Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 07/08
#61
hej Sandersen flot Mikkel.....husk at smide gøbben med på billedet[Big Grin]
Svar
#62
I går morges var skytten på godset ude med ”regulerings kæppen” [}Smile]

Kort tid efter solopgang skød denne hanræv, som jagtede rundt efter en anden ræv. (sikkert en tæve)

[Image: Skyttensrv012.jpg]

Det er den 21. ræv som er skudt på godset i denne sæson.

Swift
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Hej er der nogen af jer der har hørt om at man kun må bruge riffel til regulering af rævevalpe. Jeg kan ikke se noget i jagtloven, men vil lige være sikker inden jeg drager afsted.

Der må KUN bruges Riffel, kombivåben, og bue til regulering af rævehvalpe. Og gerne fra skydestiger og skydetårne.
"Citat Jæger 6/7 2008 Side 10)

[Image: Unavngivet2b.jpg]



Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56
Parker Hale 270win m. Fontaine 3-9x40
savage 11F M. korn-kærv

Remington 597 ½ tomat. 22LR m. 4x32 no name

Jaguar White Diamond 12/76
Miruko O/U 12/70 årgang 30 år før min tid.
Frankonia Pumpgun 12/76

Et snart for lille skab.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#64
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Hej er der nogen af jer der har hørt om at man kun må bruge riffel til regulering af rævevalpe. Jeg kan ikke se noget i jagtloven, men vil lige være sikker inden jeg drager afsted.

Der må KUN bruges Riffel, kombivåben, og bue til regulering af rævehvalpe. Og gerne fra skydestiger og skydetårne.
"Citat Jæger 6/7 2008 Side 10)

[Image: Unavngivet2b.jpg]



Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56
Parker Hale 270win m. Fontaine 3-9x40
savage 11F M. korn-kærv

Remington 597 ½ tomat. 22LR m. 4x32 no name

Jaguar White Diamond 12/76
Miruko O/U 12/70 årgang 30 år før min tid.
Frankonia Pumpgun 12/76

Et snart for lille skab.



Arh, véd du nu hvad. Når man bringer et citat, bør det være korrekt! Der står på side 10: "Rævehvalpe uden for rævegraven må reguleres i perioden 16. juni-31. august. Det er de fleste bekendt med. Men når der er tale om regulering, betyder det også, at rævehvalpe ikke må jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde. Til gengæld må de nu skydes fra skydestiger og skydetårne, så man ikke længere behøver at kravle ned fra stigen under jagten på drømmebukken, hvis man øjner en rævehvalp på afveje. Reglen om udelukkende at anvende jagtriffel, kombinationsvåben eller bue fra skydestiger og skydetårne gælder selvfølgelig stadig."
Der står INTET om, at man kun må bruge de nævnte våben til regulering af hvalpe, hvis man ikke befinder sig på en stige eller et tårn... Men hvor mange er det lige, som begynder at pürsche rundt efter rævehvalpe med haglbøssen? Ville det ikke være bedre at tage riflen?

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#65
jo da[Big Grin]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#66
En på opleveren[:0]
Efter endt bukkejagt sad jeg lørdag morgen ved kaffe og rundstykker i vores jagtvogn sammen med min bror. Fra siddeafdelingen kunne vi se ud af den åbne dør. På et tidspunkt passerede en hare i meget høj fart skarpt forfulgt af en anden hare. Jeg gjorde min bror opmærksom på det noget dramatiske optrin, der udspandt sig.Kaffen trak igen opmærksomheden, men med koppen for munden slog det ned i mig, at der var noget galt med tolkningen af begivenheden. Jeg greb kikkerten, der straks afslørede, at den bageste hare var forklædt som voksen ræv! En jagt på liv og død, der brat blev afsluttet med en 90 graders harefinte , der hægtede ræven af og afslørede, at den ikke råder over de bedste bremser i dyreriget. Kikkerten afslørede også, at rævesnuden var sort af jord helt op til øjnene.Måske hun tidligere i en manøvre havde haft næsen i mulden.Desværre kunne vi også konstatere, at halen stort set var nøgen, og at hun havde bare pletter på kroppen....
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)