Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vekselløb til swissarms
#1
Jeg har købt mig en swissarms i kaliber 308win men kunne godt tænke mig en ekstra pibe i 9,3*62.
Er der nogle der ved hvor man kan finde sådan en?
Har prøvet Kvistgård og Hunters Univers i Næstved
Mvh Monti
Svar
#2
Hej Monti

Tillykke med din nye riffel. jeg har selv en af slagsen ligeledes i .308, og er meget tilfreds med den.

Jeg gik selv med tanken om at købe en .223 pibe til den. Jeg er dog kommet på andre tanker. En pibe koster i underkanten af 3000, et magasin ca. 900, bundstykke koster efter sigende 2500,-. hvilket betyder at prisen for et ekstra pibe sæt ligger forbavsende tæt på prisen af en komplet riffel. selvfølgelig kan der sparet noget guld på montager og kikkert, men efter min vurdering er det ikke det værd. men det er jo bare min vurdering.

Ps. hvis du mangler montager til riflen, så har jeg et sæt leupold QR montager på hånden.

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Lauge

Jeg er dog kommet på andre tanker. En pibe koster i underkanten af 3000, et magasin ca. 900, bundstykke koster efter sigende 2500,-. hvilket betyder at prisen for et ekstra pibe sæt ligger forbavsende tæt på prisen af en komplet riffel. selvfølgelig kan der sparet noget guld på montager og kikkert, men efter min vurdering er det ikke det værd. men det er jo bare min vurdering.


Hej!

I Monti's tilfælde er det vel knap så dyrt da 308w og 9,3x62 har samme bunddiameter på hylstret, dvs at samme bundstykke kan anvendes [Smile]

MVH BlaserGun
Svar
#4
Så er det jo en anden snak. Go for it

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#5
Det kan herfra tilføjes, at jeg faktisk tidligere på året netop supplerede min tilsvarende riffel i .308 med vekselløb i 9,3x62.
Prisen var kr. 3.200 inkl. trykjagtssigtemidler (skinne og flouriserende rødt korn) - det blev skaffet fra Tyskland efter en telefonsnak med Hunters Universe i Næstved. Leverandøren viste sig at være Akah, der også er på nettet med butik (http://www.akah.de). Der er stadig enkelte SHR-stumper, at finde...

Det kan bekræftes, at du kan beholde bundstykket; men du skal forholde dig til dit nuværende magasin - kan det holde den nye kaliber? Ikke som udgangspunkt, men du kan givetvis på siden læse de indgraverede, understøttede kalibrer.

Min erfaring er:
1) Der skal foretages indskydning/indstilling af kikkert efter hvert skifte - der er lidt for stor bevægelsesfrihed (drejelighed om egen akse) i stolen ved montage af løb til, at kikkerten står præcist hver gang. Altså ikke blot behov for 'test-skud'; men egentlig 'start-forfra' med indskydning.
Et perspektiv, som jeg ikke havde overvejet mig. Min model er i øvrigt en Alpine i letmetal, dog med træskæfte. Det valg er jeg glad for.

2) Mit trykjagtsigte krævende indkøb af ny kikkert, da den gamle var særdeles lavt monteret. Har nu til gengæld både 3-9x50 og 1,5-6x44 i hhv. Zeiss Conquest og Fontaine. Til gengæld burde behovet for justering af sigtekikkert efter hvert skifte jo reduceres, hvis kikkert og løb følges af parvist ved kaliberskifte. En teori, som jeg stadig har til gode at afprøve (bukkejagt naturligvis alene med .308)

Pkt. 1 gør, at jeg nu overvejer en yderligere investering: Endnu en SHR 970 i cal. 223. Her får jeg en - forhåbentlig økonomisk overkommelig - pakkeløsning med matchende løb, magasin og bundstykke ('str. small'), som så nok skal hvile i våbenskabet, mens 'det nye system' primært skal danne platform for mit 9,3-løb med trykjagtskikkerten fast monteret og indskudt som supplement til min oprindelige løsning, .308 system med 3-9x50 Zeiss (som næppe herefter behøver skifte komponenter). Jeg vil atter gå efter Alpine-modellen (integrerede baser m.v.), men muligvis med kunststofskæfte, som imidlertid fra Swiss Arms er i billig plast og lidt kort i det. Nu får vi se...

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)