Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser F3
#1
Min gamle beretta 687 er ved at være pension klar og kigger efter ny skyde. Min lokale våbenpusher have en del Beretta. Straks faldt man igen for 687/silver Pigeon..

Prøvede lige et par F3.. og sikke en skyder. Fantastisk anlæg og sving..

Her så min spørgsmål..

Hvordan har F3 så klaret sig siden den kom? Har hørt at en del have problmer med slæden/hanerne. Især hvis der kom formeget skidt i mekaniske dele.. er den kun til skydebanen eller kan man bruge den som hundemand???
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
halløj, som jeg har hørt det har der været problemer med rust og slagstifter.
håber dog de er overstået da min 81 cm kommer om knap 3 måneder ( når sæsonen er slut [Sad] )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
81 cm er langt!! Er det til trap du skal bruge den??
Har selv en Beretta Extreme2 som er meeeget lang og hold om man kan ramme med den. Er det rene antiluftskyts ved jagt over lokker, samt man er ikke i tvivl om hvor man har sigtet henne.. Bruger mest den på skydebanen. F3 Game har 71 cm løb, måske skulle man vælge 74 cm!!

Den lokale skydebane have en Blaser-dag for et par år siden.. Der prøvede jeg en F3 på skeetbanen og jeg var imponeret over hvor godt jeg skød med den..
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
halløj,
jeg skyder mest skeet.
jeg begyndte med 71 cm, savede så af til 57 (går med hund), brugte så 63 i mange år, købte så en Browning i 71, købte efter nogle flere år en Browning i 81 cm,
hver gang bøssen blev længere synes jeg at skydningen blev bedre og det er også hændt for et par af mine venner. at det så bliver en F3 denne gang er fordi deres 81 cm er lidt fiksere end de andre fabrikater.
når jeg går igennem bruger jeg stadig en kortere bøsse men ved al anden jagt er det den lange der bruges ( de gamle englændere brugte uden sammenligning også 30 og 32 tommer ).
PS. er der nogen der mangler en Goldpoint med 63 cm løb og rullerem ??

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej.Ang.Goldpointen.Hvilken tilstand er den i,og hvad koster den?[Wink]
Mvh Winman.
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj,
jeg skyder mest skeet.
jeg begyndte med 71 cm, savede så af til 57 (går med hund), brugte så 63 i mange år, købte så en Browning i 71, købte efter nogle flere år en Browning i 81 cm,
hver gang bøssen blev længere synes jeg at skydningen blev bedre og det er også hændt for et par af mine venner. at det så bliver en F3 denne gang er fordi deres 81 cm er lidt fiksere end de andre fabrikater.
når jeg går igennem bruger jeg stadig en kortere bøsse men ved al anden jagt er det den lange der bruges ( de gamle englændere brugte uden sammenligning også 30 og 32 tommer ).
PS. er der nogen der mangler en Goldpoint med 63 cm løb og rullerem ??

mvh
Strom


John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#6
halløj Winman
rigtig pæn stand, åbnet i boringen, bøjet til links men kan jo nemt bøjes tilbage til højreskytter. 13 k. bor på Djursland

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Strom, du har ikke tid til at handle
med haglbøsser[Wink]

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#8
halløj Anders
har pakket - sender imorgen[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#10
Så står der en Blaser F3 game ved siden af den gamle Beretta i våbenskabet, nu venter vi bare til lørdag kl. 10 hvor skydebanen åbner... Så finder jeg udaf om der er problemer med F3er......
I didn't come this far to miss!
Svar
#11
S� har F3 v�ret p� skydebanen, og ja den kunne ramme...

Blaser er rimelig n�rige ang. med f�lgende chokes, kun 3 medf�lger og ved gud de samler halgsv�rmen med st�l i. Har f�et fat i et par skeet chokes extended og det hjalp.

Har fundet disse, som kunne v�re sp�ndende og pr�ve..

NY HJEMMESIDE ADRESSE

http://performanceshootinghq.com/

Blaser Extended Black Oxide Ported Shotgun Choke

Men i hvilke boring vil i anbefale og k�be? eller har i nogle erfaring i hvilke chokes jeg skal bruge??
I didn't come this far to miss!
Svar
#12
Tillykke med tallerkensmækkeren.

Mht. boring, så kommer det an på hvad du vil skyde.

90% af alle skud der skydes, kan skydes med 1/4 choke. Ja jeg kender faktisk en der dyrker havjagt med 1/4, så de 90 er nok for lavt sat. Man kan jo blot afkorte skudafstanden.

Om lerduen kun knækker, eller bliver skudt til grums, det kan ikke ses på kortet.

Men psykisk kan det spille ind.

På lerduebanen, til jagtskydnng og sporting bruger jeg som træning min 20'er med 3/4 og full, extended Trulockchokes og i konkurrence min 12'er trapbøsse der er med fast 2 x full.

På fasanjagt kan jeg godt finde på at åbne tyveren, ved at udbytte full til skeet 2 og så ændre på løbsvælgeren ...

Med mindre du kun skyder skeet og det var derfor du mente den samlede for meget med de medfølgende chokes, så må du definere nærmere, hvad du vil skyde med den.

Er du til åbne boringer, er jeg nok ikke den helt rigtige at spørge. Jeg bruger de stramme chokes for at kunne definere træfferen, derved kan jeg korrigere hvor jeg sigter på lerduerne.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskopolka
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)