Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amerikaner kikkert
#1
Kære Alle

Jeg købte for kort tid siden en rigtig fin S&L Classic 308 med Bushnell Elite 3200 3-9x40 hos Rex, hvor jeg fik den sædvanlige fine service.

Herudover har jeg en ældre (1993) Sako Forrester 243, som jeg vil sætte en kikkert, og den forbindelse har jeg overvejet at flytte Bushnell'en over på Sako'en og købe en ny til S&L'en.

Jeg vil ikke købe en europæisk kikkert, for jeg synes forholdet mellem pris og kvalitet er for dårligt. I stedet vil jeg købe en amerikaner kikkert, og tanken er i den forbindelse faldt på på en Leupold.

Mit jagtbehov er 80 % dansk bukkejagt og 10 % jagt i tyskland eller sverige på svin.

Hvad ville I vælge??

På forhånd tak

K
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Helt klar og flytte den til sakoen den er alletiders til dansk bukke jagt.
Hvad du så skal have på S & L til svin det er der mange tråde om. Jeg ville finde et rødpunkt eller noget 1-4 drivkikkert.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#3
Hvilken type jagt er svinejagten? Er det drivjagt om dagen eller anstand om natten (eller noget helt andet).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Ja, det er et godt spørgsmål[Smile] Men jeg skal på jagt i Tyskland her til august, og det skulle hovedsageligt dreje sig og jagt fra hochsitz på buk og svin - det sidste efter mørkets frembrud.

K
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Karoma

Ja, det er et godt spørgsmål[Smile] Men jeg skal på jagt i Tyskland her til august, og det skulle hovedsageligt dreje sig og jagt fra hochsitz på buk og svin - det sidste efter mørkets frembrud.

K



Skal det være en leupold er 4,5-14 x 50 eller en 3,5-10 x 50 begge glimrende. Da leupold ikke laver med forstørrende sigtemidler(i større stil) skal du så vælge mellem et heavy duplex eller et tyndere men belyst sigtemiddel. Det sidste foretrækker jeg, men smag og behag er ikke ens.

VH Søren

Livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Hej
Hvorfor ikke finde en kikkert der kan gå ned til 2,5 forstørrelse så har man en kikkert også til drivjagt , rygtet siger det blive ved lov i bla. polen. lur mig om det ikke dukker op i andre lande og det er muligt at det er derfor at der er "udsalg" på de kikkerter med en forstørrelse på 3 og opefter.

MVH. Sniper2

NO Mersy
Svar
#7
3 x forstørrelse er da stadigvæk lovlig i Polen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Hej

Har også lige handlet med REX. Det blev samme riffel som Karoma, en S&L Classic 308 men med en Bushnell Elite 4200 2,5-10*50 med lys. For mig helt sikkert det rigtige valg, selvom om mine erfaringer er begrænsede, da det er min første riffel.

Riflen er i den grad "mekanisk" lækker, og skæftet er til at bruge, da det ikke er "overpyntet" med dyre graveringer.
Kikkerten er ganske som REX sagde, med brede sigtemidler, men indtil det modsatte er bevist (tror aldrig det bliver det), passer den meget fint til det, som jeg forventer den skal anvendes til - rådyr i DK og elge i S.

Som den jyske "krejler" jeg er, passede det også rigtigt godt til mit temperament, at handle med REX. Gode priser (læs - meget konkurrence dygtige) og dog var der plads til lidt handel, nok mest for at bekræfte at jeg stadig kan handle....;-))).

Kan varmt anbefale at handle i Laurbjerg.

Iøvrigt læste jeg mange af de rigtigt gode indlæg her på forum, inden jeg besluttede hvilken riffel der skulle vælges. Ganske vist er der lidt (eller meget) "religion" i hvilken rifle, du som ny og ukyndig skal vælge, men med egne ideer in mente, kan forummet faktisk bruges langt hen ad vejen, til at træffe det rette valg.. Så tak til de mange der øser ud af deres erfaringer.

Pyhhh, det blev s.. en lang smøre bare for at fortælle, at jeg har riffel magen til Karoma, måske det er begejstringen over at være blevet riffel jæger...;-)))

Venlig hilsen

Keld Mikkelsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)