Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtrejse til Skotland
#1
Hej

Jeg skal til skotland på jagt rejse i uge 42.

Men reglerne omkring våben transsport med fly er jeg ikke helt sikker på jeg kan finde ud af for ammunition.

Hvad siger reglerne om hvordan ammunition skal opbavares under flyveturen? både mht. embalage og hvor man skal gøre af dem når man skal med flyveren.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#2
Vedr. flytransport af våben og ammunition har jeg oplevet meget forskellig praksis hos de forskellige flyselskaber. Ryan Air vil fx slet ikke medbringe ammunition i flyet. De fleste andre selskaber kræver, at ammunitionen er pakket i original ambalage eller i en slagfast plastbeholdet anbragt en check in bagagen (altså ikke i håndbagagen [Wink]). Hvorvidt bundstykket skal pakkes i våbenkufferten eller seperat i bagagen, kan også variere.
Derudover er personale/toldere/politi visse steder meget emsige fx i Heathrow, hvilket kan volde problemer ved mellemlandinger.

På baggrund af ovenstående vil jeg anbefale følgende:
1) Rejs såvidt muligt uden mellemlandinger - og især uden mellemlandinger i U.K.
2) Dobbeltcheck med flyselskabet inden du bestiller en flybillet, at du rent faktisk kan få lov at medbringe våben og ammunition samt vilkårene for dette.
3) Hav orden i alle papirer - både dansk våbenpas og britisk tilladelse.
4) Meddel ved check in, at du medbringer våben.

Knæk og bræk
Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Jeg var i england i april og vi medbragte ammunition i dertil indrettede plastkasser, de kan købes i enhver jagtforretning, samt i original forpakning uden problemer.
De har dog den, efter min mening dårlige ide, at bundstykket skal opbevares sammen med riflen under flyrejsen.
Der står i de regler vi fik tilsendt fra rejseselskabet at ammunitionen skal være i aflåst kasse men vi havde ingen problemer med at opbevare det i bagagen som så kunne låses, med en hængelås til 10,- [:0].
Knæk og bræk

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Jeg vil gerne sige tak for hjælpen. Det var en stor hjælp at i havde forklaret det og det hele gik glat i Kastrup selv om det tog 2 timer at checkke ind... I Aberden på hjem turen gik det også glat... Tror faktisk de var ret ligeglade... Der kom bare et grønt skilt på hvor der stod våben på og så over til stor bagge... Det hele tog under 10 min.

Mvh
Christensen

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#5
Det var da dejligt at rejsen gik godt. Hvad med jagten?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Var afsted med min paps, han skød ikke noget. Jeg fik skudt mit første stykke kronvildt, en ulige 12 ender og fulgte op med 4 hjorte mere på dejlig højlandsjagt hvor jeg var afsted 5 dage og skød en hjort hver dag.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#7
Det lyder som en, for dig, rigtig god jagt. Det må da være noget nær optimalt at skyde en hjort om dagen [^]. Synd at din far ikke fik skudt noget. Håber at han havde en god tur alligevel.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Det var rigtigt dejligt. Stalkeren yderst kompetent og en rigtig flink fyr. Jeg fik helt lyst til at blive der oppe[:p] Synes også det passede perfekt med en hjort om dagen[^] Min fars havde nu en ganske glimmerende tur alligevel.

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#9
skal til Scotland på fasan jagt i næste uge, har våben pas iorden.

Men skal man bare tjekke det ind i den normal bagage skranke, både i DK og i Scotland?
Svar
#10
nix, du skal møde op i god tid (2 timer), meddele check inn at du medbringer våben, så tjekker du våbnet ind hos security.

i UK skal du hente våbnet i deres security hvor din firearms licence bliver tjekker og numret indskrevet i den sorte bog.

hjemad skal du igen tjekke ind i UK security

ps. har du tjekket at dit flyselskab medbringer våben?
go tur

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
I Aberdeen blev våbenet udleveret sammen med resten af dine pakkenelliker og du skal ikke have indskrevet noget nogen steder, da jeg var der ovre i uge 42.

I Aberdeen checkede jeg bare almindeligt ind med våben det tog ca. 10min i alt. Intet check af våben.

Skal man ikke både have eu-våbenpas og skotsk firearmlicence selv med glat løbede haglvåben?

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)