Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mine våben er blevet stjålet! Skal have nye
#1
Hej alle,

Vi har netop haft indbrud og mine våben er dermed blevet stjålet fra våbenskabet. (incl. en 1 uge gammel Browning 525 sport, min "gamle" 425 sport (som har været med til lidt af hvert), min Baikal MP153 havbøsse og min riffel) - SNØFT
Jeg skal derfor bl.a. have mig en ny riffel. Jeg havde før en Tikka T3 hunter m/Zeiss Conquest 3-9x50.

Jeg har kun haft den 1 sæson og den har været min første riffel, som jeg har skudt mit første og eneste dyr med til dato (en flot seksender).
Med hensyn til riffel så vil jeg have en magen til igen, da jeg var rigtig glad for den, men overvejer lidt at købe en bedre kikkert.

Jeg er klar over at en conquest er en "billig zeiss", men synes nu at den var fin, men har heller ikke prøvet andet. Da jeg ikke har ret meget erfaring med riffeljagt vil jeg gerne have jeres inputs hertil om jeg skal give ldit flere penge og så få en endnu bedre kikkert - jeg forventer ikke umiddelbart at skulle gå på andet riffeljagt end lidt buk her i DK - men man ved jo aldrig.

Håber i kan være behjælpelige med at anbefale en bedre kikkert eller anbefale mig at købe en magen til den gamle.

Mvh
Lasse Nielsen
Svar
#2
Hej Lasse,det var s.. da noget rigtigt l...[Sad!][Sad!]
Jeg ved godt,et det ikke er helt i overensstemmelse med tråden,men hvordan fik de skabet op??(eller er skabet helt væk?) Og hvad var det for et skab?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Lasse,det var s.. da noget rigtigt l...[Sad!][Sad!]
Jeg ved godt,et det ikke er helt i overensstemmelse med tråden,men hvordan fik de skabet op??(eller er skabet helt væk?) Og hvad var det for et skab?

Hilsen Ulrik



Hej Ulrik, det er helt ok.

De fandt nøglen til skabet, som var i en pengekasse inde i hsuet, hvor de havde fundet nøglen til.

Mvh
Lasse
Svar
#4
Ja det er det man kalder træls....

Det gør jo, at man skal gøre sig nogle overvejelser...
Man siger jo at typisk gemmer folk deres nøgle ca. 3 meter fra våbenskabet, og det er måske ikke smart nok.

Jeg går altid med min på mig - så har jeg den jo også når jeg skal i våbenskabet[Wink] - helvede er jo så løs hvis en stjæler dem fra mine lommer - men stakkel den som jeg skulle komme til at opdage...[}Smile]
reserven opbevarer jeg ikke på matriklen....

Du kan jo se om de kan få en "rigtig" Zeiss på tilbud - de er faktisk til at få til rimelige penge hvis man kan nøjes med en uden lys. Rex har før pralet med ok priser på Zeiss...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Ja det er det man kalder træls....

Det gør jo, at man skal gøre sig nogle overvejelser...
Man siger jo at typisk gemmer folk deres nøgle ca. 3 meter fra våbenskabet, og det er måske ikke smart nok.

Jeg går altid med min på mig - så har jeg den jo også når jeg skal i våbenskabet[Wink] - helvede er jo så løs hvis en stjæler dem fra mine lommer - men stakkel den som jeg skulle komme til at opdage...[}Smile]
reserven opbevarer jeg ikke på matriklen....

Du kan jo se om de kan få en "rigtig" Zeiss på tilbud - de er faktisk til at få til rimelige penge hvis man kan nøjes med en uden lys. Rex har før pralet med ok priser på Zeiss...

[Image: topp_sommar.gif]



Jeg har også min nøgle på mig, men havde reservenøglen til at ligge på matriklen .. dumme mig - så kan jeg lære det [:I]
Svar
#6
Mega træls, håber at du har en god forsikring der dækker dine våben og hvad de banditter ellers måtte have rendt med.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Det er en rigtig god ide, at udveksle reservenøgler med en jagt/skytte kammerat.
Det er en rigtig god ide, ikke at opbevare sin nøgle i samme rum som skabet.
Det er selvfølgelig overflødigt at skrive, det ved jeg godt [:I]

JPL
JPL
Svar
#8
Var der nogen der kunne hjælpe med noget kikkert valg?
Svar
#9
Citat:quote:

Var der nogen der kunne hjælpe med noget kikkert valg?


Ja, ja, det er der masser der kan, men først skal du altså hånes lidt mere for det med nøglen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Ja overvej en Leupold.

Du får meget god kikkert for pengene og jeg mener nogen af serierne er bedre end Conquest.

Men er det alm bukkejagt er forstørrelsen fin, men skal den ikke bruges til bevægelige mål kan du jo godt gå lidt opad og få en mere bane venlig kikkert.

FX 4,5-14 eller 6,5-20 i VX-III de har også en fin 6-18 i VX-II serien

vh Søren

Livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Træls med en nøgle der skal gemmes eller slæbes rundt på. Brug kodelås - og håb på at du ikke får Alzheimer[Smile]

Jeg har netop skiftet det gamle skab ud med et Remington skab med kodelås. Skønt ikke at tænke på nøglen...
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Det er en rigtig god ide, at udveksle reservenøgler med en jagt/skytte kammerat.
Det er en rigtig god ide, ikke at opbevare sin nøgle i samme rum som skabet.
Det er selvfølgelig overflødigt at skrive, det ved jeg godt [:I]

JPL



Troede det hed sig, at kun jægeren selv, måtte have adgang til sine egne våben. ?!?

