Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sigtekikkert t. .45/70 Marlin 1895 Cowboy...
#1
Det her virker nok lidt bagvendt...

Men jeg HAR kikkertmontage til Marlin 1895-modellerne (samme som til Marlin 336 tror jeg den hedder!)

Det er en skinne(base) som skrues ovenpå receiveren - og der medfølger to ringe til sigtekikkert (forøvrigt 1" ringe)

Det jeg har i "kikkerten" er en Marlin 1895 Cowboy med 26" langt 8-kantet løb og 9 skud i magasinet plus ét i kammeret, til en rimelig overkommelig pris også.

Men spørgsmålet er egentlig...

Hvilken kikkert kunne være fordelsagtig til en lever-action Marlin 1895 Cowboy, i cal .45/70 hvor jeg allerede har ovenstående montage ?!?

Jeg vil gerne have noget med zoom - dog ikke alt for kraftig, så 3-9, eller 4-16.. eller lignende, ville gøre sig fint tror jeg.

Det behøver ikke koste det helt store, da jeg nok regner med at se hvad den kan - og så måske tage kikkerten af igen på et senere tidspunkt.

Har spekuleret lidt i Meopta, Frankonia og sådan - ikke noget vildt dyrt - ikke noget vildt billigt heller.!!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#2
Kik hos dem her: http://www.bhphotovideo.com

Et Leupold 2-7x28 VX-II er måske en mulighed
http://www.bhphotovideo.com/c/product/47...scope.html

De sender til Grønland uden problemer, og med UPS World Saver koster det ca. US$ 40-50 for en kikkert, og det tager 4-7 dage, og VI skal jo ikke bekymre os om Moms og Told heroppe i kulden.

Meeeeeen... Det ER da den her kikkert du MÅ have... [Big Grin][:p]
[Image: ShortLWDMalcolmonM39Marlin_450.jpg]

http://www.circlekb.com/page/CKCG/PROD/Optics/WM-334151

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
SÅ er riflen kraftedme bestilt.!! (reserveret i hvert fald)

Papirerne for indførselstilladelse til Grønland er indleveret i dag (skulle få tilladelsen i næste uge!)

Pengene er sat i bevægelse for riflen.!!

Sååååååå, er snart den lykkelige ejer af en Marlin 1895CB, .45/70Gov't, 26" ottekantet løb, 9skuds mag (10skud kapacitet)...

OOOOOOOG er begyndt at sætte penge til side, til den "traditionelle" kikkert.. =o)

Anede ikke de fandtes til moderne Marlin'er... men har haft et godt øje til Unertl-sigtekikkerter.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
US$ 299 + porto, det er vel billigere end Meoptaen.....

Og hvis du skal have noget indtil den kommer, så kan du få en ubrugt Norkonia 3-9x40 med 1" rør af mig.

Husk også lige tilbehøret til den traditionelle:
[Image: aandh1closeup350.jpg]
http://www.circlekb.com/merchant2/mercha...ode=Optics

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Arh, tilbehøret kan jeg vist godt undvære...
Ellers skal jeg til at bore og skære gevind.!!

Det kan jeg naturligvis godt, men det vil jeg ikke...

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Her er lidt mere info, det er til producentens hjemmeside.
http://www.leatherwoodoptics.com/index-malcolm.html

Med en Marlin 1895, der skal man nok huske dem her
[Image: wmtlclg.jpg]
http://www.circlekb.com/merchant2/mercha...ode=Optics

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Og her er lige en test: http://www.bpcrshooter.com/ProductReview1.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Har skrevet til dem - om at jeg køber en Marlin 1895CB i .45/70 og her spørger jeg til om kikkerten er komplet til den riffel - og om der evt skal andre dele til.

Såååå, jeg håber at få et brugbart svar.

Jeg vil i hvert fald ikke til at bore og skære gevind..

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
JUBIIIII ... JUHUUUUUUU ... =o)

Så er ordren modificeret lidt... =o)

Der er nu bestilt ..
Marlin 1895 CB-riflen + 10 pakker á 20 patroner.

Det blev Remington .45/70 med 300 grain kugle.

IH ALTSÅ de små rensdyr skal have SMÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK.!

Jeg må jo bryde sammen og tilstå, at jeg da var HELT sikker på at vi da havde .45/70 i sortimentet heroppe - MEN, det havde vi så bare ikke alligevel. Men jeg HAR dog set dem engang.

Så jeg måtte lige have arrangeret nogle patroner at starte på - så der er bestilt en rimelig omgang (bestiller naturligvis igen!!) at få indskudt riflen på. 200 i første omgang - køber nok flere i næste ordre.

Den SKAL da også lige leges lidt med jo.. =o)

Skal da også prøve om det er muligt at flå en sæl op af vandet med den.

Nu skal kikkerten, som JRexA henviste til, så bare bestilles.. det venter jeg dog lidt med og det bliver nok først i løbet af vinteren jeg får dét gjort.

Men det er stadig planen at den skal på.. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
SÅ har jeg kraftedme bestilt den : WM Short Malcolm kikkert også.

Har narret en kammerat i USA til at købe den for mig til hans indkøbspris.!

Har lige arrangeret i dag, at banken sender ham en check til betaling af dels :
Kikkerten og forsendelse til ham
Forsendelse incl forsikring til mig

.... oooog, lidt ekstra til ham, så han kan købe en kasse Carlsberg Elephant eller Tuborg Gold.
De koster typisk 8-9 gollars pr sixpack, så de er ret dyre i og med det er importøl.

