Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tvivl??
#1
Hmm!
Står overfor et valg som er lidt svært, havde bestemt mig for en ny Anschütz 1451 med match pibe men så kom jeg lige forbi en våbenpusher som har en CZ American på hylden! Den er godt nok lækker!

Lad mig høre jeres mening om sagen, hvilken en skal jeg vælge?????
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
CZ er skam et udemærket våben og efter deres opgradering af aftrækkeren er der meget lidt at sige imod CZ som sådan.

Men nogen Match-grade Anshütz bliver den nu ikke - men det KAN jo ske du er heldig, fordi salonrifler kan være MEGET forskellige og reagere forskelligt på meget ammunition.

Du kan godt få en Anshütz match hyperdeluxe som skyder elendigt med næsten alt ammunition - men det kan også ske du er heldig at den spiser nærmest hvadsomhelst med præsicion.
Sådan kan det også være med CZ og alle andre mærker.

Gør dig i hvert fald den tjeneste, at prøveskyde din nye riffel med nogle forskellige typer ammunition - mærker, hastigheder og kuglevægt.
Køb måske en pakke af hver af det der er på hylden.

Er selv godt tilfreds med min Anshütz 1451G (gevind til lyddæmper).
Så godt, at jeg har lavet min egen lyddæmper, monteret en Schmidt&Bender 1.5-6x42 i brede stål-montager, smidt Harris støtteben på samt fået en god håndfuld ekstra magasiner.

Skidtet står mig i over 10K Kr. hehe. Men skyder som en drøm. (ikke mareridt!)

Den er LIDT kræsen - den kan ikke lide Eley eller Winchester ammunition - den har det bedst med CCI Standard og CCI Minimagnum.
Den HADER CCI Stinger og Remington Thunderbolt.
Den kører lidt så som så med MagTech ammunition.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Takker for svaret, tror jeg vil kikke en ekstra gang på de to rifler på mandag også få taget beslutningen! Skal osse under alle omstændigheder have lavet gevind i pibeenden, har bare fundet ud af at der er stor pris forskel altefter hvilken bøssemager man kontakter, det svinger fra 500kr til 1100kr for samme job!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#4
Ja glemte at sige, at CZ normalt har været noget billig skidt - men de er kommet rigtig RIGTIG godt med.

Det er dog kun en alm 1451-G'er jeg har (alm jagtpibe, alm.trigger) - men den er fin nok til at skyde på afskudte cal 12 hylstre ud til 75 meter - og dåser ud til 100-125m.
Personligt ville jeg vælge Anshütz - men det er nok fordi jeg mere eller mindre er flasket op med dem.
De skyder nu også helt fortrinligt. =o)

Men indrømmer nu stadig, at CZ er med langt hen ad vejen.

Som altid - man skal altid vælge det som passer til én SELV.

Man kan godt vælge noget middelmådigt som passer helt perfekt - og få noget formidabelt ud af det.
Men man skal passe på ikke at vælge det ultimative teknik, som så ikke falder rigtigt eller passer til én - det kan næsten kun blive noget skrammel.

Også - brug gerne en god portion af budgettet på OPTIKKEN og monteringen af optikken.!!
Selvom riflen måske ikke er det mest præcise - så kan det oftest reddes med god optik, kendskab til ammunitionen og erfaring.!

Selv den bedste snigskytteriffel, med en elendig optik - bliver ikke bedre end hvad det elendige optik kan strække sig til.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Hmm!
Står overfor et valg som er lidt svært, havde bestemt mig for en ny Anschütz 1451 med match pibe men så kom jeg lige forbi en våbenpusher som har en CZ American på hylden! Den er godt nok lækker!

Lad mig høre jeres mening om sagen, hvilken en skal jeg vælge?????



Prøv aftrækket på begge, inden du vælger [Wink]

JPL
JPL
Svar
#6
Valget er blevet truffet! Det blev tyskeren med lidt yderligere modificering! Nyt match aftræk, stål montage også en leupold på ryggen! Den er klar til mig fra min våbensmed om 12 dage! Glæder mig!

Takker for de fine svar og hjælpen til at træffe valget!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#7
Der er du nok ikke gået galt i byen i hvert fald.

Tillykke med valget. =o)
Dét kan du ikke andet end blive glad for.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Valget er blevet truffet! Det blev tyskeren med lidt yderligere modificering! Nyt match aftræk, stål montage også en leupold på ryggen! Den er klar til mig fra min våbensmed om 12 dage! Glæder mig!

Takker for de fine svar og hjælpen til at træffe valget!


Hvordan er det gået med din nye salonriffel. Er du tilfreds med valget!!
Hvad blev prisen for riflen?
Jeg overvejer selv at anskaffe en 1451 og har også set på CZen
_____
Zubra
Svar
#9
Det er gået over alt forventning med min salonriffel, jeg er dybt imponeret over dens ydeevner, har fundet den rigtige ammo til den som er mere præcis end hvad mine evner rækker til, den skyder hul i hul på 50 meter med RWS Target og med RWS Subsonic, den skyder indenfor en enkrone på 70 meter med Stinger, samlet pris på skyderen er 7200 kr.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)