Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka T3 vs Sako 85
#1
Hej,

jeg er nu ved at undersøge hvilken riffel jeg skal have efter min Tikka T3 blev stjålet. Det var min første riffel, og synes den har været rigtig god at skyde med (har kun haft den 1 sæson). Nu hvor budgettet ikke er så stramt som da jeg købte dennne, har jeg overvejet at købe en Sako 85 i stedet - vel at mærke i samme kaliber .308W.

Er der stor kvalitets forskel på disse 2 rifler?

Hvad vil i anbefale mig, da Sako'en koster næsten det dobbelte ...

Jeg har kun gået på riffeljagt denne ene sæson og skudt 1 stk. buk .- fremadrettet forventer jeg ikke at jeg kommer til at rejse hele jorden rundt med riffel, men formodenligt skyde 1 eller 2 stk. råvildt her hjemme om året. (Hvis Diana vil)

Hvad vil i anbefale mig?

Mvh
Lasse
Svar
#2
Det handler vel om at købe det man bedst synes om inden for en rimlig prisklasse - og det er dig til at afgøre dette...

Så ind i butikken og find en Sako 85 - hvis den da er til at finde og så leg lidt med den - Tikkaen kender du jo så synes du bedst om sakoen så køber du den - så nemt er det [Wink]

Begge rifler er præcise så det er egentlig hvad du selv synes...
En som frekventer dette forum, og som af og til skriver artikler i Jæger har lavet en test på 85eren (foråret 2007) [Smile]- den bør du nok læse inden du tager den ned fra hylden....

Man hører sjældent dårligt om disse 2 mærker - de er kendt som gode jagtrifler over rigtig mange år - der var dog et tidspunkt hvor nogle eksemplarer fra en serie af "vandrørspiber" fik et udseende svarende til en bananskral [xx(] - men den serie blev så tilbagekaldt

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Hej Lasse!

Jeg stod i samme situation for et halv år siden.
For mit eget vedkommende er der ingen tvivl i dag........Sako Sako
Der er ikke så meget plastik på den.
Jeg har Bravarian i 6,5x55 og en 338 wim mag er på vej.

Nyland
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Hej Lasse!

Jeg stod i samme situation for et halv år siden.
For mit eget vedkommende er der ingen tvivl i dag........Sako Sako
Der er ikke så meget plastik på den.
Jeg har Bravarian i 6,5x55 og en 338 wim mag er på vej.

Nyland



det har du ret i Nyland!

Jeg har netop bestilt en Sako 85 Bavarian .308w m Swarovski z6 2-12x50 [Big Grin]
jeg glæder mig så meget til at få den hjem og testet - så må vi bare se om jeg kan ramme
Svar
#5
Tillykke med den Lasse!

En ting jeg opdagede ved min var at Bavarian`en er udstyret med snelle.
Hov, nu er der to Sako er på vej til mig. 338 win mag og 270 WSM.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Tillykke med den Lasse!

En ting jeg opdagede ved min var at Bavarian`en er udstyret med snelle.
Hov, nu er der to Sako er på vej til mig. 338 win mag og 270 WSM.



ja der var også snelle på den jeg så på i Østjysk, men hos Korsholm, hvor jeg købte den, kendte de ikke umiddelbart til det - men ville naturligvis sørge for at jeg også fik det på min.

Er den rar at skyde med? Og virker snellen/aftrækket godt?
Svar
#7
Hej Lasse!

Efter min mening er den for det første flot, for det andet virker det som et proffessionel stykke værktøj.
Ang. skydeegenskabene er den meget behageligt at skyde med og med Norma 7,8 gr nosler er det hul i hul med 6,5x55
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)