil af samme årsag ikke være at finde syd for polarcirklen/Sdr.Strømfjord medmindre de er steriliserede.!

Så her kan man finde gadekryds af forskellige racer, retrievere, schefere og andre.. 4-benet salami er populær blandt nogen (gravhund).

Ligeledes vil det være muligt at have en husky.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Fodboldmål: de store cementkasser i Nuuk i 1988... [:I]

Sikkert bare en ammestuehistorie .... men de hængende hunde var nu en realitet.. :-)

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Ja ok, dem er de så ved at rive ned nu.. Nogle af dem i hvert fald.
Der lå en skindsystue i kælderen på den ene af de tre blokke der rives ned nu - og der lå et par stykker oppe i nogle forskellige lejligheder.

http://sermitsiaq.gl/indland/article6142.ece

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
og igen...[Sad!][V]

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...314531.ece

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)