Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Nægtet jagttegn pga. bekendte
#1
Säpo siger nej

Gad vide om PET holder øje med mig[xx(]
just because you ain`t paranoid, it doesn`t mean
that they ain`t out to get you[^]
(ukendt)

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
men hvis jagtvåbnet bliver brugt til noget skidt er det alligevel Säpo og jagtorganitionen der bliver hængt ud for at give ham våbentilladelse

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Det er da helt i orden....og ret fornuftigt forebyggende!

Hvorfor skal mennesker, som omgås mistænkte terrorister eller kriminelle have adgang til skydevåben...?

Jeg tror da egentlig heller ikke, at politiet i DK ville give våbentilladelse, hvis f.eks. en kone til en kendt rockerkriminel besluttede sig for at tage et jagttegnskursus...

Det kan da godt være, at terrorister og kriminelle får fat i våben alligevel, men der da ingen grund til at gøre det lettere for dem...

Det er et privilegie at have tilladelse til at have våben...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Säpo "truer" EUdebatør

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Jaaamen ER det ikke skønt....[xx(]

Det de rigtige terrorister allerhelst vil, er jo netop at bekæmpe Demokrati og ytringsfrihed. (og især individets frihed)

Jo flere indskrænkninger i individets frihed (og ansvar, ikke at forglemme) man kan få "de terror-nervøse" politikere (og lettere skjulte sikkerhedstjenester og andre udemokratiske indslag i vore dagligdag) til at gennemføre, jo mere klapper terroristerne i deres små buttede...[Sad!]

De "midtersøgende" terror-nervøse liguster-facister (hvadenten de kommer fra højre eller venstre side af det såkaldte politiske spektrum) DE er parate til at ofre stort set alt andet end friværdien i deres hellerup-villa til gengæld for "Tryghed" og "sikkerhed" [V]

Jo mere ufarligt og "havregrødsagtig" de kan få indrettet samfundet, jo bedre.[Sad!]

"Nååå så du har skrevet "truende" breve til en kendt politiker? så MÅ du jo være terrorist, specielt da du jo også må være en rigtig grim type, du har jo FLERE skydevåben!"
Så må vi hellere fratage dig dine jagtvåben, du kan jo bare begynde at spille golf, ligesom alle andre"

Med hensyn til "konen til en kendt rocker-kriminel" som Ran skriver så kan man ikke nægte (jagt)våbentilladelse til nogen i DK, uden at den pågældende er DØMT for en eller anden kriminel handling, "mistanke" er IKKE nok!, Heldigvis! For hvem skal afgøre om en "mistanke" er alvorlig nok??? Domstolene? Politimesteren? Hvad nu hvis Politimesteren bare har et horn i siden på naboen, fordi han pifter efter konen?

Kort sagt! Det undrer mig ikke at svenskerne og Englænderne laver den slags svinestreger med borgernes personlige frihed, det har de øvet sig på i mange år.

Sker det her i DK, så må man trække det hele vejen igennem alle de retsinstanser der findes, så "uretten" kan komme frem i lyset!!!

Forestil dig følgende scenarie:

En dag kommer "Rasmus betjent" og et par af hans kolleger på besøg, de vil godt liiige fortælle dig at de vil inddrage dine våbentilladelser, da "en af dine nærmeste naboer er mistænkt for terror-virksomhed" (Han er sikkert medlem af "Unge Marxister for fred i Afrika", og har besøgt en Flygtningelejr i Palæstina i 1987)

"Dueeeh kan joeeeh ikke påstå at det ikke er én i din nærmeste bekendtskabskreds, i sådan et lille landsbysamfund må i jo alle kende hinanden, eller--rhhh???.

Tror du du ville blive tilkendt "fri process" med hjælp fra DJ?

Det må man da for H...... håbe, ellers er DK da virkeligt på vej ned ad en MEGET styg glidebane!!

Personligt synes jeg at NOGEN bør være på vagt og råbe op, når "Foreningen af Nervøse ForstadsFruer" får så meget magt at de f.eks. nærmest af bagvejen får listet en lov-ændring igennem der forbyder os at køre med personer under 135 cm som bagsæde-passagerer på MC?

Hvor længe varer det inden "FNFF" får listet flere terror-paragraffer igennem, så PET og Antiterror-korpset får mulighed for at afhente "mistænkte" og "af hensyn til de mistænktes egen sikkerhed" lige giver dem en sort hætte over hovedet...[V][V]

PAS PÅ.... siger jeg bare!!![}Smile][}Smile]

Og de værste er dem der bare trækker opgivende på skuldrene og siger: Det lyder da meget fornuftigt og forebyggende!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
GODT BRØLET, Dravis!!

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)