Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning A-Bolt
#1
Efter at have set og mærket et par forskellige Browning A-bolt rifler
har jeg prøvet at få lidt mere viden om disse.

http://www.browning.com/products/catalog...value=001B

http://www.gun-tests.com/performance/apr97FT270.html

Da de åbenbart fås i mange modeller og kalibre, til en fornuftig pris (Kr.6-7000) og samtidig klare sig godt i test med rifler i samme prisklasse,
undre det mig, de ikke er blevet fremhævet mere på dette forum.

Dem jeg havde i hånden var nye og "larmede" lidt når jeg repeterede, men jeg ved ikke om dette kan afhjælpes med lidt olie.

Er der en der har kendskab til disse, som kan fortælle hvorfor de ikke er mere fremme i DK.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win og 9,3x62, men uden 6,5-284[Image: sad0049.gif]
Mvh.

mp
Svar
#2
Jeg har en i cal. 243win, det er en udmærket riffel til pengene. Aftrækket er dog stillet for hårdt efter min smag fra fabrikken men det er relativt let at ændre til det bedre, dog ikke helt så langt ned som jeg foretrækker men dog acceptabelt. Jeg mener at mirouko i japan har fremstillet A-bolten for Browning men det er ikke noget jeg er 100% på.
Jeg købte den for at se om 243win var noget for mig, og jeg er blevet glad for den, så mit råd er at det er et udmærket køb til pengene.Jeg købte dog min på lauritz for en 3000 kr såvidt jeg erindrer.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
halløj
jeh har brugt en rustfri A-Bolt i .375 i 8 år.
den er velskydende med næsten alle kugler, sikringen sidder godt til en drivjagtriffel, efter en udvidelse af magasinet til 6 patroner og en skrib så det er aftageligt er det også ok.

minusset er at den rustfri lås binder ved skæv påvirkning pga en lidt uheldig facon på bundstykket samt at man ikke kan lade den ovenfra.

jeg tror da du vil blive tilfreds

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Ja STROM, hvis jeg får den djævel til at køre....[}Smile]

Der er snart prøvet lidt af hvert af polérmidler....

Der skal snart skrappere metoder til!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hej STROM

Kan du fortælle hvad forskellen på A-bolt og A-bolt II er?

Kender du noget til deres Boss system - med og uden huller?

Det kunne da godt være man skulle give det en chance.
Der er da lidt forskelligt at vælge imellem.

[Image: BRN20ECLIPSE20HUNTER20BOSS.jpg]
[Image: 035008m.jpg]

Lidt lever i 45-70

[Image: BRN20188620SRC.jpg]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win og 9,3x62, men uden 6,5-284[Image: sad0049.gif]
Mvh.

mp
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

efter en udvidelse af magasinet til 6 patroner og en skrib så det er aftageligt er det også ok.



Nu spørger jeg måske dumt, men jeg har overvejet at anskaffe mig en i 375, men er magasinet hængslet fra fabrikken af?
Og hvordan får man den lavet om til en med løst magasin?
Svar
#7
halløj Bockshot
ja. magasinet er hængslet fra fabrikken.
hvis du saver en revne på tværs i hængslet er det lige til at tage af hvilket hjælper på kammeraternes humør når du er på drivjagt.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Jeg sidder lige og kigger lidt på en A-bolt i 243, og ville høre om der er nogen der har sådan en.

mvh

rekylling
Svar
#9
Ja som jeg skrev lidt længere oppe i tråden så er jeg den lykkelige ejer af den model i ca. 243win.[Big Grin]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)