Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelpatroner fra Estland
#1
Vidste ikke helt hvor jeg skulle placere denne tråd.
Sad og kiggede lidt rundt på nettet, og faldt over en side fra en våbenhandler i Estland.Kunne se at våben koster det samme der som herhjemme så det var ikke så interresant, men da jeg så undersøgte priserne på Norma riffelammo kunne jeg se at det var halv pris i forhold til danske priser. Nu ligger landet sådan at jeg alligevel skal en tur derover så jeg ville lige høre om der var nogen der vidste noget om regler for at hjembringe noget ammo.

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#2
Søg om en importtilladelse fra den lokale våbensherif.

Formularen kan vist downloades på http://www.politi.dk

Hvis du flyver, check med dit flyselskab at(om) du må have ammunition med i den indcheckede bagage.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Ja, og de fastholder hårdnakket, at du kun kan søge importtilladelse til maksimalt 5 patroner!

Søg i god tid.

Jeg indsendte en ansøging for 1½ måned siden og har intet hørt endnu...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
[Big Grin]Øhh... jeg mente selvfølgeligt 500 !![Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Luffe, har du et link til butikken i Estland?

Bor selv i Finland + kommer regelmässigt til Estland. Og hvis der er billig ammo skal der da lige planlägges et ekstra visit[}Smile]
Svar
#6
prøv den her
http://www.waldu.ee/padrunid.htm
Priserne skal deles med 2 så har du det i danske kroner
Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)