Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Momentnøgle til kikkertmontering
#21
Det eneste af linkene jeg kan finde den i er dette og der koster den 306 EURO (Dkr. 2.277,34) og det er godt nok noget billigere end jeg har givet (tror jeg - jeg har købt den i 2006 og bilagsmappen er hos revisoren - prisen jeg har opgivet har jeg fra bankens kontoudtog og jeg kan ikke se hvad jeg har købt, kun beløbet der er trukket...jeg er kun 99% sikker på min pris).

Hvis M@X har gemt sine gamle PM'ere, har han den nøjagtige pris, idet jeg oplyste den til ham umiddelbart efter jeg havde købt den.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#22
Hej ID.
Nu er det jo ikke den 200-1000Ncm du skriver om, men denne: http://www.mercateo.com/p/245-52208020/S...Basket=yes

Det var så den oplysning du ikke havde brug for [Wink][xx(][Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#23
Nu er jeg forvirret 2 Nm = 200 Ncm - den du viser (120 Ncm) går da kun op til 1,2 Nm, det er da ikke nok til at spænde en kikkert fast.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#24
Ja. Hvis 1m er 10 cm.... Det var prisen du skulle se på. 198,25Euro

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#25
Så den her da:http://www.mercateo.com/p/245-52208030/STAHLWILLE_Drehmoment_Schraubendreher_TORSIOMAX_Gr_50_100_500_Ncm.html

Det er jeg osse... skal vi slette de sidste 4 og så bare sige du har ret [:o)][:o)][:o)][:o)] ÆV

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by ID

Det eneste af linkene jeg kan finde den i er

Hvis M@X har gemt sine gamle PM'ere, har han den nøjagtige pris, idet jeg oplyste den til ham umiddelbart efter jeg havde købt den.



[V][V][V] Desværre røget ud pga. pladsmangel på Høgens Comodore 64 server

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sider der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Hmmm,

de momenter lyder lidt høje???

Hvis man spænder en tysk bulegenerator montage med 350Ncm så får man et af de berygtede EAW polygon kikkert rør[xx(][xx(]

De angiver momentet til MAX 200Ncm!

Iøvrigt er det generelt altid, rent mekanisk set, noget skidt at anvende en momentnøgle hvor momentet ligger på ydergrænsen.

Skal man vælge momentnøgle ud fra et specifikt angivet moment bør nøglen vælges så det ønskede moment ligger nogenlunde midt i skalaen.

Brugte i min tid som "gearkassekonstruktør" momentnøgler af den rigtig dyre slags og der var der størst nøjagtighed midt i nøglens skala!

De blev iøvrigt testet med hysteresebremser i en "dynamometerstand" hvor målenøjagtigheden var +-0,1Nmm

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#28
Er det de momenter jeg har angivet du syntes lyder lidt høje?
Jeg har fået dem oplyst fra fabrikken og der er ingen bespændningsmærker på mellemrøret (stod det til mig, fik de lige "lidt til").


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#29
Umiddelbart lyder de lidt høje men bevares, det er jo trods alt ikke en tysk bule generator montage der er tale om.

Du har jo en skilleflade i montagen der ligger i højde med kikkertens langsgående centerlinie.

Spænder du en EAW med 3,5 NM er du sikker på buler før eller siden.
De angiver nemlig 2NM (200Ncm) som maksimalt moment samt at lime montagen[xx(][xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
Øh, hvis du kigger på billedet på side 1 i denne tråd vil du se jeg jeg har angivet ringenes tilspændig til 2Nm og selve montagens tilspænding til 3½ Nm.
Bortset fra det kan jeg nu se at der er en divergens fra instruktionsbogen til de oplysninger jeg har fra fabrikken.
Instruktionsbogens moment er: Scope ring screws 2½ Nm, Scope to action screws 3½ Nm.
Fabrikkens moment:Scope ring screws 2 Nm, Scope to action screws 3½ Nm.
Selvfølgelig skal man ikke bruge lim på ringe der passer til kikkerten - tsk, tsk!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#31
Sorry,
jeg fik bare de 3,5Nm ind på nethinden.......

Men rigtigt, når ringene passer er alt det lim-crap unødvendigt!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Nu har jeg skaffet en nøgle hjem til alle "hobby montørerne" ,
der skal bruge en nøgle til torx 15 skruer.

Den koster 195,00 og spænder med 25 in-lb (inch pound).

Her et billede af den:

[Image: s7_712757_imageset_01?$main-Medium$]

Warne skriver flg.:

Warne T-15 25 Inch Pound Torque Wrench
Built for Warne by California Torque Products, this product allows a shooter to precisely tighten the Torx style screws to Warne’s recommend torque setting of 25 inch pounds. Simple break away design lets the operator know when the proper torque has been reached. Designed for both the bases and rings, this unit is a must have when installing or re-installing Warne mounting systems.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#33
Stahlwill nøglen er klart et lækkert kvalitetsværktøj. Den er dog som så meget andet godt også lidt dyr.

Jeg har fundet to andre alternativer.

Midway sælger en nøgle af tvivlsom kvalitet. Men måske tilstrækkelig?
https://www.midwaydanmark.com/apps/eprod...mID=718023

se også denne videoen "how to mount a scope" hvor den er gæstestjerne
http://www.midwaydanmark.com/video.html

Den anden ser noget bedre ud og har efter spec. samme tolerancer som Stahlwill'en
http://www.wttool.com/product-exec/produ...crewdriver

Den producent der er linket til sender til udlandet så vidt jeg kan læse.

Hvad er jeres vurdering?

Jeg har prøvet den fra skyttebutikken men den tiltalte mig ikke og gik desuden kun ned til 4 nm

Mvh
Simon
Svar
#34
http://www.stahlwille-online.de/index.ph...4&pid=4993

Der findes også denne...jeg kender dog ikke prisen.

Torben

S&L 6,5*55
Marlin .17HMR
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Den koster 195,00 og spænder med 25 in-lb (inch pound).

Her et billede af den:

[Image: s7_712757_imageset_01?$main-Medium$]



Den virker altså også på både Badger og leupold montager, er iøvrigt rar at have i hånden.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)