At bytte nøgler med en kammerat, reducerer ligepludselig "Skafor blå" til ... ja at opbevare våben frit i huset. (for kammeratens vedkommende.).

Har selv nøglen til skabet i lommen, at all times.
Reservenøglen ligger ikke i lejligheden eller bilen.. så i 80% af tilfældene, har jeg også reservenøglen i mit 2. sæt nøgler - på mig.

Og har altid begge sæt med.!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Det er en rigtig god ide, at udveksle reservenøgler med en jagt/skytte kammerat.
Det er en rigtig god ide, ikke at opbevare sin nøgle i samme rum som skabet.
Det er selvfølgelig overflødigt at skrive, det ved jeg godt [:I]

JPL



Troede det hed sig, at kun jægeren selv, måtte have adgang til sine egne våben. ?!?

At bytte nøgler med en kammerat, reducerer ligepludselig "Skafor blå" til ... ja at opbevare våben frit i huset. (for kammeratens vedkommende.).

Har selv nøglen til skabet i lommen, at all times.
Reservenøglen ligger ikke i lejligheden eller bilen.. så i 80% af tilfældene, har jeg også reservenøglen i mit 2. sæt nøgler - på mig.

Og har altid begge sæt med.!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Nu behøver du jo ikke give ham nøgler til huset vel ?

JPL
JPL
Svar
#14
Næh, men der er stadig det lille problem, at han så kan komme til våbnene ved at smadre en rude - og så opfylder det stadig ikke Skafor Blå.

Men jo, det er da bedre end ingenting. Omend stadig ikke helt lovligt, såfremt alle aspekter af ens Skafor Blå skal holdes. Deriblandt også naboer.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Enig med Ulrik
S&G Rules[Big Grin][Big Grin][}Smile]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#16
Er det ikke noget med, at der skal gå en måneds tid, inden man skaffer nye ting, der er blevet stjålet fra een ??????????
Man kan da håbe at banditterne bliver fanget, og våbene kommer hjem.
Mogens Nielsen.
Svar
#17
Der behøves ikke at gå 1 mdr inden man anskaffer sig nye våben.
Man skal bare sørge for at man har sendt den der oplysnings seddel ind til forsikrings selskabet først.

Jeg kom galt afsted for nogle år siden.
Jeg havde indbrud og pga arbejde fik jeg ikke lige indsendt seddlen med hvad der var stjålet.
Jeg købte dog hurtigt(kun et par dage efter indbruddet) en zeiss håndkikkert magen til den der var stjålet.
Der gik dog et godt stykke tid og jeg havde ikke nået at sende papirene ind til forsikrings selskabet, så ringede politiet at de havde snuppet tyven og at de faktisk havde fundet alle de sager de havde stjålet, også min gamle kikkert, jeg kontakter mit forsikrings selskab og fortæller at jeg i mellemtiden havde købt en ny og hvordan jeg skulle forholde mig!
Der var ikke noget de kunne hjælpe mig med da jeg ikke havde indsendt papirene, havde jeg indsendt papirene, så havde de beholdt min gamle kikkert( jeg ville have fået tilbuddet om at købe den tilbage)og udbetalt mig pengene.

Om ikke andet, så har jeg da lært at få sendt mine papirere ind lidt hurtigere [:o)]

Så idag er jeg den lykkelige ejer af bla 2 ens zeiss kikkerter[:o)]
Svar
#18
hmm... ellers nogen der kunne hjæl´pe med et bud på en ny kikkert?

Er der i øvrigt en der kan flytte denne tråd til "optik"?
Svar
#19
Jeg har fået den nye ørn z6 i 1,7x10x42 med lys og det rykker.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Jeg havde før en Tikka T3 hunter m/Zeiss Conquest 3-9x50.

Jeg har kun haft den 1 sæson og den har været min første riffel, som jeg har skudt mit første og eneste dyr med til dato (en flot seksender).
Med hensyn til riffel så vil jeg have en magen til igen, da jeg var rigtig glad for den, men overvejer lidt at købe en bedre kikkert.

Jeg er klar over at en conquest er en "billig zeiss", men synes nu at den var fin, men har heller ikke prøvet andet. Da jeg ikke har ret meget erfaring med riffeljagt vil jeg gerne have jeres inputs hertil om jeg skal give ldit flere penge og så få en endnu bedre kikkert - jeg forventer ikke umiddelbart at skulle gå på andet riffeljagt end lidt buk her i DK - men man ved jo aldrig.

Håber i kan være behjælpelige med at anbefale en bedre kikkert eller anbefale mig at købe en magen til den gamle.

Mvh
Lasse Nielsen



Hej Lasse!

Brandærgeligt med indbruddet.
Jeg har selv en conquest 3,5-10x44, som jeg er meget godt tilfreds med. Jeg synes, at forstørrelsen er et godt kompromis mellem høj forstørrelse til træningsskydning og lav/moderat forstørrelse til pürsch og anstandsjagt. Hvis du har mulighed for at komme med på trykjagt, ville jeg helt klart vælge 1½-6x42 eller evt en af de nye "ørne" med faktor 6 forstørrelse.
Da jeg valgte min Conquest, stod valget mellem Zeiss og Leupold VXIII, som er på samme prisniveau. Jeg blev fra flere sider anbefalet Zeiss'en frem for Leupold'en.
Det er klart, at du får en bedre kikkert, hvis du vælger en kikkert fra topserierne fra Zeiss eller Swarowski - til gengæld er de også meget dyrere.

Jeg håber, at det kan hjælpe dig lidt videre, når du skal træffe dit valg.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)