Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swarowski Habich 3-12x50 - virker det?
#1
Hejsa,

da jeg har mistet min tidligere kikkert skal jeg have mig en ny og har set lidt på ovenstående.

Min viden er begrænset, og vil derfor gerne have lidt info fra nogen af jer der måtte kende denne kikkert.

Mvh
Lasse
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Lasse N

Hejsa,

da jeg har mistet min tidligere kikkert skal jeg have mig en ny og har set lidt på ovenstående.

Min viden er begrænset, og vil derfor gerne have lidt info fra nogen af jer der måtte kende denne kikkert.

Mvh
Lasse



Ja flere af mine rejsekammerater har nu brugt den i flere år, både nat og dag. Uden at have haft nogen problemer.
Personligt har jeg haft en, som også virkede upåklageligt, men min smag i sigtekikkert går i en anden retning og den er derfor solgt videre. Den er lysstærk, holdbar og alt positivt der kan siges om en kikkert.
Der fåes flere sigtemidler og jeg ville vælge det tyndeste, der er forberedt til lys, så kan en kikkert ikke blive mere all-round egnet.

VH Søren

Livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Jeg har også haft sådan en ørn og kan kun sige god for den. Den virker dejlig gennemført og klar i optikken. Jeg har fortrudt jeg solgte min. Skulle jeg have en igen ville jeg købe den model hvor der kan eftermonteres lystårn. Det er nu rart til natjagt. Eller måske tage det store skridt og købe en Z6 istedet.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Jeg har sådan en fætter og den er absolut den klareste af de kvalitets kikkerter jeg ellers har (S&B og Leupold).Den jeg har er med tysk 4, og jeg har ikke haft problemer, ikke engang i tysmørke i sverige.
Den virker bedre skruet sammen end en zeis victory, ja undskyld men jeg synes ikke det er ok at sætte plast på en kikkert til den slags penge.Det er en dejlig allround kikkert som jeg ville vælge igen.
Lys er kun hvis du vil sidde på anstand efter gris, ellers er det kun et salgsgimmick efter min mening.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Tusinde tak for jeres anbefalinger.

Jeg vælger helt sikkert denne kikkert når jeg skal til Korsholm på lørdag.
Endvidere har jeg valgt ikke at få en med lys, da jeg intet har at bruge dette til p.t. og såfremt jeg får en vild passion for grise jagt om natten (og råd), så vil jeg nok overveje en anden riffel til den tid alligevel og dermed også en ny kikkert.
Svar
#6
hvorfor så ikke købe den model der er forberedt til lystårn og så efterfølgende købe lystårnet til de 1500.- når du får brug for det[Wink]

En utrolig lækker kikkert uden alle mulige finurlige defekt placerede tårne og skrammel.

Der er ganske enkelt de to tårne der er brug for[Smile]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
jeg har ovennævte kikkert. Jeg er skuffet over kikkerten mht. øjenafstand. rifflen skal falde meget præcist for at undgå "sort" billede. Jeg har sat den til salg da jeg hellere vil have en zeiss Victory.

personligt tror jeg at det er meget individuelt hvilken kikkert der passer til hvilket øje - jeg har kun hørt positivt om swarovski men har erfaret at en zeiss passer bedre til mine glugger.
Svar
#8
jeg har nu været hos Korsholm og valget faldt på en Swarovsky 2-12x50 Z6 .... den er sq godt nok lækker Smile
Og nej, jeg har IKKE bestilt med lystårn, da jeg intet har at bruge dette til Smile
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)