Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad koster 8 hektar?
#1
Er der nogen der har nogen anelse om, hvad der er en realistisk pris for 8 hektar jord, der er ekstremt kuperet og derfor uegnet til landbrugsdrift, og i øvrigt rummer en del sump og krat og noget fredskov?

Og er der særlige regler for den slags, man skla være bevidst om som ejer? (skovdrift osv..)

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
hvorhenne??
[Smile]

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#3
Trekantområdet mellem Vejle og Kolding

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Her i sønderjylland sælges landbrugs jord for 200.000-220.00 pr Ha. så prisen bliver jo nok noget mindre, hvis der ikke er mange om budet.

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Hvis det ikke kan bruges til landbrugs jord tror jeg ikke på mere end 5-6 kr pr m2 skal prisen over er det fordi det har andre værdier
KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Hvis det ikke kan bruges til landbrugs jord tror jeg ikke på mere end 5-6 kr pr m2 skal prisen over er det fordi det har andre værdier
KR


Det har også noget at sige hvad der kan opnås af støtte for arealet. Hvis der ikke er nogen indtægt på arealet, og man skal betale 400.000 kr for det, bliver det en dyr jagt. Hvis man skal forrente pengene med 5%, bliver det 20.000 kr om året. Mange penge for 8 HA jagt [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Hvis det ikke kan bruges til landbrugs jord tror jeg ikke på mere end 5-6 kr pr m2 skal prisen over er det fordi det har andre værdier
KR


Det har også noget at sige hvad der kan opnås af støtte for arealet. Hvis der ikke er nogen indtægt på arealet, og man skal betale 400.000 kr for det, bliver det en dyr jagt. Hvis man skal forrente pengene med 5%, bliver det 20.000 kr om året. Mange penge for 8 HA jagt [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Der er næppe nogen indtægt på jorden, men man kunne jo måske få lov til at bygge et hus på et dejligt sted...
(Hvis altså ikke det var forid jeg lige havde købt et nyt hus....)[:o)]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Hvis du overvejer at bygge hus på det skal du være ops. på byggeliner mod fredskov

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#9
Du skal være opmærksom på der er en hel del regler omkring fredskov. Men den vigtigste jeg lige kan huske i hovedet er den ikke må ren afdrives uden arealet tilplantes igen med skov.

Hvis du har brug for at vide noget om fredskov så mener jeg dit lokale statsskovdistrikt kan være dig behjælpelig, ellers skovloven.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#10
Hvaaaa, blev jorden købt?

[Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#11
Næ, indtil videre har jeg fået lov at gå på jagt der lige så meget jeg vil.... så det haster ikke. [Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)