Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako finnlight
#1
Hej! er der nogle her på forum, som har nogle erfaringer med en sako finnlight. Jeg har fået et ret godt tilbud på en sådan og overvejer den som et let supplement til min trg.
Svar
#2
Hej,

de skyder normalt ret godt men kan have den kedelige tilbøjelighed at "rive" i låsen på grund af at bære/glide fladerne på bundstykket er for små med det resultat at det specifikke fladetryk bliver for stort med rivning til følge.

Har haft fat i ret mange af dem med denne skavank.

Er man over den med smøring og ikke lader alle mulige aber "skamflå" ens lås når de lige skal prøve at repetere og "teste" aftræk så kan man sagtens holde det på et acceptabelt niveau.

Mit råd vil være at teste låsegangen på den specifikke kanon inden køb hvis det er en der har stået som demo i en butik.

En anden lille detalje er at de i 300win mag udgaven er lidt harske at skyde ret mange skud med, men det er jo så individuelt.

Ellers en ret god skyder med et virkeligt godt montagesystem som du selv kender fra TRG´en (Optiloc).

Og så har den jo som enhver rigtig brugsriffel et kompositskæfte af en ret god kvalitet!![Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Og så har den jo som enhver rigtig brugsriffel et kompositskæfte af en ret god kvalitet!!

En anden lille detalje er at de i 300win mag udgaven er lidt harske at skyde ret mange skud med, men det er jo så individuelt.



Jeg var også lun på Finnlight ved sidste handel, absolut ikke nogen dårlig riffel, noget jeg noterede mig var at det hule kompositskæfte er meget lydt hvis du feks prikker til det med en negl, jeg ved dog ikke hvor lydt den vil være feks mod nogle grene da jeg kun har set/prøvet den i butikken [Wink]

Den vil i 300 wm være endnu barskere som 85 Finnlight, men det er kun for skulderen og ikke kikkert i øje [B)] da den har en mere ret skæftefacon

MVH BlaserGun
Svar
#4
Ikke for at hijacke tråden, men kan man så ikke fylde hulrummet i skæftet med et eller andet, for at komme den "hule" lyd til livs...

Er der egentlig nogen som har prøvet ??

Mvh Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#5
Det er udført på en del rifler (tilhørende rekyllinger)[Big Grin]

Har nu aldrig hørt om dyr der er blevet alarmeret af grene på skæfter[B)]

Derimod er det ofte sket at man træder på en kvist der knækker[Sad!]

Iøvrigt er der P.t. nogle eksemplarer af denne riffel på egun til 1k€!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Sako finnlight... er det den, med gummiindlæg i skæftet?
(den synes jeg nemlig er ret lækker i stainless udgaven og kunne godt selv finde på at ønske mig sådan en i en kaliber, der passer i samlingen.....[:p][:p])

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Det er udført på en del rifler (tilhørende rekyllinger)[Big Grin]

Har nu aldrig hørt om dyr der er blevet alarmeret af grene på skæfter[B)]

Derimod er det ofte sket at man træder på en kvist der knækker[Sad!]



Møøh det var nu ikke så meget af hensyn til rekyllingerne jeg tænkte, men nærmere for at slippe af med et potentielt irritationselement - hvad bruger man egentlig af materiale [?] Noget må være mere egnet end andet.....
(En gammel klassekammerat brugte 2 dåser brøndskum til at isolere loftet i sin campingvogn [:0] Glimrende isoleringseffekt men det gav visse problemer med at sidde oprejst inde i vognen [Big Grin])

Mvh Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)