Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad sker der på vekslen om natten?
#1
Her er et billede fra en Californisk jægers kamera med bevægelsessencor til at fotografere ved en dyreveksel.

Gad vide om dyret slipper væk denne gang.[xx(]

[Image: KittyDeer1.jpg]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Bare en af "Jægerne" får noget på tasken eller noget i maven

MVH

André

Always always use enough ... GUN
Always always use enough ... GUN
Svar
#3
Tja, med den størrelse holder Dyttelytten sig nok ikke til Whiskas og fasankyllinger[Wink]

Mvh.

mphansen
Mvh.

mp
Svar
#4
MachinegunHansen...Jeg tror ikke vi skal båtte den dyttelyt med .17'eren

M@X...Eddergodt billede du har fundet, og faktisk finder jeg det skræmmende - tænk hvis man er på andstand efter bjørn i Canada, og sådan en miv kommer snigende [xx(]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
måske endnu en god forklaring på hvorfor 45/70 stadig er populær... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Sådan en slem mis, kunne den ikke holde sig til et lam. Det ser da ud til at være en god buk.[Big Grin]

mvh. Johannes
Svar
#7
Ja forestil dig selv på vej igennem skoven en mørk nat, på vej på post med riflen over skulderen, og du kan hører det pusler sagte bag din ryg. UUUUHHH det løber helt koldt ned af ryggen.

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#8
Det minder mig lidt, om en mørk morgen jeg var på vej til en post alene i Rocky Mountains i Alberta. Vi skulle jage Elk. Ved lejrbålet aftenen før havde jeg fået nogle gode historier om bjørne i området. Historierne var gode nok. Der var også en der påstod at en Elk-tyr i brunst kunne være lige så farlig som en bjørn. Det ved jeg nu ikke om er sandt, men den morgen gik jeg ikke med riffelen over skulderen, som ved den danske bukkejagt. Den var plantet solidt i begge klør-fem. Locked and Loaded!

Et par måneder før jeg var kom derover, var der en lystfisker der var blevet dræbt af en bjørn. Det var ikke så langt fra stedet. De havde godt nok skudt bjørnen. Men der kunne jo være en dobbelgænger.

Jeg var på jagt i Sydafrika for to år siden. Da vi en aften sad i et skjul så vi en leopard, der lå og iagttog os. Min svoger som er sydafrikaner, tog ladegreb på sin pumpgun, og satte sig hen til indgangen af skjulet. Jeg spurgte hvorfor han gjorde det. Så sagde han: We dont take any chances. I think your wife would appreciate it.

Aftenen før han min jagtkammerat sidet i det samme skjul, der havde de hørt leoparden tage et vortesvin. De sagde at vortesvinet skreg i næsten to minutter.

Man venter pænt på at bilen henter en, når det bliver mørkt!

mvh. Johannes
Svar
#9
Hehe
Ja vi har sikkert alle oplevet det at holde godt om den kære riffel i den mørke skov - Jeg gik en gang ud hvor det eneste man stort set kunne se var en anelse lys oppe mellem grannerne (tror faktisk jeg har Hallands rekord i at skyde elg tidligt [8D] ), og så pludselig hører man bare en elg starte op med knækkende grene og væk... ikke farligt... men man bliver alligevel lad os kalde det overrasket [8D]
En anden gang jeg husker særligt var hvor jeg sad mod et stendige og det var også godt mørkt - jeg hørte noget pusle og ud kom en ræv men det blev ved og så drejede jeg hovedet liiiige så langsomt rundt for om jeg kunne ane noget og så kom der et MEGET højt hjorte brøl - tja jeg tror at mit hjerte stod stille i 20 sek. [Big Grin]

[Image: deerrun.gif]
Svar
#10
Til "Claus the Dane"

Problemet med at have sådan en "mis" luskende efter sig i skoven er jo at du netop IKKE hører nogen "puslen" bag dig[xx(]
Når du hører noget ER det for sent[V]

kisse-kisse-krads-krads som min 3 årige siger!

Mon ikke blitzen på kameraet sætter fut i tingene umiddelbart efter[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Kære venner

Jeg tror ikke på det!!

Jeg har været på jagt så mange gange at jeg ved, at når predatoren og byttet er så tæt på hinanden, vil der ikke kunne listes som billedet viser.

jeg ved med 100, nej over 100 % sikkerhed at der ville være mere fart over billedet og at så tæt som dyrene er på hinanden er der tale om billedmanipulation.
Jeg er ked af at smide malurt i bægeret, men efter at virkeligt at have gennemset billederne er jeg sikker på at om 20 år er dyrene de samme, medmindre der er kommet støv på dem!!!

Venligst

Jenslp
Svar
#12
Ja... du siger da noget...

Måske ER de udstoppede? Amerikanerne ER jo kendt for deres trang til den slags "practical jokes"

Bevægelse i billedet vil man dog ikke se meget til da det er taget med blitz.... men afstanden mellem dyrene og deres bevægelsesmønster ser unægteligt lidt for "afslappet" ud...

Meenn... prøv lige at tænke over følgende: En kat er ikke "stille" den er LYDLØS.... Jeg har selv flere gange siddet på anstand i skovkanter og langs hegn og SET men ikke HØRT den gamle gråstribede jage mus mindre end 1 meter fra mine fødder!
Og jo... han var skam helt klar over at jeg sad dér!

Netop "Felis concolor" er kendt for at være "meget stille" og at snige sig meget tæt på sit bytte.

Hvor kommer billedet egentligt fra? (Website?)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Hej Dravis.

Jeg har familie i Californien og min tante Carolee sendte denne text:

This is a picture of a trail north of Spokane, WA. A hunter left a camera on a motion detection trip wire to set off the camera to take a picture at night of anything on the trail in the woods.
The next day this is the picture that was taken.....
Don't want to be that Deer................

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Hi M@X!

Then you have to wonder where auntie Carolee got the picture from?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)