Sååååååååå NU glæder jeg mig...

Hov forresten.!!

Fik lige hilst på LasseScout i dag. =o)

Rart lige at sige davs, ansigt til ansigt, men vi er jo stødt på hinanden før - bare uden at vide det.

Rigtig hyggelig fætter (bedømt ud fra den korte snak vi lige havde).

Og jo - du skal nok få lov at prøve den.

Det vil JRexA også gerne ved jeg.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Hvordan pokker kan I støde på hinanden i Grønland...... Der er 1 vej i Nuuk og 14+ milliarder hektar is.....

Happy og Scout - I må hellere begynde at spille lotto[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Hvordan pokker kan I støde på hinanden i Grønland...... Der er 1 vej i Nuuk og 14+ milliarder hektar is.....

Happy og Scout - I må hellere begynde at spille lotto

--


Nahhh. stillet op på den måde kan enhver jo regne ud, at det ikke var vejarbejdet men derimod isen vi mødtes om. På smeltet form forstås, så det var nu ikke så mærkeligt.

Derimod var der for lidt tid til at snakke om hovedbeskæftigelsen ( Jagt, krudt, og mærkelige kalibre) men det må vi rette op på snart.

(Senest når den leveraktion ankommer He he )

...Så tager vi JRexA med, han har vist en gave til mig[Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Tja - jeg håber at have Marlin'en hjemme og samlet inden et par uger eller tre... det passer med at Rex'en er hjemme deromkring.

Og så er der da et par hundred skud til at lære den at kende med... sååå, mon ikke det går. ?!?

Så må vi jo næsten slå hovederne sammen over et glas whisky med indlandsis eller noget...

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Citat:quote:

Så må vi jo næsten slå hovederne sammen over et glas whisky med indlandsis eller noget...


Jeps, og så kan vi lege den gamle leg: " min er større end din..." " jamen jeg har flere end du har..."

Det bliver hyggeligt[Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Pokkers - så er jeg ked af at min bedste whisky er sluppet op...

Whyte & MacKay, Special Reserve, Special Edition, Cask strength Single malt, aged 40 years - i 1/4 gallon flaske... nr 861 af 1000 flasker [:p]

NØØØØØØØØØØØØJJJJJJJJJJH, den var god.. og dyr. Jøsses da.
207kr pr glas á 2 cl.... [B)]

Men har da et par Macallan i stedet - deriblandt en lidt billigere nummereret special edition, cask strength, 18 års.. =o)

Ih oh mummmmsssss. [:p]

Øv, nu blev jeg lige tørstig... [Sad]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#16
Det går rigtig godt...

Har fået banken til at sende en check (gebyr 100Kr) til betaling for kikkerten incl det der skal til for at montere den.

Alt var klappet og klart - nu skulle finanserne bare nå frem og jeg ville så kikkerten indenfor ca 10 dage.

OG SÅ VIL banken guddødemig ikke cleare checken fordi de siger "Der mangler Routing numbers på checken" (de tal nederst på checken) og fordi den ikke ligner de checks som de normalt modtager.

Har lige tjekket med banken om routing-numrene, de er der. Dårlig undskyldning.!!

Og de melder at der ofte er problemer med checks sendt til USA, da mange banker er paranoide og ikke vil håndtere udenlandske checks af skræk for svindel. Så melder man hellere til kunden der kommer og vil indløse checken, at det kan desværre ikke lade sig gøre... der mangler nogle informationer eller noget andet BS.

Men de kan bare bruge de routing-numre som er på checken, så ryger den sikkert til Dk - og de får pengene.

Men det er åbenbart for besværligt eller så vil de ikke, da det sikkert er fusk alligevel.

[Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V][Sad!][V]

Nu må jeg finde en anden metode at bestille den på - men det bliver så desværre ikke til indkøbspris ... og dertil kommer så gebyr for udstedelse af checken som de ikke ville indløse.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
3 andre muligheder for pengeoverfoersler til din ven i USA.

Wire Transfer. Kraever at du har hans Kontonummmer, gerne SWIFT addresse paa hans bank, samt bankens fysiske addresse.

PayPal: Hvia han har en PayPal konto. Jeg kan evt. hjaelpe, hvis du ikke har en PayPal konto.

Western Union overfoersel, Mener at Videobutikken tilbyder Western Union Money Transfer.

Vi ses/snakkes snart, er i GL igen Tirsdag aften, har nok billeder med fra et Gunshow(Antique Firearms) som jeg besoeger i morgen(Loerdag).

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#18
Ja det hjælper lige fedt

Han (og hans bank) vil ikke modtage udenlandske bankoverførsler.

Han har ikke PayPal idet de ikke honorerer pengeoverførsler til våben-formål - og derfor boycutter han dem.

En tredie mulighed han har, kan jeg ikke bruge til noget, da det kun er internt i USA det åbenbart kan bruges.

At sende et gavekort via Cabelas eller noget - er ikke ligefrem det optimale heller, da de så skal bruges i butikken.

Så jeg er snart splitterravende ligeglad og sætter snart natsigte på lortet i stedet.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#19
Videocenteret, Spindlers Bakke er Western Union Agent, saa der kan du sende et "Moneygram", hvis han accepterer dette.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#20
Jeg skal paa Midwest Antique Arms Gunshow om ca. 8 timer, skal jeg kigge efter en Kikkert?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)